۱۱۸۱۵۸۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خاطرات رویارویی استقلال با فولاد؛ آقا! فحش نده

استقلال برای حفظ صدرنشینی، کار سختی در هفته دوازدهم دارد.

علیرضا خطیبی در فوتبالی نوشت: تیم مجیدی در خانه برابر فولاد و نکونام قرار می‌گیرد که در کنار هم، باختی در لیگ ۲۱ نداشته‌اند. رویارویی شماره ۳۹ دو تیم در تاریخ لیگ برتر که شاید این ۱۰ خاطره را بتوان از تاریخش، گلچین کرد.

1/ داور قانون‌دان

اولین میزبانی فولاد از استقلال در تاریخ لیگ برتر به دزفول منتقل شد. دیداری که تا دقایق پایانی جریان داشت ولی به دلیل ازدحام تماشاگران و احتمال سقوط نورافکن‌های ورزشگاه، به دستور علی خسروی تعطیل شد. تماشاگران که از ورزشگاه رفتند، داور اما بازیکنان را به زمین کشاند تا بقیه بازی را انجام دهند. قانون فوتبال برای خسروی همیشه چیز مسخره‌ای بود.

2/ انتقام دل‌پیرو

احمد مومن‌زاده روزگار خوبی در پیراهن استقلال نداشت ولی شایسته آن برخورد هم نبود که عذرش توسط قلعه‌نویی خواسته شود. او برای گرفتن انتقام تا لیگ چهارم صبر کرد تا بعد از باز کردن دروازه تاپالوویچ، آن شادی گل عجیب و غریب را انجام دهد.

3/ برسد به دست برانکو

استقلال قلعه‌نویی با بردی همه‌جانبه برابر فولاد به سمت اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر رفت. سوپرگل حسین کاظمی و هت‌تریک رضا عنایتی آنهم درست جلوی چشمان برانکو که هیچ اعتقادی به آقای گل نداشت. فولادی که آن روز ۴ گل از استقلال خورد، سهام‌دار اصلی تیم ملی دوران برانکو بود با میرزاپور، بداوی، علوی، کعبی، کاملی و بقیه.

4/ بدتر از ایمون زاید

پرویز مظلومی بی‌تردید هت‌تریک ایمون زاید در ۹ دقیقه را بدترین روز حضورش روی نیمکت استقلال می‌داند ولی او برابر فولاد، بدترش را هم تجربه کرد. آن روز در اهواز، استقلال در کمتر از ۷ دقیقه، ۳ بار دروازه‌اش باز شد و درنهایت با نتیجه ۴ یک باخت.

خاطرات رویارویی استقلال با فولاد؛ آقا! فحش نده

۵/ از قدش خجالت نکشیدید؟

عجیب‌ترین ری‌اکشن قلعه‌نویی برابر فولاد به بازی رفت لیگ هشتم برمی‌گردد. تیم او در خانه با یک گل به فولاد باخت؛ گلی که سجاد فیض‌الهی زد. مهاجم کوتاه قد فولاد بین تقی‌پور و کوشکی و منتظری با ضربه سر گل زد. قلعه‌نویی همان لحظه بر سر مدافعانش فریاد کشید که از قد مهاجم فولاد خجالت نکشیدند؟

۶/ برای آخرین بار

آخرین قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر برابر فولاد و در اهواز قطعی شد. دیداری که ستاره‌اش، مهدی رحمتی بود با کلکسیونی از واکنش‌های عجیب و غریب. در آن بازی، مجیدی با زرنگی خاصی از امیرآبادی پنالتی گرفت و نکونام توپ را به تور رساند.

خاطرات رویارویی استقلال با فولاد؛ آقا! فحش نده

7/ مرز باریک خنده و گریه

در یک روز بارانی، استقلال شفر خیلی زود پرونده فولاد را در اهواز بست. یک برد ۴ یک درخشان که البته پایان تلخی داشت. حسین حسینی روی اهمال فرشید باقری از داور، اخطار گرفت و بازی بعدی که دربی بود را از دست داد: دربی‌ای که آخرین برد استقلال در آن رقم خورد. آن روز، از اولین گل تیام در لیگ برتر رونمایی شد.

8/ صد درصد خارجی

شفر به فولاد آلرژی داشت و نتایج خوبی برابر این تیم در اهواز می‌گرفت. بازی برگشت لیگ ۱۸ با برد ۳ یک همراه شد و زننده هر ۳ گل استقلال، خارجی بودند. گل اول اما قصه دیگری داشت: پاس درخشان باقری از وسط زمین و سوپرگل منشا به زیر طاق دروازه.

9/ لشکر 9 نفره

برد یک صفر در اهواز درنهایت با باخت ۲ یک همراه شد. استقلال در این بازی، خیلی زود قلع و قمع شد. علی کریمی در همان نیمه اول، کارت قرمز گرفت؛ فرهاد مجیدی بعد از او، اخراج شد و در نیمه دوم هم، کارت زرد دوم به عارف غلامی داده شد.

10/ 18+

از شانس بد محمود فکری، تعریف و تمجید او از تفکرات تاکتیکی نکونام به صورت علنی پخش شد. واکنش سرمربی استقلال چه بود؟ او به مطبوعات و رسانه‌ها تاخت که چرا با بی‌اخلاقی، فحاشی ناموسی‌اش را پخش کرده‌اند در حالیکه مشخص نشد آیا رسانه‌ها صدای او را پخش کرده‌اند یا افراد کنار زمین؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج