۱۱۷۷۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

McLaren ۶۵۰S Spider

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

مک‌لارن اسپایدر ۶۵۰S که یک مدل کانورتیبل با عملکرد بالا است برخلاف اغلب مدل‌های کانورتیبل عملکردی مشابه نمونه پایه کوپه خود دارد. در حقیقت اسپایدر ۶۵۰S عملکرد، هندلینگ و لذت رانندگی یکسان با مدل کوپه خود را ارائه می‌کند.

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

مجله تخت گاز:

McLa ren 650S Spider

مک‌لارن اسپایدر 650S که یک مدل کانورتیبل با عملکرد بالا است برخلاف اغلب مدل‌های کانورتیبل عملکردی مشابه نمونه پایه کوپه خود دارد. در حقیقت اسپایدر 650S عملکرد، هندلینگ و لذت رانندگی یکسان با مدل کوپه خود را ارائه می‌کند.

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

اسپایدر ۶۵۰S با رنگ نارنجی جدید کمپانی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴به نمایش درآمد.یک سقف تاشوی فلزی و دو قسمتی روی آن تعبیه شده است اما کوچک‌ترین اختلالی در عملکرد بی‌نظیرش به وجود نیاورده است. اسپایدر ۶۵۰S به لحاظ مکانیکی با مدل کوپه ۶۵۰S یکسان است و به موتور منحصربه‌فرد کمپانی، M۸۳۸T مجهز شده است. این موتور ۸ سیلندر و V شکل که به توئین توربو مجهز است نیرویی معادل ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این به این معنی است که شتاب‌گیری صفرتاصد کیلومتر بر ساعت آن که ۳ ثانیه طول می‌کشد با مدل کوپه یکسان است. شتاب‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم در ۶/۸ ثانیه به‌دست می‌آید؛ تنها ۲/۰ ثانیه بیشتر از مدل کوپه. حداکثر سرعت نیز ۳۲۹ کیلومتر برساعت رقم خورده است. مصرف سوخت و میزان آلایندگی همان ارقام مربوط به مدل کوپه هستند: مصرف ۷/۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر و تولید ۲۷۵ گرم دی اکسیدکربن درهر کیلومتر.

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

جالب توجه است که کانورتیبل‌ها اغلب سنگین‌تر از مدل‌های کوپه هستند به همین دلیل عملکردشان تا حد زیادی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. وزن کلی اسپایدر ۶۵۰S، ۱۳۷۰ کیلوگرم است. یعنی اسپایدر تنها ۴۰ کیلوگرم افزایش وزن داشته است. این افزایش وزن نتیجه مستقیم سقف فلزی تاشو و مکانیزم آن است اما کمتر از هر خودروی دیگری در این کلاس است. این سقف فلزی تاشو و دوتکه که در حالت سکون یا حرکت تا سرعت۳۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود، به طور خودکار در کمتر از ۱۷ ثانیه باز یا بسته می‌شود.

در این مدل هم از پنجره عقب مجهز به سیستم گرمایشی استفاده شده است که به‌طور مستقل از سقف عمل می‌کند. هنگامی‌که سقف پنجره عقب پایین است مانند یک بادگیر عمل می‌کند و از ایجاد سروصدا و تکان اضافه در کابین جلوگیری به عمل می‌آورد. با بالابودن سقف هم این امکان وجود دارد که پنجره عقب پایین کشیده شود و سروصدای موتور بیشتر به گوش برسد. بنابراین حتی با سقف بالا هم تجربه سواری در هوای باز امکانپذیر است.

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

هر دو مدل کوپه و اسپایدر ۶۵۰S خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای هستند که به میزان قابل توجهی از امکانات لوکس برخوردار هستند. ترمزهای کربن سرامیکی، چرخ‌های سبک وزن، لاستیک‌های پیرلی زیرو، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای IRIS، رادیوی دیجیتال در اروپا و رادیوی ماهواره‌ای SIRIUS در آمریکای شمالی، اینترنت وایرلس(بی سیم)، سیستم کنترل صدا و روکش آلکانترا در سراسر کابین از جمله این امکانات استاندارد هستند.

آریل اتم از زاویه دید رضوانی

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

آنهایی که معتقد بودند مدل جنجالی آریل اتم چیزی کم دارد ممکن است حالا راضی شوند. رضوانی و سمیر سادیخوف که در کارنامه خود مفهومی‌ استون مارتین DBC را هم دارند، به آریل اتم از نو لباس پوشیده‌اند و از آن یک Beast مطابق با قوانین جاده و مناسب پیست مسابقه ساخته‌اند. بنابراین ظاهر آن تا حد زیادی دگرگون شده است. علی‌رغم پانل‌های اضافه شده، وزن کل در مدل ۵۰۰ اسب بخاری تنها ۷۰۴ کیلوگرم است. این موتور در قسمت میانه تعبیه می‌شود و به سوپر/توربوشارژر مجهز است. این موتور ۴/۲ لیتری و ۴ سیلندر است و به‌وسیله آن شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت Beast مانند آریل اتم دقیقا ۷/۲ ثانیه طول می‌کشد. برای دو خریدار اول این مدل تخفیف درنظر گرفته شده‌است. قیمت پایه ۱۱۵ هزار دلار و قیمت مدل ۵۰۰اسب بخاری ۱۳۵ هزار دلار است.

نخستین چشمان لیزری

بی‌نظیرترین کانورتیبل دنیا

آئودی از نیرومندترین سوپراسپرت جاده‌ای خود رونمایی کرد. R۸ LMX از چراغ‌های لیزری متفاوت با مدل‌های قبل سود می‌جوید. بنابراین این مدل نخستین خودرو تولیدی جهان است که به چراغ‌های لیزر استاندارد مجهز می‌شود. این چراغ‌ها قبلا با مفهومیi۸ معرفی شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج