۱۱۸۲۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

رکود شدید در بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال گرفتار رکود شده است، به افت شدید قیمت‌ها و زیان سهامداران ادامه داده و منتظر تحولات اساسی در وضعیت سیاسی و اقتصادی است.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران که از ابتدای سال گرفتار رکود شده است، به افت شدید قیمت‌ها و زیان سهامداران ادامه داده و منتظر تحولات اساسی در وضعیت سیاسی و اقتصادی است.

بورس اوراق بهادار تهران که از اول امسال سر ناسازگاری با سهامداران گذاشته و روزانه آنها را متضرر می کند، امروز نیز به ریزش خود ادامه داد و با افت ۲۰۰ واحدی مواجه شد.به این ترتیب در بورس امروز نیز همانند روزهای گذشته جو منفی و بی انگیزگی در معاملات حاکم بود به طوری که دماسنج بازار سرمایه با ۲۰۰ واحد کاهش به کانال ۷۲ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

در بازار امروز اکثر سهام شرکتها با کاهش مواجه شده و شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس ایران خودرو، سایپا، گل گهر، چادرملو، مپنا، پارسیان و بانک ملت بیشترین تاثیر را در افت بورس گذاشتند؛این در حالی است که فولاد مبارکه، صندوق بازنشستگی، پتروشیمی فناوران، غدیر و ارتباطات سیار از شرکتهایی بودند که مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

به این ترتیب بازار روز دوشنبه همانند روزهای گذشته با رکودی فراگیر مواجه شد به طوری که در این بازار تنها هفت صف خرید بورسی به ارزشی معادل ۱۰۰ میلیون تومان مواجه شد همچنین دو نماد ایران خودرو و سایپا در بین پنج صف فروش برتر بورسی قرار گرفته و تاثیر قابل توجهی بر ارزش شاخص کل بورس گذاشتند.

این در حالی است که در بازار امروز صف های فروش مهم صنعت خودرو به خصوص در سه نماد ایران خودرو،سایپا و زامیاد جمع آوری شد اما خریداران در برابر عرضه ها مقاومت کردند.

به این ترتیب در بازار روز سه شنبه شرکتهای نورد و قطعات فولادی، مگسال و سیمان فارس از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و نیروترانس،معادن بافق و سیمان فارس و خوزستان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.همچنین در بازار امروز حقوقی ها به صنایع محصولات شیمیایی،فرآورده های نفتی ، خودرو و بانکها وارد شده و حقیقی ها از این صنایع خارج شدند.

در بازار چهارمین روز هفته ایران خودرو،پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی پردیس شرکتهای برتر از نظر ارزش معاملات بوده و روان فن آوا،رادیاتور ایران و لیزینگ خودرو غدیر از شرکتهای برتر از نظر گردش سهام بودند.

همچنین در بازار منفی امروز سهامداران حقیقی فرار را بر قرار ترجیح داده و با فروش سهام از این بازار خارج شدند به طوری که در بازار امروز ۲۶۸ هزار و ۹۷۷ میلیون سهم فروخته و در مقابل حدود ۲۰۴ هزار و ۶۰۶ میلیون سهم خریداری کردند.

در مجموع در بازار منفی امروز حجم و ارزش معاملات نیز با کاهش مواجه شد و تنها ۲۷۱ میلیون سهم به ارزش ۸۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت؛همچنین ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح ۳۴۴ هزار میلیارد تومان نزول کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج