۱۱۷۹۱۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

ببتو: ایران برای برد می‌جنگد

سفیر جام جهانی برزیل و مهاجم این تیم در جام جهانی ۱۹۹۴ اعلام کرد تیم ملی در آن دیدارهای خود در جام جهانی ۲۰۱۴ بازی می‌کنند و واقعا می‌خواهند پیروز شوند.

خبرگزاری مهر: "خوزه روبرتو گاما داولویرا" ملقب به "ببتو" در خصوص وضعیت فعلی خود گفت: علاقه من به خانواده‌ام همیشه زیاد بوده و از خدا خواسته‌ام تا همیشه مرا کمک کند. خانواده‌ام نیز در همه حال کنارم بوده‌اند. شادی‌های پس از گل من نمونه‌ای از این علاقه است.

پسرم باید فوتبالیست بزرگی شود

وی که با خبرنگار جام از نگاه ۲ در برزیل گفتگو می‌کرد، ادامه داد: متئوس پسرم استعدادهای زیادی دارد و به همسرم گفتم او باید یک فوتبالیست بزرگ شود زیرا برای فوتبال متولد شده است.

سازماندهی جام جهانی دردسرهای زیادی دارد

سفیر جام جهانی ۲۰۱۴ در خصوص این رقابتها عنوان کرد: هیچ وقت نمی‌دانستم برگزاری جام جهانی چه دردسرهایی دارد اما حالا می‌بینم چه کار دشواری است و سازماندهی جام جهانی دردسرهای زیادی دارد. من به عنوان داوطلب وارد این قضیه شدم و مساله اقتصادی آن اصلا مهم نیست.

وی در مورد اعتراضات مردمی به این مساله تاکید کرد: اعتراضات مردمی نسبت به برخی موارد هم ارزشمند است. ما در یک کشور مردمی و دارای دموکراسی هستیم و این حق همه است که در خصوص بسیاری از موارد و کارهایی که تمام نشده، پیگیری داشته باشند.

ایران برای برد مقابل نیجریه می‌جنگید

ببتو در مورد دیدار ایران و نیجریه همچنین افزود: این مسابقه خیلی تکنیکی و خوب نبود و اولین دیدار صفر - صفر جام بود. ایرانی‌ها در آن دیدار بازی می‌کردند و واقعا می‌خواستند تا پیروز شوند. هر دو تیم می‌جنگیدند و بازی نزدیک به هم را از آنها شاهد بودیم.

از بازی آژانتین خوشم نیامد

وی در خصوص تیم آرژانتین افزود: از بازی آژانتین چندان خوشم نیامد. بهترین بازیکن دنیا مسی در این تیم حضور دارد اما اصلا هیچ بالانسی از وی شاهد نبودیم و بازی درستی از وی مشاهده نکردیم؛ در حالیکه از این بازیکن انتظار می‌رود اثر عمیقی روی بازی بگذارد.

سفیر جام جهانی ۲۰۱۴ با بیان اینکه شرایط آرژانتینی‌ها از وسط زمین به سمت گل حریف خوب است اما دفاعشان تعریف کردنی نیست، در ادامه یادآور شد: اگر تیمی ترس از باختن داشته باشد، می‌بازد و باید همیشه برای برد به میدان رفت. در جام جهانی اتفاقاتی می‌افتد که کسی باور نمی‌کند، پس باید جنگید.

وی در خصوص وضعیت اسپانیا در این جام عنوان کرد: اسپانیا را در این جام خسته دیدم. آنها در اولین بازی خود شکست سنگینی خوردند که واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی برای آنها افتاد که چنین نتیجه‌ای رقم خورد. در جام جهانی اگر تمام فکر و انرژی خود را نگذارید، محال است که موفق شوید.

از حذف اسپانیا ناراحت هستم

ببتو در ادامه تصریح کرد: من این را می‌گویم زیرا خودم در جام جهانی بوده‌ام. نمی‌دانم اسپانیا چطور به جام جهانی وارد شد و واقعا به خاطر این تیم ناراحتم. اسپانیا فوتبال بزرگی دارد اما دایره زندگی همین است.

نیمار پتانسیل بالایی دارد

وی در خصوص تیم ملی برزیل عنوان کرد: هیچ وقت نمی‌شود همه مسئولیت را روی یک بازیکن گذاشت. جام جهانی را هیچ وقت یک نفر نمی‌برد. فوتبال ورزش دسته جمعی است. درست است که نیمار خیلی برای برزیل مهم است اما وقتی تیم می‌برد، همه برنده‌اند و وقتی می‌بازد، همه باخته‌اند. نیمار فقط ۲۳ سال سن دارد و از نظر پتانسیل خیلی بالاست.

سفیر جام جهانی ۲۰۱۴ در خصوص بخت‌های قهرمانی در این دوره از جام گفت: ایتالیا، فرانسه، آرژانتین، برزیل و آلمان از بخت‌های قهرمانی هستند. آلمانی‌ها سال‌هاست که با هم بازی می‌کنند. برزیلی‌ها قوی هستند و تجربه دارند ‌مابقی تیم ها نیز برای قهرمانی می‌جنگند.

مارادونا تاریخچه و داستانی در فوتبال دنیا است

وی با بیان اینکه در ورزشگاه دیدار ایران و آرژانتین مقابل اتلتیکو گل‌زنی کرده‌ و خاطره خوبی از آن دارد، در مورد مسی اظهار کرد: مسی دومین جام جهانی‌ش را تجربه می‌کند اما هنوز هیچ جامی را نبرده است. خیلی مشکل است بگوییم کدام بازیکن بهترین است. نیمار و کریستیانو رونالدو نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. در مقایسه مسی و مارادونا باید بگویم مارادونا یکی از بهترین هاست. وی یک تاریخچه و داستان در فوتبال دنیاست.

آرزوی موفقیت برای ایران

ببتو در پایان برای تیم ملی فوتبال کشورمان آرزوی موفقیت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج