۱۱۷۸۷۴۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

باران، شامپانزه ایرانی قربانی چه کسانی شد؟

باران شامپانزه ۴ ساله پرحاشیه ارم پس از ۶ ماه از انتقالش به مرکز سوییت واترز کنیا با فرار از جایگاهش و ورود به جایگاه شامپانزه های بزرگتر کشته شد. سرپرست سابق این شامپانزه این اتفاق را ناشی از تصمیمات غلط مسئولان می داند.

فارس نوشت: باران شامپانزه ۴ ساله پرحاشیه ارم پس از ۶ ماه از انتقالش به مرکز سوییت واترز کنیا با فرار از جایگاهش و ورود به جایگاه شامپانزه های بزرگتر کشته شد. سرپرست سابق این شامپانزه این اتفاق را ناشی از تصمیمات غلط مسئولان می داند.

باران شامپانزه باغ وحش ارم که مدتی سرپرستی آن به ایمان معماریان، دامپزشک وقت این مجموعه سپرده شده بود و بعد از کش و قوس های فراوان برای اینکه در شرایط بهتر و بین گروه هم‌سن‌ خود بزرگ شود به یک مرکز بین‌المللی نگهداری از شامپانزه‌ها در کشور کنیا انتقال داده شود، مرد.

ایمان معماریان دامپزشک و سرپرست سابق باران با انتشار یک لایو اینستاگرامی با اشاره به اینکه یک هفته پیش دامپزشکی این مجموعه کنیایی خبر از فرار از جایگاهش در این یتیم خانه را داده است، ادامه داد: این شامپانزه به جایگاه شامپانزه های بالغ رفته و این شامپانزه ها، باران را کشتند.

وی با بیان اینکه این اتفاق به واسطه اشتباه یتیم خانه افتاده است، گفت: در این مدت باران عذاب می کشید.

معماریان از مسئولان ارم و مدیران باغ وحش و تصمیم گیرندگان این جا به جایی گلایه کرد و گفت: با لجبازی و سودجویی باران به کشورهای اروپایی فرستاده نشد، اما خوشحال بودیم که از اتاقک تاریک ارم رفته است.

این دامپزشک انتقاد برخی دوستداران محیط زیست که حمایت از این پامپانزه را با توجه به گونه بومی ومهمی نبودن اشتباه دانسته بودند، گفت: این حیوان نمونه ای از مدیریت حیات وحش ایران بود که با لجبازی و سودجویی از بین رفت.

«باران» ماده شامپانزه چهار ساله باغ وحش ارم است پس از تولد در سال ۹۶ به‌دلیل نارس بودن به‌صورت خانگی نزد ایمان معماریان دامپزشک سابق ارم نگهداری می شد و پس از حواشی زیاد سرانجام به باغ وحش ارم منتقل شد و پس از مدتی با تصمیم سازمان محیط زیست و باغ وحش با تشکیل کارگروه تخصصی درباره شامپانزه‌های باغ وحش ارم، در این کارگروه تصمیم گرفته شد که باران برای اینکه در شرایط بهتر و بین گروه هم‌سن‌ خود بزرگ شود به یک مرکز بین‌المللی نگهداری از شامپانزه‌ها در کشور کنیا انتقال داده شود.

محمدزاده دامپزشک باغ‌ وحش ارم درباره مرکز سوییت واترز گفته بود: این مرکز بین‌المللی یکی از ۱۸ مرکزی است که در ۱۲ کشور آفریقایی تحت یک مجموعه به‌نام «Pan African Sanctuary Alliance» قرار دارند و میزبان بیش از ۸۰۰ شامپانزه یتیم از سراسر دنیا هستند. امکانات این مرکز از لحاظ یادگیری مهارت‌های تخصصی و اجتماعی و امکان آموزش دادن به علت وجود شامپانزه‌هایی که نقش دایه را بازی می‌کنند، فراهم و بسیار مناسب است.

وی یادآور شده بود: طبق تعهداتی که از این مرکز گرفته شده، ارتباط ما با «باران» حفظ می‌شود و بعد از ورود و طی سالیان آینده نیز اطلاعات مداوم از بزرگ شدن، یادگیری مهارت‌های زندگی و زندگی جدید «باران» برای دوست‌داران او ازطریق کانال‌های اجتماعی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجموعه ارم منتشر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج