جاباما
۱۱۸۶۶۸۰
۱ نظر
۵۰۴۹
۱ نظر
۵۰۴۹
پ

۵ فایده باورنکردنی خوابیدن روی زمین

خوابیدن روی زمین سفت، با وجود داشتن یک تختخواب نرم شاید دیوانگی به نظر برسد. اما معلوم شده این کار شاید راحت نباشد اما برای سلامت ما بسیار مفید است.

روزیاتو: خوابیدن روی زمین سفت، با وجود داشتن یک تختخواب نرم شاید دیوانگی به نظر برسد. اما معلوم شده این کار شاید راحت نباشد اما برای سلامت ما بسیار مفید است.

بهبود دستگاه ایمنی بدن، افزایش ظرفیت ریوی و کاهش کمردرد، تنها گوشه‌ای از فوایدی هستند که با خوابیدن روی زمین از آنها برخوردار خواهید شد. در ادامه می‌خواهیم ببینیم خوابیدن روی زمین با بدن چه می‌کند.

۱- گردش خون را بهبود می‌بخشد

وقتی روی زمین می‌خوابید، وزن بدن به طور مساوی پخش و فشار کمتری به لگن، مهره‌های کمر و شانه‌ها وارد می‌شود. این امر باعث می‌شود خون در طول شب آزادانه در سرتاسر بدن گردش کند، امری که کمک می‌کند اندام‌های بدن بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

گردش مناسب خون می‌تواند به توزیع اکسیژن و خون سالم در سرتاسر بدن کمک می‌کند و به این ترتیب، قلب، ریه‌ها و عضلات می‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشد. به علاوه، این امر به گلبول‌های سفید خون اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم در بدن جابه‌جا شوند، امری که کمک می‌کند دستگاه ایمنی بدن راحت‌تر با بیماری‌ها مبارزه کند.

۲- صاف نگه داشتن ستون فقرات در طی روز را راحت‌تر می‌کند

ما اغلب به این دلیل قوز می‌کنیم که صاف نگه داشتن ستون فقرات در طول روز برای بعضی از ما سخت و دردآور است. خوابیدن روی زمین به تنظیم و صاف شدن ستون فقرات و گردن کمک می‌کند، امری که می‌تواند باعث بهبود پوسچر یا همان حالت قرارگیری بدن شود.

بهبود پوسچر نه تنها فشار وارده بر گردن و شانه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه احتمال میگرن و سردرد، انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) و درد مفاصل را هم کم می‌کند. کسانی که پوسچر صحیح و مناسبی دارند، از انرژی بیشتر، ظرفیت ریوی بالاتر و روحیه بهتری هم برخوردار هستند.

۵ فایده باورنکردنی خوابیدن روی زمین

۳- کمردرد کسانی را که به شکم و پشت می‌خوابند برطرف می‌سازد

کنار گذاشتن تختخواب نرم خود و خوابیدن روی زمین، در برخی موارد باعث رفع دردهای طولانی مدت می‌شود. خوابیدن روی یک سطح سفت باعث می‌شود به شکلی پیچ خورده و غیر عادی نخوابید و در عین حال این امکان را می‌دهد که ستون فقراتتان را تنظیم نگه دارید.

کسانی که به شکم و پشت می‌خوابند بیشترین نفع را از خوابیدن روی زمین می‌برند و کسانی که به پهلو می‌خوابند باید زیر لگن و شانه‌های خود بالش بگذارند تا راحتی بیشتری داشته باشند.

۴- درد سیاتیک را برطرف می‌کند

در بحث درد عصب سیاتیک، خواب نقش بزرگی دارد، چون کسانی که از این مشکل رنج می‌برند، صبح‌ها با درد و ناراحتی بیشتری از خواب برمی خیزند. این مسأله به این دلیل رخ می‌دهد که حالتی که در آن می‌خوابید ممکن است فشار روی این قسمت را بیشتر سازد یا باعث وارد شدن فشرده شدن عصب سیاتیک شود.

خوابیدن روی زمین می‌تواند کمک کند ستون فقراتتان تنظیم درستی یابد، امری که به تسکین درد سیاتیک کمک می‌کند و حتی جلوی وقوع آن را می‌گیرد.

۵- سرحال‌تر می‌شوید

نرمی تخت، صبح‌ها شما را وسوسه می‌کند که زنگ ساعت موبایلتان را موقتاً قطع کنید و خواب بیشتری داشته باشد. این کار شاید عادت بی‌ضرری به نظر برسد اما خواب دوباره هنگام صبح می‌تواند چرخه خواب شما را بر هم بزند، امری که به تضعیف دستگاه ایمنی بدن و بروز دیگر مشکلات پزشکی می‌انجامد.

خوابیدن روی زمین صبح‌ها آنقدرها وسوسه‌کننده نیست، اما در عوض باعث می‌شود از خواب مناسبی برخوردار می‌شوید و در طول روز سر حال‌تر باشید.

اما آلرژی‌تان ممکن است تشدید شود

اگر به آلرژی یا مشکلات تنفسی مبتلا هستید، بهتر است روی تخت بخوابید. روی زمین بیشتر از نقاط دیگر، گرد و غبار و سلول پوستی جمع می‌شود، امری که می‌تواند باعث عطسه، گرفتگی یا آبریزش بینی و قرمز شدن، آبریزش یا خارش چشم شود. خوابیدن روی زمین می‌تواند باعث دشواری در تنفس، سرفه، خس‌خس سینه و حتی بروز ضایعات پوستی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گودي كمر درمان ميكنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج