جاباما
۱۱۸۴۵۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

حضور زنان در ورزشگاه‌ ها ضرورتی ندارد

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده حضور بانوان در ورزشگاه را فاقد هرگونه اولویت، عمومیت و ضرورت دانست.

خبرگزاری ایسنا: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده حضور بانوان در ورزشگاه را فاقد هرگونه اولویت، عمومیت و ضرورت دانست.

دکتر فهیمه فرهمند پور در نشست خبری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها با بیان اینکه حضور بانوان در ورزشگاه اولویت، عمومیت و ضرورت ندارد، اظهار کرد: در این مورد خاص به عنوان شخص حقوقی نمی‌‎توانم ورود داشته باشم و معاونت ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان قطعا در این زمینه کارشناسی‌هایی داشته‌اند و بنده به عنوان شخص حقوقی در این زمینه هنوز به هیچ جمع‌بندی محصول کار کارشناسی نرسیده‌ام.

وی با بیان اینکه تا کنون حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ممنوع بوده است، گفت: در صورت بازبینی این قانون، حتما باید حضور بانوان در ورزشگاه از همه ابعاد از جمله احساسات، عواطف و تمایل بانوان مورد برسی قرار گیرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده امکان فراهم‌سازی حضور بانوان در ورزشگاه را نیازمند ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، ایجاد تامین اخلاقی و فیزیکی بانوان و بررسی رخداد‌های غیرقابل پیش بینی در ورزشگاه دانست.

فرهمند پور همچنین در خصوص حضور بانوان در مراسم دیدار مردمی با ملی پوشان پس از بازگشت از مسابقات جام جهانی برزیل که قرار است در ماه مبارک رمضان برگزار شود، تصریح کرد: برای حضور بانوان در چنین مراسمی هیچ تضمین اخلاقی و امنیتی وجود ندارد و این موضوع هم باید توسط اشخاص حقوقی کارشناسی شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت فراهم بودن امکان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بنده و دخترم در این موقعیت حاضر نمی‌شدیم، خاطرنشان کرد: حضور بانوان جزو هیچکدام از ۱۰ اولویت اصلی بنده نیست و ما در حوزه کاری خود سعی می‌کنیم که برای سرمایه گذاری اوقات فراغت و تفریح بانوان در زمینه ورزشی دنبال راه‌های ایمن‌تر و جامعه گسترده تری در فضا‌های سالم باشیم.

۹ ماهه شدن مرخصی زایمان شاغلین دولتی قطعی است

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بحث نه ماهه شدن مرخصی زایمان شاغلین دولتی قطعی است، گفت: ۹ ماهه شدن مرخصی زایمان کارکنان غیر رسمی دولت و کارکنان سایر بخش‌های غیردولتی به جهت بار مالی قابل توجهی که بر دوش کارفرما‌ها دارد موفق به تعمیم نشده است، اما در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

وی همچنین درباره مشکلات ایجاد شده جهت بازگشت به موقعیت شغلی بانوان پس از ۹ ماه نیز اضافه کرد: تا جایی که مطلع هستم موضوعات پیرامون بازگشت به موقعیت شغلی گذشته در معاونت نام برده در حال بررسی است و در صورت مسدود شدن موقعیت شغلی قبلی موضوع قابل پیگیری و حل است.

تدوین سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی تا پایان برنامه پنجم

فرهمند پور گفت: بر اساس ماده ۲۲۷ برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شده است که در قالب همکاری بین دستگاهی دستگاه‌های دولتی تا پایان برنامه پنجم نسبت به تدوین سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی اقدام کند.

وی وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار، رفاه و امور اجتماعی، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، شهرداری، سازمان شورا‌های اسلامی را از جمله دستگاه‌های مامور و در حال مشارکت برشمرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اظهارکرد: تا کنون ۶۰ درصد کار انجام شده است و نمایندگان دستگاه‌های مندرج در یک دوره‌ پنج روزه دور هم جمع شدند و در یک فرایند بسیارعلمی محتوای بخش عمده سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی را آماده کرده‌اند.

فرهمندپور ادامه داد: ۴۰ درصد باقی مانده نیز که شامل پیش نویسی سند نهایی است تا قبل از مرداد انجام می‌شود و پیش نویس نهایی در شهریور ماه جهت ارائه گزارش عملکردعرضه می‌شود.

وی عنوان کرد: در ابتدا برای تدوین سند رسالت‌ها و چشم انداز‌ها و وضعیت موجود ترسیم می‌شود و سپس یک تقسیم کار اصلی با دستگاه‌های حاضر صورت می‌گیرد که مطابق با مندرجات فعالیت‌ها جهت تحقق اهداف چشم انداز سامان دهی می‌شوند.

فرهمندپور افزود: برخی از ماموریت‌های برآمده از این سند می‌توانند توصیه یا الزام نهادهای قانونی به تصحیح و بروز رسانی قوانین موجود و یا طراحی قوانین جدید باشد و این تداخل کاری ایجاد نمی‌کند؛ بلکه زمینه را برای بروزرسانی و رفع خلا‌ءهای قانونی فراهم می‌کند.

آیا استراتژی دولت را در خصوص اشتغال زنان تدوین کرده‌ایم؟

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: ما باید برای شکل‌گیری زمینه‌یابی اشتغال برای زنان تحصیل کرده، فعال و توانمند ایرانی و برای نشان دادن قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنان صرفا اصل نگاهمان را برای تولید فرصت‌های شغلی تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه اشتغال زنان مطلوب و مجاز است، افزود: بر اساس سخن رهبری در آخرین دیدار خود با زنان فرهیخته کشور اشتغال زنان اولویت اول ما نیست و ما نیازمند طراحی بسته‌ای هستیم که دراین بسته اشتغال زنان تنها یکی از محور‌های آن است.

فرهمند پور ارتقاء سطح مشارکت‌های اجتماعی زنان، توجه به مسایل حمایتی، تولید اشتغال به مدل زنانه، حمایت از زنان آسیب پذیر و ایجاد امنیت اقتصادی زنان را از دیگر نکات و محور‌های مهم این بسته دانست.

نباید انتظار داشته باشیم که به زودی ضروریت فرزندآوری در جامعه ملموس باشد

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه باید احساس ضرورت و باور ضرورت فرزندآوری را در جامعه توسعه دهیم ،گفت: باید از طرف دیگر زمینه‌های حمایتی برای عملیاتی شدن آن را نیز تحت عنوان یک برنامه ریزی کلان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فرهم آوریم.

فرهمندپور با اشاره به اینکه شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» سال‌های طولانی در ذهن مردم خوانده شده و به یک باور تبدیل شده است، افزود: نباید انتظار داشته باشیم که به زودی ضروریت فرزندآوری در جامعه ملموس باشد و ما باید تسهیلاتی را برای زنان شاغل و مشغولان فعالیت‌های اجتماعی بری ترویج فرزندآوری افزایش دهیم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده همچنین اظهار کرد: در بسیاری از مراسم بزرگداشت از زنان کمتر شاهد تجلیل از مادران شایسته بوده‌ایم و باید بیشتر به این موضوع توجه شود؛ چرا که در اسلام نیز مادر از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مدافعان حضور اجتماعی زنان در عرصه‌های مدیریتی است، تصریح کرد: بنده به عنوان یک فعال اجتماعی که سه دهه شاغل هستم بر این باور هستم که اثربخشی زنان در مقررات کلان کشور صرفا با حضور در پست‌های مشخص فراهم نمی‌آید؛ بلکه حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی تنها یکی از آن موارد محسوب می‌شود و نیازمند اصلاح نگرش مدیران ارشد جامعه است.

فرهمندپور با بیان اینکه در هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوپستان چهار فرماندار خانم مشغول به فعالیت هستند، گفت: از بین ۴۳۰ فرماندار ایران تنها چهار نفر خانم هستند و در انتصاب این فرمانداران حاشیه‌های بسیاری ایجاد شد و چه خوب است که بررسی عملکرد مدیران را بدون توجه به جنسیت انجام دهیم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: تنها یک فرزند دختر دارد.

حمایت وزیر کشور از طراحان مد و پوشش اسلامی

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه توجه به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از موضوعات مهم و قابل پیگیری دولت است، گفت: دکتر روحانی سال گذشته در اولین سال ریاست جمهوری خود بصورت جدی پیگیر مسایل حجاب بوده‌اند و وزارت کشور نیز به عنوان دبیرخانه شورای اجتماعی کشور رسیدگی به عفاف و حجاب و بروزرسانی نظارت بر ۲۶ دستگاه دولتی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین وزیر کشور حمایت از طراحان مد اسلامی و حمایت از تولیدکنندگان پوشش اسلامی را بطور جدی در دستور کار قرار داده است.

فرهمند پور خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث عفاف و حجاب هنگام بیان طرح مطالبه‌گری و در هنگام تقسیم کار فرافکنی وجود دارد و از سال ۱۳۸۴ به بعد بر اساس دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه به موضوعات عفاف و حجاب بین ۲۶ دستگاه دولتی و غیر دولتی تقسیم کار شد ولی متاسفانه بعد از حدود هشت سال شاهد ارزیابی مثبتی نبوده‌ایم که این ناشی از مطالبه‌گری است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بعد از انقلاب بسیاری از خانواده‌ها بحث حجاب را تنها بر عهده دولت می‌دانند و این خود آسیبی به جامعه می‌رساند، تصریح کرد: تقسیم کار و اجرای وظایف ۲۶ دستگاه دولتی جای خود دارد ولی انتظار می‌رود که خانواده‌ها خودشان نیز در تربیت و حجاب فرزندان خود دقت لازم را داشته باشند و آن را یک وظیفه بدانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ینی صد سال از دنیا ما عقبیم

    • اااا

      فقط صدسال؟؟!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج