۱۱۸۷۳۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یک نسل‌کشی بزرگ در فوتبال آبادان!

یک کارشناس فوتبال معتقد است یک نسل کشی بزرگ در فوتبال آبادان رخ داده است.

ایسنا: حسین مزرعه درباره شرایط تیم نفت آبادان در لیگ برتر، اظهارکرد: باشگاه صنعت نفت در فصل‌های اخیر به صورت سلیقه‌ای اداره و امورات خود را گذرانده است و اگر هم گروهی وابسته ادعای موفقیت و ثبات تیمی را در لیگ برتر یعنی عدم سقوط تیم به لیگ یک را دارند به دلیل ساختار ضعیف این باشگاه است.

وی بیان کرد: اگر به ساختار باشگاه‌هایی مثل پارس جنوبی، شاهین بوشهر و استقلال خوزستان که به لیگ یک سقوط کردند یا ساختار باشگاه‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو که اکنون نتایج خوبی نمی‌گیرند، نگاه کنیم متوجه می‌شویم در این سال‌ها قرار گرفتن تیم نفت در منطقه امن به خاطر لیاقت و رعایت کردن سیستم باشگاه‌داری نبوده، بلکه به دلیل آشفته بازار و کیفت پایین فوتبال ایران بوده است.

مربی سابق فوتبال خوزستان گفت: از آن‌جا که باشگاه صنعت نفت هیچ گونه برنامه، استراتژی و هدفی برای یک فصل خود ندارد، بنابراین در این تیم نمی‌توانیم تعریف دقیقی از موفقیت وعدم موفقیت داشته باشیم. اگر تیم در پایان فصل در رده دهم تا دوازدهم قرار می‌گرفت نه می‌شود کادرفنی را نقد کرد و نه می‌توان آن را تشویق کرد زیرا مدیریت باشگاه هم نمی‌داند باید چه انتظاری از کادرفنی یا تیم داشته باشد. این گونه می‌شود که باشگاه خود را برای هر گونه توجیه آماده کند. در چنین فضایی هیج معیاری هم برای اندازه‌گیری، ارزیابی و نقد کادرفنی باقی نمی‌ماند چراکه در این ساختار و بی‌برنامه‌گی کسب جایگاه ششم تا دوازدهم را به درایت و تدبیر خود نسبت می‌دهند.

وی عنوان کرد: حتی برای یک کارشناس نیز تحلیل وضعیت تیم نفت آبادان دشوار است زیرا مشخص نیست مسئولان باشگاه چه هدف‌گذاری برای تیم دارند. وقتی باشگاه فلسفه نداشته باشند و تمام ارکان باشگاه به صورت سلیقه‌ای و ترواشان فکری افراد مختلف اداره شود، انتظاری هم نمی‌توان داشت. در این چند سال نیز آکادمی باشگاه صنعت نفت آبادان به دلیل نبود فلسفه کاری به بیراهه رفته است و بر اساس سلیقه افراد غیرمتخصص در تولید و پر.رش بازیکن، ناموفق بوده اند. فلسفه، استراتژی و هدف‌گذاری در حال حاضر حلقه مفقوده باشگاه صنعت نفت آبادان است، در حالی که فلسفه باشگاه می‌تواند تولید بازیکن، تزریق به تیم اصلی، ترانسفر کردن بازیکن و جذب بازیکنان مدعی جهت مدعی کردن تیم در لیگ برتر باشد. این‌ها تمام آیتم‌هایی اسن که بایددر آکادمی نفت انجام و باعث موفقیت و پیشرفت بازیکن شود تا در آینده از این بازیکنان برای آینده و بالا بردن کیفیت فوتبال شهر استفاده شود که چنین چیزی اتفاق نیفتاده و می‌توان گفت یک نسل کشی بزرگ در فوتبال آبادان ایجاد شده است.

مزرعه درباره نوع بازی تیم صنعت نفت آبادان نیز گفت: صنعت نفت بر اثر اتفاقات هم می‌برد و هم می‌بازد چون لیگ ما بر اساس مسائل فنی و استراتژی نیست. نفت در فاز حمله یک تیم استرانژیک نیست و نمی‌تواند فوتبالی با کیفیت بالا ارائه دهد و درصد گلزنی پایینی دارد و اگر بخواهیم دلیل موفقیت صنعت نفت را بر اساس مشکلات مالی و روحی این تیم بررسی کنیم، می‌توانیم موفقیت‌های آن را به خلاقیت بازیکنان و عملکرد آن ها نسبت دهیم. نفت همچنین ساختار دفاعی ایده‌آلی ندارد و موقعیت‌های زیادی به حریفان می‌دهد و اشتباهات بسیاری دارد و این‌که تمام این اشتباهات برای حریفان به گل تبدیل نشده است به این دلیل است که در لیگ امسال پدیده نداریم.

وی ادامه داد: منصوریان خودش هم نمی‌داند که تیمش چه سبکی دارد و پتانسیل چه نوع تاکتیکی را دارد و این سردرگمی در این تفکر، باعث شد که ابتدای فصل نتوانیم به هارمونی مناسب برسیم و فلسفه کاری او گم شده بود. البته بیشتر تیم‌های لیگ برتر ایران مثل نفت بدون فلسفه هستند و به همبن نتایج تیم‌ها سینوسی و پر از فراز و نشیب است.

این کارشناس درخصوص عدم شرکت نفت آبادان در جام حذفی نیز عنوان کرد: بازیکنان در شرایط خیلی بدی قرار گرفته‌اند و در همین شرایط به بردهایی رسیدند که اگرچه تاکتیک تیمی نبوده است اما توانسته‌اند مردم را خوشحال کنند که قابل تقدیر است ولی این حرکت در فوتبال مدرن حرفه ای نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج