۱۱۷۶۷۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آیت الله خاتمی: اصولگرایان اپوزیسیون نیستند

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: اصولگرایان به جای اپوزیسیون دولت یازدهم نخواهند نشست.

خبرگزاری ایرنا: عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: اصولگرایان به جای اپوزیسیون دولت یازدهم نخواهند نشست.

آیت الله سیداحمد خاتمی در همایش طلایه داران تبلیغ، سبک زندگی و آسیب های اجتماعی و اعتیاد در بجنورد اظهار کرد: دولت هم باید پایبند و نگهدار وحدت در جامعه باشد و بداند که حرمت متولی به امامزاده است.

وی اضافه کرد: مسئولان باید از سخنرانی های چالش برانگیز در جامعه خودداری کنند و بدانند که صحبت های چالش زا جواب دارد و بهتر است دولت کار خودش را انجام دهد.

آیت الله خاتمی افزود: صحبت های چالش برانگیز از سوی مسوولان موجب ایجاد حاشیه برای آن ها می شود پس باید از اموری که موجب ایجاد حاشیه برای دولت می شود، پرهیز کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تمام دولت های پس از انقلاب اسلامی که در زمان بنیانگذار جمهوری اسلامی و چه در دوره رهبر معظم انقلاب تنفیذ گرفته اند، مشروعیت دارند و مورد تایید و حمایت همه قرار دارند.

مشروعیت رییس جمهوری به تنفیذ حکم رهبری

آیت الله خاتمی افزود: مشروعیت رییس جمهوری مشروط به تنفیذ حکم وی از سوی رهبر معظم انقلاب است و تا زمانی که تنفیذ صورت نگیرد، تنها با رای مردم، رییس جمهوری نمی شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: با این رویکرد قبل از تنفیذ حکم رییس جمهوری از سوی رهبری، ایشان تنها رییس جمهوری منتخب مردم محسوب می شود و بعد از اینکه رهبری حکمش را تنفیذ کرد، این فرد رییس جمهوری کشور است.

وی افزود: این کار برای رییس قوه قضاییه نیز هست، زیرا که تا زمانی که حکم رییس قوه قضاییه از سوی رهبری اعلام و منصوب نشود، رای قضات دادگاه ها مشروعیت ندارد.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری اضافه کرد: فقهای شورای نگهبان نیز از سوی رهبری منصوب می شوند و تا زمانی که آنان از سوی رهبری منصوب نشوند، قوانین مجلس شورای اسلامی نیز وجاهت قانونی ندارد، زیرا که شورای نگهبان باید این قوانین را تایید کند.

خاتمی افزود: براساس قانون جمهوری اسلامی، رهبری شخص اول کشور محسوب می شود و قانون نیز این اختیارات را به رهبری داده و تمام موارد طبق قانون تعریف شده است.

قداست منبر بالاتر از یک جناح

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن به دنبال زدن برچسب جناحی به کسانی است که در پی ولایت حرکت می کنند.

آیت الله خاتمی افزود: همه ما بخصوص منبری ها باید از قرار گرفتن در جناح ها و گروه های سیاسی پرهیز کنیم و نگذاریم که قداست منبر در اختیار یک گروه و جناح قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مبلغان روحانی ما نیز باید از غلتیدن به سوی گروه ها و جناح های سیاسی پرهیز کنند، ولی تحلیل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: ستون فقرات و عزت اسلام ولایت فقیه است و ما ولایت را تنها نخواهیم گذاشت.

ولایتمدار واقعی می خواهیم

خاتمی گفت: ما ولایتمدار واقعی در جامعه نیاز داریم که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، به عنوان ستون خیمه انقلاب باشد.

وی اضافه کرد: برخی بر این باورند که اگر مرتب دم از رهبر معظم انقلاب بزنیم، بعد هر کاری می خواهیم می توانیم انجام دهیم، که این رویکرد خطرناکی است و البته ما در کشور ولایتمدار شعاری کم نداریم.

وی اظهار کرد: ولایتمدار واقعی بدان معناست که ما در هر حال رهرو راه ولایت باشیم.

افراطی گری بلای جان جامعه

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افراطی گری دینی را بلای جان اسلام دانست و گفت: افراطی گری در هر دو قسم آن، افراطی گری سنی و شیعی برای جامعه اسلامی خطرناک است.

آیت الله خاتمی افزود: افراطی های اهل سنت از این گروه سوءاستفاده می کنند و به آدم کشی دست می زنند که نمونه آن گروهک داعش است که سران بعثی نیز در آن حضور دارند و این ها گروه بی دینی هستند که هر دست به هر جنایتی می زنند و پولشان نیز از عربستان تامین می شود.

وی اضافه کرد: افراطی های شیعه و سنی برای جهان اسلام مضرند و ما افراطی گری اهل تشیع را در جامعه محکوم می کنیم و مراجع تقلید ما بخصوص رهبر معظم انقلاب نیز فعالیت های گروه های افراطی شیعه را در اهانت به اهل سنت نمی پذیرند.

وی افزود: ما حق نداریم به نام شیعه به مقدسات اهل سنت توهین کنیم و این بر خلاف ایجاد وحدت بین مسلمانان است و از سنت رسول الله نیز به دور است.

وی اظهار کرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان شیعه و سنی؛ مسوولان با مردم و مردم با مسوولان هستند و ما باید مواظب این تحرکات دشمنان باشیم.

کشف حجاب در فیس بوک

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی از طریق فیس بوک به دنبال کشف حجاب رضاخانی اند و کاری را که رضاخان نتوانسته انجام دهد را از طریق سایت های مجازی تبلیغ می کنند.

وی اظهار کرد: ما به این گروه ها نیز اعلام می کنیم، شما هم کاری که رضاخان نتوانسته انجام دهد، نمی توانید در این کشور انجام دهید و همانند رضاخان در اجرای این طرح خود ناکام خواهید ماند.

وی اضافه کرد: ما برای حجاب خواهان اجرایی شدن قانون مصوب شورای انقلاب سال ۸۶ هستیم که در این قانون ۲۵ دستگاه فرهنگی را متولی امر حجاب دانسته است.

آیت الله خاتمی افزود: تمام دستگاه های فرهنگی همانند شورای هماهنگی، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی، دولت، دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسوول باید در اجرای این قانون وارد میدان شوند.

وی از بانوان محجبه کشور نیز خواست تا حجاب را در جامعه تبلیغ کنند.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری افزد: دشمنان ما به دنبال تهی کردن جامعه از ارزش های اسلامی با تئوریزه کردن طرح سازش هستند.

ادامه شعار مرگ بر آمریکا

امام جمعه موقت تهران گفت: ما هرگز با آمریکا سر سازش نخواهیم داشت و شعار ˈمرگ بر آمریکاˈ برای همیشه باقی است.

خاتمی افزود: برخی در کشور بر این باورند که ما باید به جای ۱+ ۵ با آمریکا سر میز مذاکره بنشنیم و با این کشور مذاکره کنیم و می خواهند بحث سازش با آمریکا را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که آمریکا از شیطنت های خود علیه کشورمان دست برندارد، نمی توانیم با این کشور سازش کنیم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج