۱۱۸۴۹۷۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

«گلدن گلوب» اجرا شد، اما چرا آنرا نشان ندادند؟

محتوای نژادپرستانه یک ایمیل از "فیل برک" رئیس سابق انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (گلدن گلوب) افشا شد که حسابی سروصدا کرد.

عصرایران: شب گذشته هفتاد و نهمین مراسم اعطای جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب بدون هیچ مراسم فرش قرمزی و بدون حضور ستارگان هالیوود برگزار شد. حتی این مراسم پخش تلویزیونی هم نداشت! نکته مهم این جاست که این قضیه هیچ ارتباطی به کرونا و یا شیوع امیکرون ندارد و دلایل دیگری پشت این سقوط مراسم گلدن گلوب است.

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب بعد از مراسم اهدای جوایز اسکار مهمترین اتفاق سینمایی- تلویزیونی آمریکا و به نوعی در سراسر جهان بود، به نوعی که هر سال قبل از مراسم اسکار برگزار می‌شد و به نوعی پیش درآمدی برای گرم شدن بازار حدس و گمان برندگان جوایز اسکار محسوب می‌شد.

«گلدن گلوب» اجرا شد، اما چرا آنرا نشان ندادند؟

قهرمان اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان جزو 5 نامزد نهایی بود اما جایزه به فیلم "ماشین من را بران" از ژاپن رسید.
اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ برای فیلم جدایی نادر از سیمین این جایزه را گرفته است.

اگرچه هفتاد و هشتمین دوره از جوایز گلدن گلوب ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار بیننده داشت، کاهش ۶۳ درصدی در مقایسه با مراسم دوره قبل که ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به تماشای آن نشستند. اما چه شده است که امسال این مراسم به جای فرش قرمز پر از ستارگان سینمایی و تلویزیونی و حدود ۳ ساعت پخش زنده فقط از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی برندگانش را اعلام کرد؟

فوریه سال گذشته لس‌آنجلس تایمز خبری افشاگرانه منتشر کرد که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود «اچ‌اف‌پی‌ای» (HFPA)، سازمان مادر گلدن گلوب را به رعایت نکردن تنوع‌ در رای‌دهندگان - که آن موقع حتی یک سیاهپوست هم در میانشان نبود - و همچنین وجود «مشکلات اخلاقی» در عملکرد تجاری‌ آن متهم کرد.

نشریه لس آنجلس تایمز در شماره ۲۶ فوریه خود در گزارشی فاش کرد که ۸۶ عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود همگی سفیدپوست هستند و هیچ روزنامه نگار سیاه پوستی در میان اعضای آن حضور ندارد!

محتوای نژادپرستانه یک ایمیل از "فیل برک" رئیس سابق انجمن مطبوعات خارجی هالیوود افشا شد که حسابی سروصدا کرد. برک در این ایمیل از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» به عنوان یک جنبش نفرت‌پراکنی نژادپرستانه یاد کرده بود و بلافاصله به خاطر این ایمیل اخراج شد.

در پی این افشاگری، بیش از ۱۰۰ شرکت روابط عمومی اعلام کردند که دیگر با گلوبز همکاری نخواهند کرد و ستارگانی مانند تام کروز و اسکارلت جوهانسون اچ‌اف‌پی‌ای را محکوم کردند. کروز سه جایزه گلدن گلوب خود را پس داد و جوهانسون تحریم این مراسم را خواستار شد و مواجهه خود با «سوالات و اظهارات جنسیت‌زده برخی از اعضای اچ‌اف‌پی‌ای را که به آزار جنسی پهلو می‌زد»، به یاد آورد.

پس از انتشار مطلب مجله تایم درباره عدم حضور یک عضو سیاه پوست در انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، سیلی از انتقادها به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که برگزار کننده جوایز سالانه گلدن گلوب است سرازیر شد و شبکه NBC در ماه می اعلام کرد این جوایز را بایکوت خواهد کرد و مراسم اعطای جوایز را در سال ۲۰۲۲ پخش نخواهد کرد.
همچنین تعدادی از ستاره‌های هالیوود نیز دعوت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را به برای حضور در مراسم به عنوان اعطاکننده جایزه نپذیرفتند.

بسیاری منتقدان سینمایی به نادیده گرفته شدن فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی فاخر که به دست تولیدکنندگان رنگین پوست ساخته شده بودند مثل فیلم "پنج همخون" ساخته اسپایک لی و سریال "ممکن است نابودت کنم" از مایکل کوئل انتقاد کردند.

اما جریان این اعتراضات تنها به ستارگان سینما محدود نشد و شبکه ان. بی. سی در ماه می (20 اردیبهشت) اعلام کرد به نشانه اعتراض مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب سال ۲۰۲۲ را پخش نخواهد کرد. ان.بی.سی از سال ۱۹۹۶ جوایز گلدن گلوب را پخش می‌کرد و سالانه حدود ۶۰ میلیون دلار برای حق پخش این مراسم می‌پردازد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پس از افزایش انتقادها دست به اصلاحاتی زد و ۲۱ عضو جدید که ۲۹ درصد از آن خبرنگاران سیاه پوست بودند را به جمع خود اضافه کرد اما اغلب اهالی هالیوود این تغییرات را کافی نمی‌دانند و خواستار اصلاحات ساختاری جدی‌تری در بدنه این نهاد سینمایی هستند.

شرکت های نفلیکس و آمازون نیز چندی پیش اعلام کردند تا زمانی که اصلاحات جدی در جوایز گلدن گلوب صورت نگیرد، همکاری با انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را قطع می‌کنند.

تد ساراندوس از مدیران نتفلیکس در نامه‌ای خطاب به کمیته متولیان این انجمن نوشت: «فکر نمی‌کنیم سیاست‌های جدید پیشنهادی به ویژه درباره تعداد و سرعت رشد اعضا، دردی از تبعیض نهادینه شده در انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یا نبود استانداردهای شفاف برای عملکرد اعضای این انجمن دوا کند. بنابراین تا زمانی که تغییرات واقعی صورت نگرفته‌اند، هرگونه همکاری با نهاد شما را متوقف می‌کنیم.»

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که مراسم ۲۰۲۲ در روز یکشنبه، ۹ ژانویه، در هتل بورلی هیلتون برگزار خواهد شد و در این برنامه، قرار است «با روی صحنه رفتن طیف وسیعی از اهداکنندگان جوایز، سال‌ها فعالیت‌ بشردوستانه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به نمایش درآید». اما این اتفاق رخ نداد و هیچ چهره سرشناسی نپذیرفت در مراسم گلدن گلوب ۲۰۲۲ به عنوان اعطاء کننده جایزه یا مهمان حضور داشته باشد.
این گونه است که یکی از مهمترین مراسم‌های اهدا جوایز هالیوود یک رکود عجیب و غریب را تجربه کرد و شب گذشته لیست برندگان تمامی جوایز فقط از راه سایت اعلام شد.
این اتفاق نشان داد که جهان امروز در مسائلی چون نژاد پرستی و یا برتری‌جویی نژادی یا جنسیتی، هیچ گونه چشم پوشی ندارد و اساسا نگاه انسان به این قضایا بسیار متحول شده است. و باید گفت : چه خوب که چنین اتفاقی رخ داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج