۱۱۷۶۳۱۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا ایران میزبان لیگ ملت‌های والیبال نشد؟

طبق شنیده‌ها بدهی سنگین فدراسیون والیبال به فدراسیون جهانی یکی از دلایل اصلی عدم میزبانی ایران در این دوره از لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ است.

خبرگزاری میزان: فدراسیون جهانی والیبال، اسامی شهر‌های میزبان و همچنین برنامه لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ را رسماً اعلام کرد که طبق برنامه این دوره از مسابقات از هفتم خرداد ماه آغاز می‌شد و دوم تیر ماه با برگزاری دیدار فینال به اتمام خواهد رسید.

یک از نکات جالب توجه این بود که بر خلاف سال‌های گذشته خبری از میزبانی ایران در هیچ کدام از هفته‌های دور مقدماتی نیست و طبق برنامه سروقامتان ایرانی باید در ۳ هفته به ترتیب در برزیل، بلغارستان و روسیه به مصاف رقبای خود بروند.

برای پرداختن به دلایل عدم میزبانی ایران در این دوره در ابتدا باید تاکیدکرد که فدراسیون جهانی والیبال برای اعطای میزبانی به کشور‌ها درخواست هزینه‌های سنگینی کرده که بر این اساس FIVB برای اعطایی میزبانی مرحله گروهی، کشور میزبان باید مبلغ ۱۰۰ هزار دلار و کشور میزبانی مرحله فینال باید یک میلیون دلار به فدراسیون جهانی والیبال پرداخت کنند.

با وجود این شرایط فدراسیون والیبال ایران با ارسال نامه‌ای به FIVB به صورت رسمی درخواست میزبانی از یک هفته از لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ را داده بود، اما هرچند فدراسیون جهانی والیبال درخواست ایران برای میزبانی را به بهانه‌هایی مانند درخواست‌های زیاد سایر کشور‌ها رد کرد، ولی گویا داستان چیز دیگری است و بدهی سنگین فدراسیون والیبال ایران عامل اصلی رد شدن درخواست میزبانی بوده است.

موضوع اصلی اینست که صدا و سیما باید برای پخش بازی‌های تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال در سال‌های گذشته مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی بپردازد و چون در این سال‌ها هیچ پولی بابت حق پخش پرادخت نشده این بدهی با بهر‌ه‌هایِ مدت اخیر به بیش از ۶۰۰ هزار دلار رسیده است و چون خبری از پرداخت این پول نبوده اکنون FIVB فدراسیون والیبال ایران را مسئول پرداخت این بدهی چند صد هزار دلاری می‌داند.

اکنون اینگونه به نظر می‌‎رسد تا زمانی که این بدهی به حساب فدراسیون جهانی والیبال واریز نشود، خبری از میزبانی ایران در لیگ ملت‌های والیبال نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج