۱۱۷۶۷۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مزاحمت تلفنی اورژانس همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه یکسری مزاحمانی داریم که ثابت هستند و شماره‌های‌شان شناخته شده، ولی متاسفانه کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

خبرگزاری برنا: «هادی اردکانی»، سرپرست اداره ارتباطات اورژانس کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره نحوه اعزام بیماران کرونایی به مراکز درمانی گفت: همکاران ما با توجه به الگوریتمی که دارند یک‌سری سوالات را از بیمار می‌پرسند چراکه همه بیماران نیاز به اعزام آمبولانس ندارند.

وی با بیان اینکه «اگر بیمار دارای شرایطی است که نیاز به اعزام آمبولانس دارد در این شرایط با توجه به نوع مشکلی که دارد مشاوره‌ای به او داده می‌شود»، افزود: مثلا اگر بیماری تنگی نفس دارد به او گفته می‌شود لباس‌های خود را باز کند، نزدیک پنجره قرار بگیرد و مسائل دیگر مربوط به آن مشکلش به او یا همراهانش تذکر داده می‌شود.

اردکانی ادامه داد: آمبولانس و نیروی اورژانس که به بالین بیمار می‌رسد، شرایط و علائم بیمار را بررسی و با توجه به آن مشکلی که برایش پیش آمده یک‌سری اقدامات درمانی داخل منزل برایش انجام می‌دهد. به‌طور مثال اکسیژن برایش می‌گذارند، دارو یا سرم اورژانسی برای او تزریق و به طور کلی اقدامات اولیه اورژانس در محل انجام می‌شود. در ادامه هماهنگ می‌شود که به پزشک مشاور ما که ۲۴ ساعت پاسخگو است شرایط بیمار ارائه شود.

سرپرست اداره ارتباطات اورژانس کشور با بیان این‌که «خارج از روال کاری کسی که ناراحتی قلبی دارد با استفاده از دستگاه تله مدیسین یک نوار قلبی از او گرفته و برای متخصص ما ارسال می‌شود»، ادامه داد: یک متخصص قلب ۲۴ ساعته پاسخگوی همکاران ما است و نوار قلب را مشاهده و اگر برای بیمار تشخیص سکته حاد داده شود مستقیما با بیمارستان هماهنگ و بدون اینکه بیمار به اورژانس برود و مسائل تریاژ و... برای او انجام شود مستقیما برای او آنژیوگرافی، آنژیو پلاستی و ... انجام می‌شود.

اردکانی درباره انتقال بیماران به بیمارستان گفت: اولویت ما برای انتقال بیمار مراکز دولتی است که نزدیک به فوریت، بیمار و بخشی که بیمار به آن نیاز دارد، باشد.

سرپرست اداره ارتباطات اورژانس کشور گفت: با توجه به این اولویت‌ها، تهران را محدودیت‌بندی کردیم و هر بیمارستانی که نزدیک به بیمار باشد او به همانجا منتقل می‌شود. حتی اگر بیمارستان خصوصی هم اگر نزدیک بیمار باشد و شرایطش را داشته باشد با رضایت خود بیمار به مراکز هم ارسال می‌شود.

اردکانی ادامه داد: در این شرایط چیزی که ما خودمان پیشنهاد می‌کنیم بیمارستان دولتی نزدیک و دارای آن بخش مربوطه برای بیمار است.

وی با بیان اینکه «زمانی پیش می‌آید که شرایط بیمار آنقدر اورژانسی است که نمی‌تواند انتخابی داشته باشد و باید به اولین مرکز منتقل شود»، گفت: از آن جایی که جان بیمار برای ما مهم است؛ ما به اولین مرکز دولتی انتقالش می‌دهیم و به طور مثال بیمار بدحال را نمی‌توانیم از شرق تهران به غرب تهران منتقل کنیم.

اردکانی ادامه داد: ما چیزی حدود ۸۰۰۰ تماس در ۲۴ ساعت داریم و تصادفات، موارد قلبی و تنفسی بیشترین تماس‌ها را با ما دارند.

سرپرست اداره ارتباطات اورژانس کشور درباره تماس‌های مزاحم‌های تلفنی با اورژانس تصریح کرد: متاسفانه این تماس‌ها را با اورژانس داریم اما خدا را شکر کرونا باعث شد یک مقداری این تماس‌های مزاحمان کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه یک زمانی ۲۰ تا ۲۵ درصد تماس‌های‌مان مزاحم تلفنی بودند، گفت: درحال حاضر ۱۰تا ۱۲ درصد تماس‌های‌مان مزاحم تلفنی است یعنی بین هشت هزار تماس حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مزاحم تلفنی داریم.

اردکانی گفت: متاسفانه یکسری مزاحمانی داریم که ثابت هستند و شماره‌های‌شان شناخته شده است ولی متاسفانه ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. چون فلسفه کار اورژانس به گونه‌ای است که احساس می‌کنیم اگر کسی مثلا ۵۰ بار در یک روز زنگ زده و مزاحم بوده شاید دفعه ۵۱ بار مشکلی برایش پیش آمده و ما مجبوریم آن خدمات لازم را برایش انجام دهیم.

سرپرست اداره ارتباطات اورژانس کشور درباره تشکیل پرونده حقوقی برای مزاحمان تلفن اورژانس گفت: یک سری از موارد پیگیری شده ولی اصولا یکسری موارد پیش می‌آید که منجر به این می‌شود که خط تماس گیرنده به نام خود فرد نیست و یا فردی که تماس می‌گیرد مشکل اعصاب و روان دارد. چنین شرایطی باعث شده است خیلی نتوانیم کسی را محکوم کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      ببخشید اینطور بیان می کنم یعنی بی ناموس ترین افراد این کار را می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج