۱۱۷۶۴۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

همکاری دولت و قوه‌ قضائیه در پرونده بابک رنجانی

معاون اول رئیس جمهور از همکاری تنگاتنگ دولت و قوه قضائیه در پرونده بابک زنجانی، میلیارد نفتی خبر داد و گفت: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت نفت و بانک مرکزی با قوه قضائیه در پروژه بابک زنجانی شکل گرفته است.

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری در حاشیه همایش روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران گفت: مبارزه با فساد تصمیم راهبردی دولت است، چراکه فساد سیستمی در کشور شکل گرفته و گسترده شده است و بنابراین، باید قوه مجریه یک سیستم نظارتی را طراحی کند که البته تداخلی با عملکرد قوه قضاییه ندارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بر این اساس، تیمی ۱۵ نفره از اعضای دولت بر روی گلوگاه‌های فساد متمرکز شده است تا آنها را شناسایی کرده و برای رفع آن تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: تمام مواردی که منجر به فسادهای عمده در سیستم اقتصادی کشور شده، با هماهنگی جدی با قوه قضائیه دنبال خواهد شد و نمونه آن نیز پرونده معروف نفتی است که فردی بیش از ۸ تا ۹ هزار میلیارد تومان از منابع کشور را در اختیار گرفته است.

وی اظهار داشت: همکاری مناسبی میان دستگاه های اجرایی کشور و قوه قضاییه شکل گرفته تا بتوان این منابع را از دست فرد مذکور خارج کرد؛ اگرچه وی همچنان در زندان به سر می برد.

جهانگیری در پاسخ به این سئوال که آیا دولت مصوبه تصویب قیمت ها را تمدید خواهد کرد؟ گفت: دولت مصوبه ای برای تصویب قیمت نداشته و البته تصویب قیمت با روحیه دولت سازگار نیست که دستوری قیمت‌ها را پایین نگه دارد بلکه در مقطعی به دلیل اجرای هدفمندی یارانه ها از واحدهای تولیدی درخواست کردیم قیمت‌ها را افزایش ندهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج