جاباما
۱۱۷۶۱۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۸وزیر زن در مقابل ۸وزیر مرد در کابینه جدید آلمان

دولت ائتلافی جدید آلمان یکی از رهبران حزب سبز را به‌عنوان وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری دولت سابق را به‌عنوان وزیر دفاع منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: روز چهارشنبه وزرای دولت جدید آلمان تعیین شدند که در این میان هشت وزیر زن و هشت وزیر مرد هستند.

به نوشته وبگاه «اردو پوینت»، همان‌طور که پیش‌تر گمانه‌زنی شده بود، «آنالِنا بائربوک» از سیاست‌مداران حزب سبز و مخالف پروژه گاز رسانی روسیه به اروپا (نورد استریم ۲) به‌عنوان وزیر امور خارجه جدید آلمان تعیین شده است.

«کریستین لامبرشت» وزیر دادگستری دولت سابق آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» نیز در دولت جدید به‌عنوان وزیر دفاع حضور دارد.

۸وزیر زن در مقابل ۸وزیر مرد در کابینه جدید آلمان

نشریه «پالتیکو» درباره بائربوک نوشت، او بخش زیادی از عمر خود را در انگلیس و آمریکا زندگی کرده و به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد. او که از سال ۲۰۱۳ عضو بوندستاگ (پارلمان آلمام) است، یکی از مخالفان سیاست همکاری مرکل با چین و روسیه محسوب می‌شود.

پالتیکو درباره لامبرشت نیز نوشت، او علاوه بر سابقه وزارت دادگستری، مدتی نیز به‌عنوان وزیر امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان فعالیت داشته اما تجربه‌ای در زمینه امنیت ملی ندارد.

نمایندگان پارلمان آلمان امروز (چهارشنبه) «اولاف شولتز» رهبر حزب سوسیال دموکرات را به عنوان رئیس کابینه این کشور انتخاب کردند و به این ترتیب به ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل پایان دادند.

پس از ۱۶ سال زمامداری آنگلا مرکل، اتحادیه احزاب مسیحی آلمان، متشکل از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی، به نازل‌ترین سطح آرا در طول تاریخ فعالیت خود سقوط کرد و در نهایت انتخابات را به رقیبش واگذار کرد. هرچند که حزب سوسیال دموکرات نیز موفق به کسب اکثریت آراء نشد و مجبور به تشکیل کابینه ائتلافی شد.

توافق حاصل شده پس از دو ماه مذاکرات فشرده متعاقب انتخابات بیست و ششم سپتامبر امسال صورت گرفت که در آن حزب سوسیال دموکرات با اختلاف اندکی پیروز شد.

نتایج موقت منتشر شده در وب‌سایت کمیسیون انتخابات آلمان نشان داده که سوسیال دموکرات‌ها (SPD) به رهبری «اولاف شولتز» با ۲۵.۷ درصد بیشترین سهم آرا را به دست آورده‌اند. به این ترتیب، این حزب توانسته بیش از پنج درصد بر آرای خود در مقایسه با انتخابات گذشته بیافزاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج