۱۱۸۴۳۷۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

مرز حساس دلار شکست؛ پیش‌بینی سیر نزولی

اگرچه مذاکرات وین هنوز به نتیجه نرسیده، اما تاثیر کاهشی آن روی بازار ارز محسوس بود. قیمت دلار امروز ۱۸ دی ماه، کانال قیمتی قبل را از دست داد و وارد محدوده ۲۸ هزار تومان شد.

تجارت نیوز: اخباری که از وین به گوش می‌رسد بر بازار فردوسی اثر گذاشته و قیمت دلار را در هفته گذشته کاهشی کرد. امروز هم قیمت دلار در بازار آزاد با روند کاهشی آغاز شد و دلار محدوده حساس خود را از دست داد.

در هفته گذشته بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران معتقد بودند که اگر قیمت دلار به زیر ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان برسد، امکان کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

همان هفته گذشته قیمت دلار این محدوده مقاومتی را از دست داد و وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. امروز ۱۸ دی ماه در اولین روز هفته جاری هم کاهش قیمت دلار ادامه داشت.

تاثیر مذاکرات وین بر قیمت دلار

اما سوالی که وجود دارد این است که کاهش قیمت دلار ادامه دارد؟

تحلیلگران و معامله‌گران جواب مشخصی برای این سوال ندارند و قیمت دلار وابسته به روند مذاکرات وین دارد. چنانچه اخبار مثبت مذاکرات ادامه داشته باشد، بعید است که قیمت دلار مجددا افزایش پیدا کند.

چون روند مذاکرات، معاملات ارز در بازار آزاد را متوقف کرده است. بسیاری از معامله‌گران نه خریدار دلارند و نه فروشنده آن. آنها فعلا در حال رصد بازار و اخبار دقیق مذاکرات هستند تا ببینند سیگنال‌هایی که از وین مخابره می‌شود مثبت است یا منفی.

برای همین گفته می‌شود در صورت تدوام اخبار مثبت، احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد. اما مشخص است که بازار ارز کاملا محتاط شده و قیمت دلار گام به گام ارزان می‌شود.

معامله‌گران حرفه‌ای سقف و کف حمایتی برای دلار دارند و معتقدند که اگر دلار از این سقف عبور کند، روند افزایش قیمت باز می‌گردد. به عبارتی برخی معتقدند که قیمت دلار در صورتی افزایش پیدا می‌کند که بتواند وارد کانال ۲۹ هزار تومان شود و تا ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان هم پیش برود و در این قیمت ماندگار شود.

در آن صورت سیگنال خرید دلار صادر می‌شود. اما اگر دلار محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد، سیگنال فروش صادر کرده و احتمال کاهش قیمت مجدد هم وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید بشه هزار تومن

    • بدون نام

      از هفتاد ریال رسیده به دویست ونودهزار ریال خوشحالیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج