۱۱۸۰۴۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دو علامت سیاسی متناقض به قیمت دلار؛ نزولی شد

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته بر مدار نزول قرار گرفت.

اقتصاد نیوز: قیمت دلار در معاملات نقدی روز یکشنبه بر مدار نزول قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی روز گذشته از نفس افتاد و حمایت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد.

قیمت دلار در نهایت در مرز ۳۰ هزار تومانی قرار گرفت. در صورتی که دلار مرز ۳۰ هزار تومانی را از دست بدهد، ممکن است تا محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کند. قیمت درهم نیز در این دو روز اخیر مشابه قیمت دلار کاهشی بوده است.

دو علامت سیاسی متناقض به بازار ارز

به گفته فعالان، یکی از عواملی که موجب شد دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد، ادعایی بود که توسط شماری از معامله‌گران نسبت به نتایج مذاکرات هسته‌ای مطرح شد. بخشی از این معامله‌گران به نقل از الجزیره عنوان می‌کردند که توافق‌هایی بین ایران و طرف‌های مذاکرات صورت گرفته است. شاید برای گمانه‌زنی زود باشد، ولی دیروز بازار بیشتر به اخبار مثبت واکنش نشان می‌داد و به عنوان مثال اظهارات وزیر خارجه آلمان را جدی نگرفت که عنوان کرده بود پیشرفتی در مذاکرات احیای برجام صورت نگرفته است. برخی فعالان عنوان می‌کردند که شاید معامله‌گران بزرگ بازار اطلاعاتی دارندکه سایرین از آن مطلع نیستند.

سود گیری معامله گران در بازار ارز

برخی دیگر از معامله گران بازار ارز معتقدند که افت قیمت دلار در هفته جاری به دلیل سود گیری معامله گران از ارزهای خریداری شده است. به عقیده معامله گران با کاهش هیجانات، برخی از معامله‌گران از خریدهای قبلی خود شروع به سودگیری کرده‌اند و با فشار فروش آنها از ابتدای هفته جاری، اسکناس آمریکایی در یک مسیر نزولی قرار گرفته است.

سایه بودجه 1401 بر سر قیمت دلار

روز گذشته اولین بودجه دولت رئیسی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. برخی از معامله گران نرخ ارز باور داشتند که هزینه‌های دولت برای سال آتی چندان افزایش پیدا نکرده است و از این جهت زمینه‌ساز کاهش انتظارات تورمی خواهد شد. در کنار این، حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ از نگاه برخی از معامله‌گران می‌تواند زمینه‌ساز افزایش عرضه ارز به بازار شود. بازار به احتمال زیاد مفاد بودجه را طی روزهای آتی به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و اثرات آن بر قیمت دلار را بررسی خواهد کرد.

در چنین فضایی که دلار جهت خاصی ندارد و با جوسازی های خبری دچار تغییرات قیمتی می شود، بسیاری از معامله گران ترجیح می دهند که تماشاچی وقایع بازار باشند و خرید و فروش خاصی را انجام ندهند.

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته سرنوشت قیمت دلار چگونه رقم خورد؟

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار بر روی 30 هزار و 160 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت شنبه شب 260 تومان پایین رفته بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 30 هزار و 420 تومان قرار داشت.

بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه 22 آذر 1400 ارزان می شود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز یکشنبه 8 هزار و 310 تومان اعلام شد. این قیمت نسبت به معاملات نقدی همان روز 80 تومان بالا تر بود

قیمت طلایی درهم شب گذشته بر روی 8 هزارو 340 تومان قرار گرفت که نسبت معاملات نقدی روز یکشنبه 110 تومان بالا تر بود. بنابراین از پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم صعودی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 30 هزار و 100 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی شنبه شب 400 تومان پایین تر بود. این بدین معناست که معامله گران فردایی بازار ارز امروز را نزولی پیش بینی کرده اند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج