جاباما
۱۱۸۱۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

با سه تفنگدار دنیای تبلت‌ها آشنا شوید

در این مطلب در نظر داریم سه تبلت کوچک اما کارآمد موجود در بازار را با هم مقایسه کنیم که قابلیت‌های بسیار خوبی دارند.

با سه تفنگدار دنیای تبلت‌ها آشنا شوید

برترین ها: تقریبا بیشتر ما همیشه اعتقاد داشته‌ایم موبایل و تبلت هر چه بزرگ‌تر باشد، بهتر است. اما این بار، ما برعکس این عقیده را به شما ثابت می‌کنیم. ثابت می‌کنیم تبلت‌های کوچک کاربرد بهتری دارند.

در این مطلب در نظر داریم سه تبلت کوچک اما کارآمد موجود در بازار را با هم مقایسه کنیم که قابلیت‌های بسیار خوبی دارند. یکی از آنها برای برای برند مشهور اپل، یکی دیگر برای غول دنیای وب، یعنی گوگل و دیگری نیز برای کمپانی مشهور آمازون هستند. یعنی در اصل قرار است با اپل آی‌پد مینی با صفحه‌نمایش رتینا، گوگل نکسوس ۷ (۲۰۱۳) و آمازون کیندل فایر HDX ۷in بیشتر آشنا شوید.

مقایسه کلی

با سه تفنگدار دنیای تبلت‌ها آشنا شوید

۱. اپل آی‌پد مینی با صفحه‌نمایش رتینا

این تبلت، نخستین نسل خانواده مینی‌ها است. با اینکه کیفیت و وضوح نمایشگر آن هنگام عرضه اولیه بسیار سروصدا کرد اما باید بدانید خیلی هم بی‌رقیب نیست. باید ببینیم این محصول می‌توانید رقبای خود را از رده خارج کنید!

۲. گوگل نکسوس ۷ (۲۰۱۳)

این تبلت دوست‌داشتنی گوگل با همه امکانات خود اکنون کمی قدیمی به نظر می‌رسد. هرچه باشد وارد سال جدید شده‌ایم و شاید رقبای تازه‌نفس آن را از دور خارج کنند. اما این محصول نسخه کیت‌کت سیستم‌عامل اندروید را در خود دارد. آیا همین برای کسب رتبه نخست کافی است؟

۳. آمازون کیندل فایر HDX ۷in

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، ۷ اینج می‌باشد. این تبلت رابطکاربری کاربرپسند و کلید Mayday برای کمک‌های فوری به کاربر دارد. HDX یک اندرویدی تمام‌عیار است که در میان موبایل‌های اندرویدی خودنمایی می‌کند.

گوگل نکسوس ۷

صفحه‌نمایش این تبلت، ۷ اینچ اندازه دارد و تراکم‌تصویر آن ۳۲۳ پیکسل در هر اینچ است. کنتراست و نور نمایشگر عالی هستند و تصاویر و عکس‌ها را با کیفیت عالی می‌توان در آن مشاهده کرد. بازی‌ها نیز در این نمایشگر کیفیت دیگری دارند. نکسوس ۷ با بدنه خمیده و بافتی که در قاب پشت بدنه دارد، طراحی کلاسیک را به تصویر کشیده است. ضخامت دستگاه ۶۵/۸ میلی‌متر است و از نسخه‌های پیش از خود بدن باریک‌تری دارد.

نکسوس ۷ کاملا مستحکم و بادوام به نظر می‌رسد. این دستگاه کوچک، همان کلاس گوشی هوشمند نکسوس ۵ را در خود حفظ کرده است و به‌راحتی خراش بر نمی‌دارد. خیلی راحت نیز در جیب‌های بزرگ جا می‌شود.

با سه تفنگدار دنیای تبلت‌ها آشنا شوید

از دیگر امکانات نکسوس ۷ باید به دوربین ۵ مگاپیکسل با امکاناتی که کیت‌کت به آن بخشیده است، اشاره کنیم. بسیاری از اپلیکیشن‌های خوب گوگل به طور پیش‌فرض روی دستگاه نصب هستند. بلندگوها نیز کیفیت خوبی دارند.

همه این موارد باعث شده‌اند تا ما نکسوس ۷ گوگل را بهترین تبلت اندرویدی بدانیم که قدرت رقابت با آی‌پد را دارد.
قیمت نسخه 16 گیگابایت این دستگاه از 200 یورو آغاز می‌شود.


آمازون کیندل فایر HDX

آمازون کیندل فایر HDX با داشتن ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و وای‌فای، بسیار ارزان‌ است و با ۲۰۰ یورو می‌توان آن را خرید. البته نسبت به کیندل فایر اصلی کمی گران است اما آن فایر، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۰ با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز نداشت که بتواند بازی و فیلم را با سرعت و کیفیت عالی اجرا کند. کیندل فایر HDX، صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل و طراحی بسیار زیبا دارد. البته جای دارد اشاره کنیم در قاب پشتی این تبلت هیچ دوربینی دیده نمی‌شود اما در جلو یک دوربین دارد که برای تماس‌های تصویری کاربرد دارد.

با سه تفنگدار دنیای تبلت‌ها آشنا شوید

از نظر سخت‌افزاری، یکی از بهترین‌ اندرویدی‌ها است. این دستگاه به آخرین نسخه سیستم‎‌عامل آمازون یعنی Fire ۳.۰ Mojito مجهز است. وب‌گردی با این سیستم‌عامل در مرورگر اختصاصی خود آمازون به نام Silk بسیار لذت‌بخش است. کلید Mayday نیز در این دستگاه خدمات بسیار خوبی به کاربر ارایه می‌دهد. HDX به طور ۲۴ ساعته و در همه روزهای هفته در خدمت کاربر است. فروشگاه برنامه‌های این تبلت نیز برای خود آمازون است و همه برنامه‌های استاندارد اندروید را بدون محدودیت دارد.

اپل آی‌پد مینی با صفحه‌نمایش رتینا

این دستگاه، پردازنده ۶۴ بیتی A۷ دارد. همان پردازنده‌ای که در گوشی هوشمند آی‌فون ۵S و آی‌پد Air هم شاهد آن هستیم. این تبلت یک سوپرایز بزرگ است. کارایی و عملکرد مینی را در حد Air دارد. سیستم‌عامل آن iOS ۷ است و دوربینی در جلو دارد که برای تماس‌های اسکایپ کیفیت بسیار خوب ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش این دستگاه که حرف ندارد: بسیار شفاف، زنده و نورانی. همه تصاویر با جزئیات کامل دیده می‌شوند و زاویه دید عالی دارد. رزولوشن این نمایشگر، ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل است و ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ تراکم تصویر دارد. این نمایشگر دو برابر بهتر از نسخه‌ای است که در سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه شد. همه رنگ‌ها کاملا خالص و طبیعی دیده‌ می‌شوند و شما هیچ اشکالی در آن مشاهده نخواهید کرد.

با سه تفنگدار دنیای تبلت‌ها آشنا شوید

Mini جدید از نظر ما تعیین‌کننده آینده تبلت‌ها است. به این دلیل که ظاهر بسیار زیبایی دارد، حمل آن آسان است، مملو از اپلیکیشن‌های متنوع است و قدرت بسیار بالایی دارد. صفحه نمایش ۹/۷ اینچ آن تناسب‌تصویر ۴:۳ دارد که اندازه ایده‌آلی است.

دوربینی که در قاب پشتی آی‌پد مینی قرار دارد، ۵ مگاپیکسل است. سرعت و عملکرد دوربین خوب است. بسیاری از کاربران از قابلیت تشخیص اثر انگشت Touch ID در آی‌فون ۵S بسیار استقبال کرده بودند و کمبود آن در این دستگاه کمی ناراحت‌کننده است. شاید در مدل سال آینده بتوانیم این ویژگی را شاهد باشیم.

برنده کیست؟

آی‌پد مینی جدید با صفحه‌نمایش رتینا جاذبه ویژه‌ای دارد. این دستگاه با یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در سرزمین تبلت‌ها عرضه شده است. در ضمن، قدرت بالا و اپلیکیشن‌های بسیاری نیز دارد. شاید در مقایسه با اندرویدی‌ها پول بیشتری برای خرید این آی‌پد هزینه کنید اما در عوض یک محصول عالی نصیبتان می‌شود.

البته HDX آمازون و نکسوس ۷ گوگل نیز واقعا تبلت‎‌های قابل و کارآمدی هستند. اما اندرویدی هستند. اگر اندروید را بیشتر از iOS دوست دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید. البته اگر قصد خرید تبلت کوچک و ۷ اینچ دارید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج