۱۱۷۷۱۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

دیگر نمی‌توانید کرایه اتوبوس را نقدی حساب کنید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه دریافت وجه نقد توسط رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی ممنوع است، گفت: رانندگان اتوبوس به هیچ وجه نباید کرایه را به صورت نقدی دریافت کنند.

خبرگزاری ایرنا: به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی توسط رانندگان بخش عمومی چه در خطوط روزانه و چه در خطوط شبانه و تندرو تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: بخش‌های اجرایی، بهره‌برداری و نظارتی شرکت واحد، موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و با رانندگان متخلف برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی تهران، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت صورت گیرد، اظهار کرد: دریافت وجه نقد از سوی راننده به هر دلیل مجاز نیست و حوزه بازرسی شرکت واحد مأمور شده تا به صورت ویژه و به طور شبانه‌روزی بر این موضوع نظارت کرده و با متخلفان برخورد کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی تهران با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است، خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت استفاده کنند.

کمبود راننده در خطوط تندرو باعث افزایش سرفاصله زمانی اتوبوس‌ها شده است

ترفع، افزایش سرفاصله زمانی اتوبوس‌های تندرو خط ویژه را کمبود راننده پایه یک اعلام کرد و افزود: سال‌هاست که شرکت واحد اتوبوسرانی جذب نیرو نداشته است.

وی درباره افزایش سرفاصله زمانی تعدادی از خطوط تندرو اتوبوسرانی و همچنین اینکه آیا می‌توان در این خطوط از ون یا اتوبوس تک کابین استفاده کرد، توضیح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی فقط اجازه استفاده از مینی بوس و اتوبوس را دارد و ون مربوط به حوزه تاکسیرانی است. خطوط تندرو به جز خط راه آهن-تجریش و خاوران-آزادی، چپ‌ در هستند؛ یعنی استفاده از اتوبوس تک کابین و مینی بوس در این خطوط به دلیل راست در بودن ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشکل اصلی در خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و افزود: سال‌ها است که شرکت واحد جذب نیرو نداشته و سالیانه تعداد بسیاری از نیروها از جمله رانندگان بازنشسته می‌شوند.

به گفته ترفع، درحال حاضر شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک مواجه شده است. برنامه‌ ریزی‌هایی برای جذب نیرو انجام شده و اخیراً تعداد محدودی راننده پایه یک بکارگرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید مجوز جذب نیرو را صادر کنند، عنوان کرد: اگر جذب رانندگان پایه یک انجام شود، سرویس دهی وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه گفت: درحال حاضر ۹ خط تندرو در شهر تهران وجود دارد و براساس مطالعات انجام شده اگر روزانه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مجموع این ۹ خط فعالیت داشته باشند، سرویس دهی مطلوبی به مسافران ارائه خواهد شد و باتوجه به بازنشستگی رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از ۸۰۰ دستگاه در مجموع ۹ خط تندرو شهر تهران است.

وی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های پشتیبان، توضیح داد: سیستم اتوبوسرانی به این صورت است که به جز اتوبوس‌های فعال، تعدادی اتوبوس پشتیبان هم وجود دارد و اتوبوس‌های پیشتیبان جایگزین موقت اتوبوس‌های خراب می‌شوند تا اتوبوس مورد نظر تعمیر و جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه درحال حاضر برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های ۲ کابین وجود ندارد اظهارکرد: متوسط سن این اتوبوس ها نسبت به اتوبوس‌های تک کابین کمتر است و با تعمیرات و نگهداری مستمر، به چرخه فعالیت برمی‌گردند و کمبود اتوبوس‌های ۲ کابین و تندرو در خطوط مسیر ویژه به علت کمبود راننده است.

بیش از ۶ هزار اتوبوس تک کابین و ۲ کابین در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فعال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج