جاباما
۱۱۸۰۸
۲ نظر
۵۴۱۹
۲ نظر
۵۴۱۹
پ

هنر پذيرايي- قسمت پنجم

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

براي ضيافت‌هاي رسمي شام، استفاده از روميزي‌هاي يكدست سفيد و ترجيحا كتان توصيه مي‌شود و از نظر اصولي بهتر است که اين روميزي‌ها بلند بوده و تا نزديكي زمين بيايند. اما در چيدمان‌هاي غيررسمي، مي‌توانید از هر نوع پارچه‌اي در هر جنس، رنگ و طرحي براي روميزي استفاده كنيد.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

براي ضيافت‌هاي رسمي شام، استفاده از روميزي‌هاي يكدست سفيد و ترجيحا كتان توصيه مي‌شود و از نظر اصولي بهتر است که اين روميزي‌ها بلند بوده و تا نزديكي زمين بيايند. اما در چيدمان‌هاي غيررسمي، مي‌توانید از هر نوع پارچه‌اي در هر جنس، رنگ و طرحي براي روميزي استفاده كنيد. می‌توانید دستمال‌سفره‌ها را یا به صورت هماهنگ با رومیزی انتخاب کنید یا بدون هماهنگی با رومیزی آنها را به‌صورتي دكوراتيو و هنري در چيدمان ميز جاي دهيد. در مورد انواع متدهاي تا كردن دستمال سفره يك كتاب كامل و مفصل وجود دارد؛ اما مواقعي كه عنصر زمان اهميت زيادي پیدا می‌کند، انتخاب يك روش ساده براي تاكردن دستمال‌سفره‌ها بسيار ضروري است.

انواع دستمال‌سفره‌ها براي چيدمان ميز غذاخوري

يكي از انواع بسيار زيبا و پرطرفدار دستمال‌سفره‌ انواع سفيد رنگ آن است كه مي‌تواند به‌خوبي با تمام چيدمان‌ها هماهنگ شود و با درخشش و زيبايي خود پاكي و درخشش را به جلوه چيدمان ميز القا كند. دستمال‌سفره‌هاي سفيد رنگ به خودي خود داراي تنوع بسيار زيادي از لحاظ بافت هستند كه مي‌توانيد با توجه به سليقه و سبك مورد نظرتان مناسب‌ترين گزينه را انتخاب كنيد.

دستمال‌سفره‌هاي پنبه‌اي سنگين و روميزي‌هاي داماسك كلاسيك با نقوش و بافتي براق و در‌هم‌تنيده نيز در چيدمان ميز غذاخوري جلوه‌اي فوق‌العاده و زيبا دارند. پارچه‌ داماسك اصالتا در كشور دمشق با ابريشم بافته مي‌شود و امروزه آن را با پنبه نيز مي‌بافند و کاربردی جهانی دارد. داماسك پرطرفدارترين پارچه براي روميزي محسوب مي‌شود كه معمولا با دستمال‌سفره‌هاي هماهنگ با خود به فروش مي‌رسد.

دستمال‌سفره‌هاي پنبه‌اي يكدست سفيد داراي فرم‌ها و اشكال متعدد و متنوعي هستند: براي مثال انواع تكه‌دوزي‌شده، انواعي كه با تورهاي ظريف دوردوزي شده‌اند و همچنين انواعي كه داراي بافت‌هاي سنگين و طرح‌دار هستند. يكي ديگر از ايده‌هاي زيبا و در عين حال ارزان قيمت براي استفاده از دستمال‌سفره‌ها در چيدمان ميز غذاخوري، استفاده از انواع رنگ‌شده آنهاست كه داراي رنگي تند و چشم‌گير هستند. همچنین شما می‌توانید دستمال‌سفره سفيد و قديمي‌تان را‌ به‌ صورتي شكيل تا كنيد.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

روميزي‌هاي ابريشمي، پوششي عجيب و خاص براي ميزهاي غذاخوري محسوب مي‌شوند و جلوه‌اي بسيار فوق‌العاده و باشكوه را براي مناسبت‌هاي خاص به ميز غذاخوري مي‌دهند. براي محافظت از روميزي گران‌قيمت و زيباي خود مي‌توانيد از يك پوشش براي روي سطح ميز استفاده كنيد كه اگر اين كاور از جنس پارچه‌هاي براق مانند ارگانزا باشد مي‌تواند بر جلوه و زيبايي ميز غذاخوري شما بيافزايد.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

از سوي ديگر اگر پاي كودكان نيز در ميان باشد، بهترين گزينه براي محافظت از سطح روميزي و ميز، كاورهاي پلاستيكي مخصوص اين كار است كه البته امروزه انواع طرح‌دار آنها نيز در بازار موجود است. به‌عنوان جايگزين براي دستمال‌سفره‌هاي پارچه‌اي مي‌توانيد از انواع كاغذي آنها استفاده كنيد كه داراي طرح و رنگ‌بندي بسيار متنوعي هستند و سبکی ژاپنی به میز غذاخوری شما می‌بخشند. امروزه طراحان، دستمال سفره‌هاي كاغذي جدیدی را طراحي و به توليد رسانده‌اند كه قابليت شست‌وشو و اتو شدن دارند و مي‌توانند پس از استفاده، بار ديگر مانند روز اول تميز شوند.

دستمال سفره‌هاي سفيد رنگ داراي تنوع بسيار زيادي هستند: انواع تكه‌دوزي شده، انواع توردوزي شده و بافت‌دار آنها از جمله نمونه‌هاي دستمال‌سفره‌هاي يكدست سفيد رنگ است كه هر كدام زيبايي خاص خود را دارند.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

*در اين تصوير نمونه‌اي از دستمال‌سفره‌اي پليسه‌دار به رنگ كرم روشن (آف وايت) نشان داده شده است كه در عين سادگي بسيار شيك و مدرن است و تداعي‌كننده مدل لباس‌هاي شيك زنانه است.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

*دستمال سفره‌هاي كاغذي از لحاظ طرح و رنگ داراي تنوع بسيار گسترده‌اي هستند كه مي‌توانید با توجه به سبك و رنگ‌بندي چيدمان ميز غذاخوري، مناسب‌ترين گزينه را از بين انواع آنها انتخاب كنید.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

*دستمال سفره‌هاي داماسك اصالتا از ابريشم بافته مي‌شوند و داراي طرح و بافت بسيار شكيل و باشكوهي هستند. نمونه‌اي از آنها را كه امروزه از الياف سنگين پنبه سفيد رنگ بافته مي‌شوند در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

انواع سفيد و خالص و انواع طبيعي و بدون رنگ دستمال‌سفره‌هاي پنبه‌اي همواره جزء منسوجات شيك و باشكوه براي چيدمان ميز غذاخوري محسوب مي‌شوند. توصيه مي‌كنيم از انواع ساده و بدون طرح یا با حاشیه‌های ساده را انتخاب کنید.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

*پارچه‌هاي پنبه‌اي بافته شده از الياف هندي معمولا داراي طرح‌هاي شطرنجي يا راه‌راه هستند كه هر دوي اين طرح‌ها بسيار شيك‌اند و هماهنگ كردن آنها با عناصر ديگر راحت است.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره


هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

ايده‌هايي براي استفاده از دستمال سفره

خلاق بودن در طراحي و دكوراسيون منسوجات از قبيل روميزي و دستمال‌سفره كار دشواري نيست. دستمال ‌سفره‌ها را مي‌توانید به‌راحتي با رينگ‌هاي غيرمعمولي و خاص و همچنين ريسمان‌هاي دكوراتيو تزئين كنید و جلوه‌اي جذاب به آنها بدهید. روميزي‌ها را نيز مي‌توان به روش‌هاي متعددي زيبا ساخت؛ مي‌توانید روي آنها كاوري زيبا و دكوراتيو پهن كرده و يا حتي از تكنيك‌هاي مهر و استنسيل براي ايجاد يك روميزي منحصر به فرد و جذاب استفاده كنید.

دستمال‌سفره‌ها ساده‌ترين عناصري هستند كه مي‌توانند خلاقیت شما را به معرض نمایش بگذارند. اگرچه از نظر مد، متدهاي دشوار و پيچيده‌اي براي تاكردن دكوراتيو دستمال‌سفره‌ها وجود دارد و براي اغلب افراد در زندگي پرمشغله امروز وقت گذاشتن براي اين كار ميسر نيست، اما روش‌هاي بسيار سريع و ساده‌ای نیز براي تا كردن دستمال‌سفره‌ها مطرح شده است. رابطه ميان سايز دستمال‌سفره تاشده با سايز بشقابي كه قرار است دستمال روي آن قرار بگيرد از اهميت زيادي برخوردار است. براي مثال دستمال‌سفره‌هاي چاي‌خوري كه معمولا كوچك هستند اغلب به‌صورت مربع يا مثلث تا مي‌شوند، در حالي كه دستمال‌سفره‌هاي غذاخوري كه بزرگ‌ترند معمولا بايد طوري تا شوند كه بيشتر به سمت شكل مستطيل متمايل باشند. ايده زيباي ديگر اين است كه آنها را به‌صورت سوسيسي رول كنيد.

حلقه‌هاي دستمال‌سفره مي‌توانند از هر متريالي تهيه شوند: ريسمان كنفي، روبان، بند چرمي، يك ساقه گياه و حتي برگ‌ها. شما همچنين مي‌توانيد به‌صورت تلفيقي و خلاقانه، از متريال و عناصر دكوراتيو گفته شده براي دكوراسيون دستمال‌سفره‌ها استفاده كنيد و آنها را با ابتكار و خلاقيت كنار هم قرار دهيد.

روميزي‌ها نيز چنانچه به خودي خود گران‌قيمت و شكيل باشند نياز چنداني به دكوراسيون ندارند اما در مورد زیبا‌سازی روميزي‌هاي ارزان‌قيمت و ساده، همانطور كه گفتيم مي‌توانيد از تكنيك‌هاي زيباي مهر و استنسيل و ديگر تكنيك‌هاي هنر پتينه استفاده كنيد.

در اين تصوير در حقيقت يك دستمال‌سفره به‌صورت اريب رول شده و دور بشقاب و كاسه سوپ‌خوري گره‌اي ساده خورده است. اين يك ايده بسيار ساده و در عين حال جذاب است. از طرف ديگر هماهنگي ميان رنگ بنفش و سفيد دستمال‌سفره و چيني‌هاي بنفش و سفيد بسيار محسوس و زيبا است.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

در اين تصوير نمونه‌اي از تزئين دستمال‌سفره به سبك هندي- آمريكايي را مشاهده مي‌كنيد. براي انجام آن ابتدا بايد دستمال‌سفره را به‌صورت يك‌چهارم تا كنيد (يكبار از وسط تا كرده و دوباره آن را از وسط تا کنید) سپس دو گوشه مقابل را با مچاله كردن دستمال‌سفره به هم برسانيد سپس آن را از وسط با كمك بندي چرمي و تعدادي پر ببنديد .

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

حتي برگ‌ها نيز مي‌توانند حلقه دور دستمال‌سفره شوند. در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه چگونه از دو برگ سبز و پهن كه با ظرافت و دقت به هم متصل شده‌اند به‌عنوان حلقه دور دستمال‌سفره استفاده شده است.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

اين تصوير نيز نشان‌دهنده نمونه‌اي از يك گره غیر‌معمول روی دستمال‌سفره رول شده است. برای ساخت این گره از ريسماني چرمي و مهره استفاده شده است‌. شما مي‌توانيد از هر مهره ديگري كه بزرگ بوده و چنين حلقه‌اي داشته باشد استفاده كنيد.

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

هنر پذيرايي: منسوجات و دستمال‌ سفره

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shila

      ba salam az shoma be khatere ferestadan matalebe khub mamnunam ,movvaffagh bashid.

    • sara

      اي كاش دقيق تر آموزش مي دادي كه ياد بگيريم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج