۱۱۸۲۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مهدی تاج خبر داد:

دخالت دولت در تمدید قرارداد کی‌روش

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه تمام فعالیت‌های تیم ملی بزرگسالان بر اساس برنامه‌های کارلوس کی‌روش در تقویم لیگ چهاردهم پیش‌بینی شده است. گفت: خیلی امیدواریم کی‌روش در ایران بماند. حتی شنیده‌ام دولت هم در این مساله دخالت مستقیم کرده است.

خبرگزاری مهر: مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فوتبال در مراسم کارگاه آموزشی سیستم مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های لیگ برتری برای فصل ۹۴-۹۳ صبح امروز سه‌شنبه در محل سازمان لیگ برگزار شد، وی ضمن بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر ۱۲ ورزشگاه سطح A آسیا در ایران داریم. خوشحالیم ورزشگاه فولاد خوزستان که کیفیت بسیار عالی دارد و مورد بازدید ما هم قرار گرفته حداقل تا نیم فصل اول به مسابقات خواهد رسید.

دو ورزشگاه در تبریز و شیراز آماده بهره‌برداری

وی با بیان اینکه هر چند با وجود ورزشگاه غدیر اهواز خیلی نیازی به این ورزشگاه نیست، افزود: ورزشگاه میانرود شیراز و ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز هم آماده بهره‌برداری هستند که آنها هم می‌توانند در زمره ورزشگاه‌های سطح A قرار گیرند.

از نظر سخت‌افزاری در آسیا اول می‌شویم

رئیس سازمان لیگ اضافه کرد: در مشهد هم آستان قدس، ورزشگاه مدرنی ساخته است که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اگر تکمیل شود این ورزشگاه و ورزشگاه مس کرمان هم می‌توانند بالاترین نمره کنفدراسیون فوتبال آسیا را بگیرند. البته ما در این بین ورزشگاه نقش جهان را به حساب نیاوردیم و ورزشگاه ثامن مشهد نیز هنوز مورد تائید AFC قرار نگرفته است. در مجموع فکر می‌کنم از نظر سخت‌افزاری در آسیا اول شویم.

دنبال کیفیت‌سازی ورزشگاه‌ها و لیگ هستیم

وی در ادامه افزود: تا پیش از این وظیفه سازمان لیگ این بوده که از نظر کمیت کار کند، یعنی تعداد زیادی ورزشگاه را در مدار استفاده قرار بدهد ولی الان به دنبال این هستیم تا در آینده دنبال کیفیت در ورزشگاه یا حتی لیگ باشیم. به خاطر همین به صورت جدی قضیه جوانگرایی در لیگ را دنبال می‌کنیم و این مساله یک محور است

لیگ‌ ایران ۳۸ درصد جوانتر می‌شود

تاج با تاکید بر اینکه بصورت جدی دنبال جوانگرایی بوده و با قانون جدیدی که اعمال شده لیگ‌ ایران نسبت به فصل گذشته ۳۸ درصد جوانتر می‌شود، اظهار کرد: با این شرایط و با جوان شدن لیگ، میزان دوندگی در مسابقات هم بیشتر می‌شود.

میانگین دوندگی برخی تیم‌ها ۵ کیلومتر بوده

وی با اشاره به مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی یادآور شد: شما دیدید میزان دوندگی در مسابقات مهمی مانند جام جهانی چقدر اثرگذار است و حداقل میانگین دوندگی تیم‌ها ۱۱ کیلومتر است. این در شرایطی است که میانگین دوندگی در لیگ‌مان بین ۵.۴ تا ۷ کیلومتر بوده است. ما در لیگ تیمی را داشتیم که میانگین دوندگی‌اش ۷ کیلومتر بوده و تیم‌هایی هم بوده‌اند که ۵.۴ تا ۵ کیلومتر میانگین دوندگی داشته‌اند. در جام جهانی دیدید که توانایی نسبت به دانایی جواب داد. اسپانیا تیم توانایی بود اما تیم‌هایی موفق بودند که توانایی بیشتری داشتند.

شروط جذب مربی و بازیکن خارجی

رئیس سازمان لیگ درباره حضور مربیان خارجی و داخلی در فصل جدید لیگ برتر تصریح کرد: برای مربیان داخلی و خارجی فیلتر گذاشتیم. پیش از این اگر مربی خارجی می‌خواست به ایران بیاید، تنها از فدراسیون کشورش تاییدیه می‌خواستیم اما در فصل جدید کمیته فنی هم باید مربیان را تایید کند. در مورد بازیکنان نیز همینطور است و بازیکنان خارجی که به لیگ ما بیایند، باید سابقه ملی داشته باشند. به هر حال ما به دنبال کیفی‌سازی لیگ هستیم.

در حال تدوین برنامه کل لیگ هستیم

وی با بیان اینکه در قسمت بعدی، کیفی‌سازی برنامه لیگ را مدنظر قرار داده، افزود: باید اعلام کنم در حال تدوین برنامه کل لیگ هستیم تا این برنامه را با تاریخ و برنامه مشخص یک جا اعلام کنیم. در خصوص ناظران مسابقات هم شرایط خاصی را در نظر گرفتیم، چون مساله نظارت مسابقات ما تقریباً سنتی بوده و مانند کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست.

ارسال گزارش ناظران بازی‌ها بصورت ایمیلی

تاج اضافه کرد: در مسابقات آسیایی ناظر هر بازی تمام اتفاقات را به صورت ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کند اما در کشورمان این کار به صورت کاغذی صورت می‌گرفت و طول می‌کشید تا گزارش کامل یک بازی مثلاً به دست کمیته انضباطی برسد. مانند اتفاقاتی که فصل گذشته برای پرویز مظلومی افتاد. در مجموع حداکثر سن ناظران لیگ برتر باید ۶۵ سال باشد و شرایط طوری شود که پس از هر بازی کاربران و مسئولان بتوانند به راحتی گزارش کامل یک مسابقه را در اختیار داشته باشند.

سقف بودجه باشگاه‌ها چقدر است

وی در خصوص سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری هم اظهار کرد: به باشگاه‌ها اعلام کردیم تا بودجه خود را به صورت قانونی مصوب کنند، باشگاه‌ها هم مکلف هستند تا این کار را انجام دهند. ما اعلام کرده بودیم بودجه تخمینی باشگاه‌ها که برای تیم‌های لیگ برتری ۱۵ میلیارد و برای تیم‌های آسیایی ۱۸ میلیارد است که بعد از تاییدیه حسابرسی، بازرسی و هیات مدیره هر باشگاه اعلام شود.

کارگزاران یکی از عوامل افزایش قیمت بازیکنان

رئیس سازمان لیگ در مورد فعالیت کارگزاران بازیکنان در لیگ برتر خاطرنشان کرد: به عقیده ما کارگزاران یکی از عوامل افزایش قیمت بازیکنان هستند. مثلاً بازیکنی بوده که با باشگاه ذوب‌آهن توافق کرده تا قرارداد ۱۸۰ هزار دلاری ببندد اما یک کارگزار به این بازیکن گفته می‌تواند برای او قرارداد ۲۸۰ هزار دلاری ببندد به شرطی که خودش ۴۰، ۵۰ هزار دلار بردارد. وظیفه‌مان این است با این پدیده‌ها بجنگیم.

هر کارگزار حداقل ۱۰ بازیکن!

وی اضافه کرد: ما حضور کارگزاران را در فوتبال قبول داریم اما برخی از آنها تنها در زمان نقل‌ و انتقالات حضور دارند و برخی هم که اصلا در ایران نیستند که این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ما به آن نیز ورود می‌کنیم. در قوانین جدید هر کارگزار حق دارد حداکثر با ۱۰ بازیکن قرارداد ببندد و اگر بیشتر از این تعداد باشد ما نام آن بازیکن را حتی اگر قراردادش در هیات فوتبال ثبت شده باشد، خط می‌زنیم.

چه کسانی به غیر از کارگزارها می‌توانند با باشگاه‌ها مذاکره کنند

تاج ادامه داد: البته باید اعلام کنم تا امروز ۷۱ بازیکن اعلام کرده‌اند که با کارگزاران فعالیت می‌کنند، این در حالیست که ما ۳۷ کارگزار رسمی در ایران داریم که این یعنی ۳۷۰ بازیکن می‌توانند کارگزار داشته باشند. البته وکلای دادگستری، پدر،‌ مادر، برادر، خواهر و همسر یک بازیکن می‌توانند با باشگاه‌ها وارد مذاکره شوند.

برگزاری مسابقات لیگ در روزهای پنجشنبه و جمعه

وی درباره چگونگی تنظیم برنامه بازی‌های فصل جدید مسابقات لیگ برتر هم تاکید کرد: تصمیم داریم عمده مسابقات نیم‌فصل اول لیگ جدید را روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار کنیم زیرا معتقدیم یکی از دلایل استقبال نکردن هواداران از مسابقات فصل گذشته لیگ زمان بازی‌ها و همچنین کیفیت لیگ بوده است.

توسعه فناوی فروش بلیت الکترونیکی

رئیس سازمان لیگ برتر درباره بحث فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه‌های ایران هم عنوان کرد: در ورزشگاه آزادی در صف بلیت، تمام بلیت‌ها به صورت صددرصد الکترونیکی فروخته می‌شود و ما در نظر داریم این فناوری را به پنج ورزشگاه دیگر هم منتقل کنیم.

دخالت مستقیم دولت در تمدید قرارداد کی‌روش

وی در ادامه توضیحاتش در خصوص برنامه فصل جدید لیگ برتر اظهار کرد: تمام فعالیت‌های تیم ملی بزرگسالان را بر اساس برنامه‌های کارلوس کی‌روش در تقویم لیگ پیش‌بینی کردیم و خیلی امیدواریم کی‌روش در ایران بماند. حتی شنیده‌ام دولت هم در این مساله دخالت مستقیم کرده است.

نشست با وینگادا برای تدوین برنامه‌های امید

تاج با بیان اینکه برای فصل جدید لیگ برتر، برنامه مسابقات جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان قاره را هم پیش‌بینی کرده، ادامه داد: حتی فردا با وینگادا جلسه‌ای داریم تا با کمی تغییر نسبت به برنامه ابلاغی این مربی اتفاقات تیم امید را هم در تقویم جا بدهیم.

متضرر شدن فولاد از جوانگرایی

وی افزود: ما مشکلی بابت برنامه‌های تیم بزرگسالان و تیم امید در تقویم لیگ نداریم اما تیم‌های رده‌های دیگر پایه ایران اردوهای زیادی دارند. در این مورد برخی از باشگاه‌ها مانند فولاد خوزستان متضرر شده‌اند. باشگاه فولاد نامه‌ای به ما نوشته که در آن اعلام کرده است به علت اینکه دست به جوانگرایی بزند و بازیکنان زیادی در رده‌های ملی ایران دارد، در لیگ متضرر می‌شود و حتی کار به جایی رسیده که برخی از بازیکنان این باشگاه هیچ وقت در اختیار آنها نیستند که ما سعی می‌کنیم در این مورد کارهایی را انجام بدهیم.

درآمد ۱۶۰ میلیاردی از تبلیغات محیطی

رئیس سازمان لیگ برتر تاکید کرد: مهمترین حرکت سازمان لیگ در فصل جدید به نوعی شعار ما کاهش هزینه، افزایش درآمد و کیفی‌سازی لیگ است که در بخش کاهش هزینه با جوانگرایی که انجام دادیم عملا این اتفاق رخ می‌دهد، زیرا بازیکنان جوان اعداد و ارقام بزرگ نمی‌خواهند و نباید هم بخواهند. علاوه بر این درآمد دو ساله سازمان لیگ از تبلیغات محیطی فوتبال ۱۶۰ میلیارد تومان است که قبل از این ۱۶ میلیارد تومان بود. فقط باید با صداوسیما به توافق برسیم تا آنجا هم شاهد قرارداد و عدد قابل ملاحظه‌ای باشیم.

واگذاری برخی ورزشگاه‌ها به باشگاه‌ها

وی در ادامه به موضوع جالب توجهی اشاره کرد: بحث دیگری که روی آن می‌خواهیم کار کنیم، واگذاری برخی ورزشگاه‌ها به باشگاه‌هاست که باید با وزارت ورزش و جوانان این کار صورت بگیرد. اگر بتوانیم برخی از ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها با قراردادهایی خاص واگذار کنیم آن وقت بلیت‌فروشی، درآمد روز مسابقه و تمام اتفاقات ورزشگاه به عهده خود باشگاه‌ها خواهد بود.

حضور ماموران با لباس ورزشی در ورزشگاه‌ها

تاج در مورد مساله امنیتی بازی‌های فصل جدید لیگ برتر هم یادآور شد: در فصل جدید دیگر یگان ویژه مانند گذشته نیست و ماموران با لباس پلنگی در ورزشگاه حضور پیدا نمی‌کنند بلکه لباس ورزشی می‌پوشند تا ورزشگاه‌ها محیط ورزشی بیشتری داشته باشند. البته تمام فعالیت‌ها مانند پیشین است اما با لباس ورزشی.

تیم ملی می‌تواند بزرگی خود را در آسیا نشان دهد

وی درباره نتایج تیم ملی در مسابقات جام جهانی عنوان کرد: دو بازی مقابل نیجریه و آرژانتین همه مردم و فوتبالدوستان را متقاعد کرد که تیم ملی بسیار بزرگ است و به بهترین نحو می‌تواند بزرگی خود را در آسیا نشان دهد. کی‌روش توانایی و دانش بالایی دارد که توانسته با بازیکنان غیرتمند ایران از آن بهترین استفاده را ببرد.

برنامه‌ریزی لیگ به کی‌روش کمک کرد

تاج ادامه داد: خیلی خوشحالیم توانستیم یک ماه زودتر از تیم‌های آسیایی و حدود ۵۰ روز زودتر از دیگر تیم‌های حاضر در جام جهانی لیگ‌مان را به پایان برسانیم که این مساله به تیم ملی کمک فراوانی کرد و باعث شد کی‌روش برنامه‌هایش را پیش ببرد. هرچند فشرده برگزار کردن مسابقات روی سازمان لیگ فشار زیادی بود و حتی در برخی از ورزشگاه‌ها به من ناسزا گفتند اما نتیجه این شد که کی‌روش بهترین استفاده ممکن را از این مساله انجام داد.

اقدامات ویژه در ماه مبارک رمضان

وی در خصوص تمرینات تیم لیگ برتری در ماه مبارک رمضان هم اینگونه واکنش نشان داد: ما بخشنامه‌ای را به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم که در این بخشنامه، مساله روزه‌خواری بازیکنان گنجانده شده است اما زیاد آن را باز نمی‌کنم تا باعث حساسیت نشود.

برگزاری جشن برترین‌های لیگ بعد از بازگشت تیم ملی

رئیس سازمان لیگ همچنین افزود: باید همین جا اعلام کنم کارهای فرهنگی دیگری را هم باید انجام دهیم، مانند برگزاری جشن برترین‌های لیگ برتر که پس از بازگشت تیم ملی از برزیل به بهترین نحو آن را برگزار می‌کنیم و همچنین جشن افتتاحیه مسابقات فصل جدید لیگ برتر. البته باید بگویم برای فصل جدید دیگر در انتهای هر مسابقه بازیکن اخلاق معرفی نمی‌شود و تنها بازیکن فنی را انتخاب می‌کنیم.

هیات فوتبال تهران در مورد راه‌آهن باید صحبت کند

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف باشگاه‌های راه‌آهن، نفت مسجد سلیمان و پیکان برای فصل جدید لیگ برتر چه می‌شود، اظهار کرد: در مورد وضعیت راه‌آهن باید هیات فوتبال تهران صحبت کند زیرا راه‌آهن سهمیه شهر تهران در لیگ برتر است اما تا آنجایی که ما می‌دانیم همه مدیران این باشگاه اعلام کرده‌اند که امسال آماده تیم‌داری نیستند و معلوم نیست وضعیت این باشگاه چه می‌شود.

راه‌آهن تیمداری نکند، فجر لیگ برتری می‌شود

تاج خاطرنشان کرد: سازمان لیگ با فروش باشگاه‌ها موافق نیست و نمی‌خواهد سرنوشت باشگاه راه‌آهن مانند سرنوشت پاس شود. مثلا اگر همین تیم نفت تهران به اراک رفته بود، مشخص نبود الان اصلاً چنین تیمی وجود داشت یا نه. در مجموع صاحبان سهام باشگاه راه‌آهن می‌خواهند این باشگاه را بفروشند که اگر این اتفاق رخ ندهد و آنها تمایلی برای تیم‌داری نداشته باشند طبق آیین‌نامه فجرسپاسی جایگزین تیم راه‌آهن می‌شود.

برنامه‌های لیگ هر ۴ هفته یکبار اعلام نمی‌شود

وی در خصوص اینکه با اعلام برنامه یک فصله لیگ برتر تمام مسابقات در زمان و تاریخ معین برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از بحث‌هایی که در فصل گذشته داشتیم این بود که برنامه لیگ را چهار هفته یک بار اعلام می‌کردیم اما با جلسات متعددی که برگزار کردیم، دیگر اینطور نخواهد شد هر چند مساله آلودگی هوا و برخی اعیاد و روزهای خاص هم وجود دارد.

برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات لیگ

تاج در پایان گفت: البته تکلیف روزهای خاص مشخص است اما نمی‌توانیم مساله آلودگی هوا را پیش‌بینی کنیم، به خاطر همین و به دلیل اینکه باید سه هفته پایان لیگ به صورت همزمان برگزار شود، چند هفته‌ای را پیش‌بینی کردیم تا اگر به خاطر آلودگی هوا و اتفاقاتی از این دست یک بازی برگزار نشد، دچار مشکل نشویم زیرا اگر یک بازی به تعویق بیفتد باید یک هفته لیگ را عقب بیندازیم تا همه تیم‌ها شرایط مساوی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج