۱۱۷۹۰۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اظهارات نماینده مجلس درباره مهاجرت ورزشکاران

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس گفت: «انگیزه‌ها متفاوت است. یک عده بهانه‌شان این است که آنجا برای پیشرفت مناسب‌تر است، یک عده می‌گویند از سوی مسئولین ورزش کشور به ما توجهی نمی‌شود، برخی هم در چارچوب‌های سیاسی می‌روند که در آن طرف همه‌جوره تامین می‌شوند در صورتیکه این وعده‌های پوچ گاهی اوقات باعث می‌شود که یک تصمیم احساسی بگیرند و بعد از مدتی ابراز ندامت می‌کنند.»

انتخاب: رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس، اظهار کرد: «ورزشکار باید با عشق بیاید برای افتخار‌آفرینی کشورش و بدون وثیقه بخواهد برای کشور خود کار کند. ورزشکاری را که بخواهیم با گرفتن وثیقه او را مجبور کنیم که در کشور بماند، به باور من این هدر رفتن سرمایه‌هاست و باید روی آن افرادی سرمایه‌گذاری کنیم که بدون وثیقه حاضر هستند برای کشورشان فداکاری کنند.»

محمد‌مهدی فروردین درباره علت افزایش مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران ایرانی، بیان کرد: «انگیزه‌ها متفاوت است. یک عده بهانه‌شان این است که آنجا برای پیشرفت مناسب‌تر است، یک عده می‌گویند از سوی مسئولین ورزش کشور به ما توجهی نمی‌شود، برخی هم در چارچوب‌های سیاسی می‌روند که در آن طرف همه‌جوره تامین می‌شوند در صورتیکه این وعده‌های پوچ گاهی اوقات باعث می‌شود که یک تصمیم احساسی بگیرند و بعد از مدتی ابراز ندامت می‌کنند.»

وی با تاکید بر اهمیت این مسائل، افزود: «این موضوعات نیاز دارد از چند بعد روی آن‌ها کار کنیم. فدراسیون‌ها و مخصوصا و وزارت ورزش باید فرهنگسازی کند و مشاورینی که به کار می‌گیرد، پیش از جذب بازیکنان باشگاهی و تیم‌های ملی، این افراد را به لحاظ باورها، اعتقادات، عرق و تعصب به وطن را بتوانند در آن‌ها نهادینه کنند.»

فروردین ادامه داد: «این موضوع سطحی نیست که وقت یک همچین اتفاقی می‌افتد، فورا برای درمانش نسخه بپیچیم بلکه ریشه این مسائل برمی‌گردد به آن آموزش‌هایی که در ابتدا از دوران استعداد‌یابی که کار شروع می‌شود تا به مرحله شکوفایی استعداد که می‌رسد و در نهایت بحث فراهم کردن زیرساخت‌ها، امکانات و رفاهیات ورزشکاران که به آن‌ها بها داده شود. این‌ها موضوعات مهمی است.»

این نماینده مجلس خاطر‌نشان کرد: «از منویات مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد با ورزشکاران اگر بخواهیم درس عبرتی بگیریم، دولت‌مردان و مجلس را خطاب قرار می‌دهند و تاکید می‌کنند که که این ورزشکاران و قهرمانان سرمایه‌های کشور هستند، به نوعی زمینه و امکانات را برای این افراد فراهم کنید که قله‌های افتخار را وقتی فتح می‌کنند برای سایر ورزشکاران ، ایجاد انگیزه شود. بنابراین این مهم از دغدغه‌های نظام است و ما به سادگی نباید از کنارش بگذریم.»

فروردین ادامه داد: «مطمئنا می‌توانیم با یک ساز و کار و نظرات کارشناسی بهتر، برنامه‌ریزی دقیق‌تر و نظارت بیشتر حتما در بعد دیپلماسی ورزشی طوری عمل کنیم که ما در تمام زمینه‌ها حرف برای گفتن داشته باشیم، هم در مسابقات آسیایی جهانی و هم المپیک از حقوق ورزشکاران‌مان دفاع کنیم و در نهایت استعداد‌های‌مان را مفت از دست ندهیم. گرچه عده‌ای هم هستند که نسبت به موضوعات تحریک می‌شوند و آن‌ها هم باید بدانند که این وطن و امکانات آن باعث شده که به رشد برسند و به همین سادگی نباید ناشکری کنند و از کشور بروند. با این حال از اینکه مدیریت ما در بخش‌هایی ضعف دارد، منکر نیستیم و باید این شیوه مدیریتی ورزش را اصلاح کنیم تا شاهد مهاجرت ورزشکاران نباشیم.»

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان با بیان اینکه دولت بر اساس رسالتی که دارد در حد توانش در این مدت زمان کوتاه تلاش کرده و از این به بعد هم باید تمرکز و تلاش بیشتری کند، گفت: «مجلس هم در سال گذشته اعتبارات ورزش را به میزان قابل توجهی افزایش داد. امسال هم به همین شکل است. از بعد قانونگذاری خلا‌هایی در قانون وجود دارد که آن‌ها را اصلاح کردیم و یک سری نظامات باشگاه‌داری و حمایت از ورزش و ورزشکاران را در دستورکار‌مان داریم. انشاالله بتوانیم این مسائل را با قانون تطبیق کنیم تا این دغدغه بر طرف شود.»

فروردین در خصوص ادعای باپیری، بازیکن تیم ملی هندبال زنان که پناهنده شد، مبنی بر گرفتن وثیقه از بازیکنان، گفت: «من اطلاعی ندارم ولی معتقدم ما باید آنقدر قوی کار کنیم که نیازی به این مسائل نباشد. ورزشکار باید با عشق بیاید برای افتخار‌آفرینی کشورش و بدون وثیقه بخواهد برای کشور خود کار کند. اگر ورزشکاری را بخواهیم با گرفتن وثیقه مجبور کنیم در کشور بماند، به باور من این هدر رفتن سرمایه‌هاست و باید روی آن افرادی سرمایه‌گذاری کنیم که بدون وثیقه حاضر هستند برای کشورشان فداکاری کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج