جاباما
۱۱۷۶۳۲۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

عذرخواهی نخست وزیر فنلاند به شب‌زنده‌داری

نخست وزیر فنلاند از اینکه پس از تماس با یک فرد کرونایی از اعضای کابینه، خودش را قرنطینه نکرده و آخر هفته گذشته در یک کلوب شبانه در هلسینکی حضور یافته، از مردم عذرخواهی کرد.

عصر ایران: نخست وزیر فنلاند از اینکه پس از تماس با یک فرد کرونایی از اعضای کابینه، خودش را قرنطینه نکرده و آخر هفته گذشته در یک کلوب شبانه در هلسینکی حضور یافته، از مردم عذرخواهی کرد.

خانم "سانا مارین" نخست وزیر ۳۶ ساله فنلاند، ساعاتی پس از اینکه شنبه این هفته مثبت شدن تست کرونا یکی از وزرای کابینه خود مطلع شده بود، در یک کلوب شبانه بدون ماسک حاضر شده بود.

عذرخواهی نخست وزیر فنلاند به شب‌زنده‌داری

سانا مارین تا نیمه های بامداد یکشنبه گذشته به همراه همسرش در کلوب شبانه به رقص و پایکوبی پرداخته است.
نخست وزیر فنلاند دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده و بر اساس قوانین فنلاند افرادی که ۲ دوز واکسن زده اند نیازی به قرنطینه خود پس از تماس با افراد کرونایی ندارند.

بر این اساس نخست وزیر فنلاند پس از انتشار تصاویرش از حضور در کلوب شبانه از این اقدام خود دفاع کرد. احزاب مخالف دولت فنلاند از این اقدام او انقتاد کرده اند.

اما روز سه شنبه خانم مارین در یک پست فیسبوکی از این اقدام خود عذرخواهی کرد و نوشت: "متاسفم. باید عصر روز شنبه قضاوت بهتری می کردم و دستورالعمل‌هایی که دریافت کرده بودم را برای بار دوم بررسی می‌کردم."

نخست وزیر فنلاند روزهای یکشنبه و دوشنبه دو مرتبه تست کرونا داده و نتیجه منفی بوده است.

احزاب مخالف می گویند خانم نخست وزیر که جوان ترین نخست وزیر جهان است، باید پس از اطلاع از مثبت شدن تست کرونای یکی از وزرای کابینه اش، در جمعی چون کلوب شبانه حضور نمی یافت.

مخالفان حکومت می گویند با وجودی که نخست وزیر قوانین را نقض نکرده اما مسئولیت اخلاقی داشته تا الگویی برای شهروندان فنلاندی در زمینه رعایت موازین بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط اوج گیری موارد ابتلا در کشور باشد.

بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته نزدیک به دو سوم مردم فنلاند اقدام نخست وزیر را اشتباه دانسته اند.

تصویری از حضور نخست وزیر فنلاند در کلوب شبانه ای در هلسینکی در شب یکشنبه هفته جاری

فنلاند با جمعیت ۵.۵ میلیون نفری، تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۳۸۰ مورد مرگ در اثر کرونا را ثبت کرده است، اما در اثر موج جدید شیوع که سراسر اروپا را درنوردیده، موارد ابتلا به ویروس کرونا در فنلاند طی هفته های گذشته به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج