۱۱۸۷۰۲۴
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

رائفی‌پور چه کسانی را تهدید می‌کند؟

در روز‌های منتهی به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هشتگی با عنوان «#HERO» به معنای قهرمان در فضای مجازی مطرح و سپس فراگیر شد تا نشان دهد که علاقه‌مندان سردار سلیمانی در ایران و جهان یاد و خاطره این چهره مشهور ایرانی را در سالگرد ترورش گرامی داشته‌اند.

روزنامه همدلی : در روز‌های منتهی به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هشتگی با عنوان «#HERO» به معنای قهرمان در فضای مجازی مطرح و سپس فراگیر شد تا نشان دهد که علاقه‌مندان سردار سلیمانی در ایران و جهان یاد و خاطره این چهره مشهور ایرانی را در سالگرد ترورش گرامی داشته‌اند.

رائفی‌پور چه کسانی را تهدید می‌کند؟

این هشتگ به نوشته برخی رسانه‌های داخلی توانست توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کند. جهان نیوز دراین‌باره نوشت: «کاربران شبکه‌های اجتماعی در آستانه سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هشتگ HERO را با ذکر فضائل حاج‌قاسم به ترند اول توییتر در جهان تبدیل کردند. برخی صحبت‌ها درباره حاج‌قاسم در روز‌های اخیر باعث شد کاربران زودتر از سالگرد شهادت شهید ارادت خودت را به شهید ابراز دارند. کاربران در توییت‌های خود صفات مختلفی از حاج‌قاسم را به اشتراک گذاشتند.» سایت اینترنتی موسسه مصاف متعلق به چهره جنجالی اصولگرا «علی‌اکبر رائفی پور» نیز دراین‌باره نوشت: «هشتک #Hero ترند جهانی شد.» به نوشته مصاف «کاربران شبکه‌های اجتماعی در نقاط مختلف جهان در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ارادت خود را به این فرمانده رشید مقاومت نشان دادند.»

رائفی‌پور چه کسانی را تهدید می‌کند؟

این سایت همچنین به فراگیرشدن این هشتگ در برخی کشور‌ها منطقه نیز اشاره کرد و نوشت: «طبق اطلاعات موجود در شبکه اجتماعی توییتر، تاکنون هشتگ «hero#» (قهرمان) در کشور‌های مصر، بحرین، عمان، قطر، کویت، امارات، عراق و چند کشور اروپایی ترند شده است.» برخی رسانه‌های داخلی در بیان جزییات این فراگیری نوشتند که این هشتگ در بیش از ۱۳میلیون پست در فضای مجازی تکرار و سبب فراگیری آن شد. کمی بعد گفته شد که اینستاگرام این هشتگ و مطالب مربوط به آن را حذف کرد.

اتفاقی که واکنش برخی کاربران فضای مجازی و مسئولان را به دنبال داشت. علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «حذف تصاویر «#HERO» از فضای مجازی در راستا و امتداد همان روحیه خشن آمریکایی و جنایت تروریستی است. اقدام بزدلانه ایالات‌متحده نقض فاحش آزادی بیان و حقوق بشر علیه احساسات میلیون‌ها انسان در سراسر جهان است. آمریکا باید به این رویه خلاف موازین حقوقی پایان دهد.» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به مجمع حکمرانی اینترنت سازمان ملل متحد از سانسور و حذف کاربران ایرانی در اینستاگرام و فیس‌بوک انتقاد کرد و خواستار ایجاد یک نظام رگولاتوری و نظارتی ایمن و یکپارچه بین‌المللی برای پلتفرم‌های بین‌المللی شد.

رائفی‌پور چه کسانی را تهدید می‌کند؟

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خطاب به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام با محکوم کردن سانسور مطالب و تصاویر مرتبط با شهید سلیمانی در اینستاگرام، خواستار پایان دادن به این سانسور و بازگرداندن حساب‌ها و پست‌های تعلیق شده در پی اعمال این سیاست شد. این هشتگ و حذف آن از سوی برخی پلتفرم‌ها در فضای رسانه‌ای انعکاس بسیاری داشت و کاربران بسیاری به آن پرداختند. این موضوع نشان از آن داشت که هواداران سردار شهید سلیمانی در فضای مجازی حضور پررنگی دارند و ارادت خود را از طریق شبکه مجازی به این سردار ایرانی نشان داده‌اند، اما در روز‌های گذشته برخی تحرکات از سوی چهره‌های رسانه‌ای مشهور جناح اصولگرا به‌گونه‌ای بوده است که این تصور را خدشه‌دار می‌کند. در نقطه کانونی این میدان «علی‌اکبر رائفی‌پور» ایستاده است که در توییتی افشا کرد که برخی از گروه‌ها با ادعای ساماندهی این کارزار فاکتور‌هایی را به برخی نهاد‌ها ارائه کرده و در ازای آن مبالغی را دریافت کرده‌اند. چیزی که رائفی‌پور را عصبانی کرده، این است که او معتقد است او و موسسه‌اش «مصاف» مقدمات این کارزار را فراهم کرده و آن را رونق بخشیده‌اند و برخی دیگر از آن منافع مادی خود را صید کرده‌اند.

رائفی پور ابتدا در توییتی نوشت: «چند روز پیش در جلسه‌ای متوجه شدم هشتگ موفق و جهانی ‎#Hero (مربوط به شهادت سردار سلیمانی) را که همچون سال گذشته ماحصل زحمت همه بچه‌های انقلابی خصوصاً مصاف بوده را به نام خودشان فاکتور و رزومه کرده‌اند! به خاطر خیانت به بیت‌المال هم که شده باید این اوباش رسانه‌ای را سرجایشان نشاند!» او بدون اشاره دقیق به «اوباش رسانه‌ای» در توییتی دیگر نوشت: «اینکه مجموعه‌هایی بابت مأموریت و حضورشون در فضای مجازی حقوق بگیرن هیچ اشکالی نداره و به بنده هم مرتبط نیست، اما هرگز اجازه نخواهم داد برای چندمین مرتبه وقیحانه کار گروه‌های مردمی ازجمله مصاف رو به نام خودشون رزومه کنند. افتخار ما اینه تا الان برای انقلاب فی سبیل الله کار کرده ایم.» این چهره رسانه‌ای در پستی دیگر وعده داد که به‌زودی در یک سخنرانی مسائلی را دراین‌باره افشا خواهد کرد: «به‌زودی در یک سخنرانی و یا یک رشتو توضیحات بیشتری راجع به فساد دلال‌های رسانه‌ای خواهم داد.

اگر بیش از دو سال تذکر خصوصی به این جماعت فایده داشت طبعاً مسئله را عمومی نمی‌کردم. منتها از حق جهادگران انقلابی رسانه و بیت‌المال نخواهم گذشت. علی‌الحساب ببینید فعلاً چه کسی بیشتر دردش گرفته!» همین موضوع باعث شد که برخی به این مواضع رائفی پور واکنش نشان دهند. ازجمله یکی از کاربران با اشاره به توییت اخیر او نوشت: «‏در این توییت یک شاه‌کلید بنام بیت‌المال (پول) وجود دارد و سه گروه ۱-دلال‌های رسانه‌ای ۲- جهادگران انقلابی رسانه ۳- منتها نخواهم گذشت (رائفی پور) جنگ هر سه گروه سر شاه‌کلید است؛ پول که اگر نبود به خوشی و خرمی روزگار می‌گذراندند.»

رائفی پور در واکنش به برخی از دوستانش که معتقدند توییت وی سبب سوءاستفاده دشمنان ازجمله مسیح علی نژاد شده پاسخ داد: «‏برخی عزیزان منتقدند جانوری مانند معصومه قمی کلایه (مصی علینژاد) سوءاستفاده کرده! بعد از دو سال تذکر مکرر خصوصی وقتی می‌بیند ذره‌ای اثر ندارد شما بودید چه می‌کردید؟ منتقدین بفرمایند کِی می‌گفتیم سوءاستفاده نمی‌کرد؟ چشمم را به خیانت به اعتماد مردم و پول بیت‌المال نخواهم بست. ‏مکتب حاج قاسم جای مردم است و هشتگ ‎#Hero متعلق به مردم است.» مواضع رائفی‌پور، واکنش برخی کاربران فضای مجازی را برانگیخت. برخی به دعوای مالی گروه‌های موسوم به ارزشی اشاره و همه را در یک قضاوت کلی، کسانی توصیف کردند که با استفاده از عناصر مورداحترام مردم، منافع اقتصادی خود را دنبال می‌کنند. برخی نیز به رائفی پور انتقاد کردند که اگر برای خدا کار کردی چرا نگرانی که کسان دیگر پول گرفته‌اند. کاربری در واکنش به توییت آخرش نوشت: «با کمال احترام این چه استدلال مزخرفیه؟ این دقیقاً یعنی سوءاستفاده از اکانت‌های مردم و ما به‌هیچ‌وجه راضی نیستیم کسی بابت کار ما پولی بگیره و بیت‌المال را به جیب بزنه. ظالم پروری دقیقاً همینه که شما میگید. ‏برادر من، خواهر من اگه کارت برای خدا بوده، الان دقیقاً حرص چیو داری می‌خوری؟! خدا بهت پول نمیده بابت کارت اجر مینویسه و اینارو ذخیره پرونده اعمالت میکنه، خو‌ش به حالت.»

برخی از کاربران نیز که خود در این کارزار حضور داشتند، از اینکه برخی از گروه‌ها فعالیت آن‌ها را به نام خود تمام کنند و منافعی ببرند، برآشفتند. کاربری نوشت: «من که راضی نیستم کسی از توییت و هشتگ‌هایی که زدم (و به خاطر اونا نبوده) هزینه یا سابقه‌ای دریافت کنه. اینکه برای رضای خدا بوده یا خیر هم یقیناً یه امر شخصیه، ولی چیزی که عیانه به خاطر اونا و گروه هاشون نبوده...» در این میان صدای اعتراض کسانی که از سر علاقه شخصی و اجتماعی به سردار سلیمانی در این هشتگ حضور داشتند، بلندتر است؛ کسانی که فکر می‌کنند برخی نتیجه فعالیت آنان را به نام خود سند زده‌اند و از منافع مالی آن استفاده کرده‌اند و برخی دیگر نیز بدون توجه به انگیزه‌شان می‌خواهند این کارزار را به نام خود و موسسه‌شان مصادره کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج