۱۱۷۶۲۶۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

رادوشوویچ: برنمی‌گردم، شکایت می‌کنم

جدایی بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان ۳۳ساله پرسپولیس آن‌هم در شرایطی که هنوز به بازی‌های نیم‌فصل در لیگ جاری نرسیدیم برای خیلی‌ها تا حدود بسیاری غیرقابل پیش‌بینی بود؛ اما سرانجام راه رادو و پرسپولیس از هم جدا شد.

فرهیختگان: جدایی بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان ۳۳ساله پرسپولیس آن‌هم در شرایطی که هنوز به بازی‌های نیم‌فصل در لیگ جاری نرسیدیم برای خیلی‌ها تا حدود بسیاری غیرقابل پیش‌بینی بود؛ اما سرانجام راه رادو و پرسپولیس از هم جدا شد. گلر دوم پرسپولیس در یکی، دو فصل گذشته به‌دلیل بدعهدی مدیران این تیم تصمیم به جدایی داشت و آخرین‌ زمزمه‌های جدایی‌اش در همین ابتدای فصل شنیده شد که ایران را ترک کرد و مشخص نبود بالاخره به ایران برمی‌گردد یا نه، اما با پادرمیانی سرمربی پرسپولیس و یک گفت‌وگوی تلفنی بین یحیی با او، بازگشتی کوتاه‌مدت داشت و درنهایت راه جدایی را پیش گرفت. گل‌محمدی که پیش از این واسطه شد تا گلر کروات برگردد این‌بار در نشست خبری اعلام کرد رفتن رادو برگشتی ندارد و باید بدون او ادامه بدهند.

اولین اختلاف بین صدری و رادو

ماجرا به چندماه قبل برمی‌گردد، گفته می‌شود رئیس هیات‌مدیره پرسپولیس به رادو پیشنهاد خرید اوراق مشارکت داد تا از این طریق مطالبات او را پرداخت کند. رادو برای دریافت مطالباتش راضی به پذیرش پیشنهاد شد اما گویا این ماجرا به دلایلی عملی نشد و باشگاه پرسپولیس نتوانست برای گلر کرواتش اوراق مشارکت بخرد. وعده‌ای که برای رادو پول نشد اما برای باشگاه زمان خرید!

رادو به باشگاه: به من هم پول ایرانی بدهید

رادو راضی شده بود که مطلباتش را ریالی پرداخت کنند (در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از واژه پول ایرانی استفاده کرد) موضوعی که یک‌بار در زمان سمیعی انجام شد و او بخشی از مطالبات را به‌صورت ریال دریافت کرد اما بازهم خبری از پرداخت ریالی نشد و رادوشوویچ که زیاد هم به بازی گرفته نشد و مانند سال‌های اخیر گلر دوم بود بیشتر از قبل در فشار مالی قرار گرفت و زمزمه‌هایی مبنی‌بر احتمال رفتنش از همان زمان شنیده می‌شد. در ابتدای فصل سرپرست پرسپولیس مطالبات فصل قبل بازیکنان این تیم را پرداخت کرد اما به‌دلیل نامشخصی طلب ۲۰درصدی رادو از فصل پیش پابرجا ماند. همین مساله دلخوری‌های رادو از باشگاه را دوچندان کرد.

مثل برانکو و کالدرون

رادو در یکی، دو هفته گذشته به دوستان نزدیکش گفته بود صدری نمی‌خواهد او بماند. مدعی بود همان‌طور که برانکو و کالدرون از پرسپولیس کنار گذاشته شدند نفر بعدی اوست و او را نمی‌خواهند. ‌این درحالی است که مدیران فعلی باشگاه برخلاف مدیران قبلی که بحث باج‌گیری را مطرح کرده بودند موضع‌گیری علیه گلر کروات نداشتند و جلساتی هم برای حل مشکل و حفظ رادوشوویچ برگزار کردند.

اول خانواده و بعد خودش

مادر و برادر رادو چند روز قبل از دربی از تهران خارج شدند و دو، سه روز بعد همسر و فرزند او عازم کرواسی شدند. رادو قبل از دربی به‌طور غیررسمی اعلام کرده بود می‌خواهد از ایران برود اما به‌خاطر بازی با استقلال در پیام صوتی اختصاصی با «فرهیختگان» اعلام کرد تا قبل از دربی نمی‌خواهد درباره رفتن حرف بزند و بعد از دربی هم مطمئن نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد.

رضایت نمادین

رادو چند روز قبل به باشگاه رفت و به او گفته شد «فردا بیا و پاسپورت خودت را همراه داشته باش و چند برگه را باید امضا کنی.» فردای آن روز هم خبری از پول نشد تا اینکه روز بعد رادو موفق به دریافت ۵۰هزار یورو شد عددی که به ۲۰درصد دریافتی سایرین نمی‌رسید و سرانجام این ناراحتی‌ها باعث خروج این دروازه‌بان از کشور شد. در جلسه‌ای که بین صدری و رادو برگزار شد به او گفتند «پاسپورت تو را برای تمدید ویزای کار می‌خواهیم. ۵۰هزار یورو را بگیر و ۳۰هزار یورو دیگر را سه هفته دیگر می‌دهیم تا تو هم مثل بقیه ۲۰درصد دریافتی داشته باشی.» نزدیکان به باشگاه پرسپولیس می‌گویند رادو هم با رضایت باشگاه را ترک کرد. حالا سوال پیش می‌آید چطور با رضایت باشگاه را ترک کرد که بعد از کشور خارج شد؟

قرارداد رادو لو رفت؟

باشگاه پرسپولیس مدعی شده ۵۰هزار یورو به رادو پول داده و با پرداخت ۳۰هزار یوروی دیگر او هم ۲۰درصد دریافتی خواهد داشت. با یک حساب سرانگشتی می‌شود متوجه شد مبلغ قرارداد رادو با پرسپولیس در فصل جاری، ۴۰۰هزار یورو بوده است که طبعا برای یک دروازه‌بان ذخیره عدد بالایی است و احتمالا باشگاه را به دردسر خواهد انداخت.

مصاحبه بعد از ترک ایران

بعد از انتشار خبر رفتن رادو مصاحبه‌ای از وی به این شرح منتشر شد: «همین ۵۰هزار یورو هم با تاخیر یک‌روزه به من پرداخت شد. همچنین یک توافقنامه به من پیشنهاد دادند که قبول کنم ایران را ترک نخواهم کرد چراکه از این موضوع نگران هستند. مشکل آنها این است که می‌خواهند به‌قدری به من پول بدهند که به‌صورت قانونی نتوانم قراردادم را فسخ کنم. از من خواستند پاسپورتم را به باشگاه بدهم که درخواست عجیبی بود. آنها به من احترام نگذاشتند. وقتی در تابستان [سمیعی] به من بدقولی کرد، من گفتم «ولش کن، مهم نیست» تا یک‌ساعت پیش می‌خواستم از پرسپولیس شکایت کنم اما کنسل کردم. مدیران باشگاه مغز من را خسته و عصبی‌ام کردند. من همیشه برای پرسپولیس با تمام توان بازی کردم و همیشه هواداران را دوست داشتم.»

واکنش باشگاه

باشگاه پرسپولیس پس از خروج بوژیدار رادوشوویچ از کشورمان اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: «باشگاه پرسپولیس با توجه به حساسیت‌های پیش‌رو و بازی (پنجشنبه) برابر تیم هوادار و میزبانی در ورزشگاه آزادی، در آینده‌ای نزدیک به هواداران پاسخ خواهد داد. رادوشوویچ روز سه‌شنبه پس از حضور در باشگاه و دریافت مبلغ ۵۰هزار یورو، در پی توافق شفاهی با مجید صدری رئیس هیات‌مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس، قول داد در تمرینات تیم حاضر شود و طی سه هفته آینده مبلغ ۳۰ تا ۴۰هزار یوروی دیگر دریافت کند اما در عین ناباوری، ناگهانی و بدون اطلاع باشگاه و کادرفنی، ایران را ترک کرد.»

حق فسخ دارد؟

از گوشه و کنار شنیده می‌شود صدری از اینکه مبلغی را تا قبل از خروج رادو به حساب او واریز کرده خوشحال است، چون همین پول باعث می‌شود این دروازه‌بان نتواند قراردادش را فسخ کند.‌ با این حال باید‌ منتظر بود و دید آیا پرونده‌ای دیگر علیه پرسپولیس در فیفا به جریان می‌افتد یا خیر و سوال مهم‌تر اینکه درصورت جدایی رادو، جانشین او روی نیمکت کیست؟

رادو: دیگر برنمی‌گردم و شکایت می‌کنم

لحظه‌ای که متوجه شدیم این دروازه‌بان کروات از کشور خارج شده سعی کردیم بی‌واسطه با او گفت‌وگو کنیم. رادو که از صدری ناراحت بود در گفت‌وگویی کوتاه گفت: «خیلی ناراحت و غمگین هستم. نمی‌دانم چه باید بگویم! فقط دلتنگ هواداران می‌شوم. نمی‌خواستم کار به اینجا بکشد اما من دیگر برنمی‌گردم و برای دریافت حقوقم شکایت می‌کنم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادق درستکار

      بله پول پدرتان که نیست فردا شکایت می‌کند وباید ۹۰۰هزار یورو همراه با جریمه پرداخت کنید هیچ وقت هم آدم نمیشوید

      پاسخ ها

      • رضا

        دقیقاً

    • علی

      بیست در صد اگه بشه سی هزار دلار

      پس قراردادش نزدیک دویست هزار دلار بوده
      نه چهارصدهزار دلار

    • پرسپولیس

      خیلی بی معرفت بودی
      رفتی درم پشت سرت ببند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج