جاباما
۱۱۸۷۳۵۵
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

مشکلاتی که چک‌های صیاد برای مردم درست کرد

ثبت نقل و انتقال چک در سامانه صیاد اجباری بوده و صادر کننده چک باید اطلاعات هویتی را در سامانه تایید کند. اما برخی از افراد به بهانه مختلف این تایید را انجام نمی‌دهد و مشکلاتی برای گیرنده چک پدید می‌آورند.

تجارت نیوز: ثبت نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اجباری است و صادرکننده چک باید اطلاعات تاریخ، مبلغ و هویت گیرنده چک را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

دریافت کننده چک نیز در زمان تحویل چک جدید، باید به سامانه صیاد مراجعه کرده، با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک آن را تایید کند.

در حال حاضر برخی از افراد با دریافت چک صیاد مشکل دارند. چراکه صادرکننده اطلاعات هویتی را در سامانه تایید نمی‌کند و دریافت کننده چک به سختی به پول خود دسترسی پیدا می‌کند.

در زمان دریافت چک از هر فردی باید اطلاعات در سامانه صیاد ثبت شود. عدم ثبت اطلاعات مساوی با عدم وصول چک است.

کلاهبرداری با عدم تایید چک

یکی از افرادی که با ثبت چک صیادی به مشکل بر خورده به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: من ماشین‌ام را فروختم، خریدار بخشی از پول را به صورت نقدی به حسابم واریز کرد. قرار شد بقیه پول را در قالب چک دو هفته‌ای بدهد.

در آن زمان به من گفت که به اینترنت وصل نیست و نمی‌تواند اطلاعات چک را در سامانه وارد کند و تا آخر شب انجام می‌دهد. من پس از یک هفته برای وصول چک به بانک مراجعه کردم اما متوجه شدم چک را در سامانه تایید نکرده است. پس از شکایت و گذشت دوماه توانستم پولم را بگیرم. اگر سامانه صیاد نبود من چک برگشت می‌زدم و همه چیز خوب پیش می‌رفت.

یک فرد دیگر که از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش وسیله‌های خود کرده می‌گوید: من از طریق یکی سایت اینترنتی قرار بود مبل‌های خانه‌ام را بفروشم. خریدار یک سوم پول را نقدی داد و بقیه آن را یک چک ۱۰ روزه داد.

من نمیدانستم باید اطلاعات در سامانه صیاد تایید شود، پس از مراجعه به بانک متصدی گفت که باید اطلاعات تایید شود و من یک جز یک شماره اعتباری از خریدار چیزی نداشتم. در نهایت با شکایت و معطلی چند ماهه توانستم پول ناچیز فروش مبلم را بگیرم.

به نظر می‌رسد که هنوز چک صیادی نتوانسته جای خود را در بین مردم پیدا کند. عدم تایید اطلاعات هویتی زمینه کلاهبرداری را برای یک عده فراهم می‌سازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس بماند

      واقعا باید یک راهکار درست اجرائی شود
      فیزیک چک گرفته میشه ولی باید برای ثبت چک بیوبتی به خواهش و التماس

    • بدون نام

      فقط دردسر درست شده خروجی آن چیست خدا داند.شاهکار کیست خدا داند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا منم از يه نفر پول طلب داشتم بهم چک داد ولی گفت چون نت نداره نزديک تاریخ ثبتش میکنه الان ده روز از تاريخ گذشته‌ و هنوز ثبت نشده‌ منم دسترسی بهش ندارم گوشی هم جواب نمیده حتی نمتونم چک برگشت کنم فقط يه تکه کاغذ معمولی

    • بدون نام

      به جای اینکه بانک از همه چیز مراقبت کند مردم را واسطه کردن و روان مردم را به بازی گرفتند . خدا لعنتتان کند با این قانون و این فکر مسخره شما.

    • بدون نام

      طراحان این کار به چیزی که فکر نکردند راحتی و روانی کار بوده واقعا چه اصراری دارد از خودتون یه چیزی در بیارید که در جهان مشابه نیست اینم شد شماره گذاری خودرو که یک کار عظیم درست کردید با هزینه زیاد برا مردم

    • آرمان عباس آقایی

      دقیقاً منم همین مشکلو دارم طرف ۶ فقره چک بهم داد تاریخ ۲تا از چک ها رو اشتباه ثبت کرده

    • بدون نام

      برای کارمندان بانک مصیبت درست شده

    • بدون نام

      کسی که چک برگشتی داره نمی تونه ثبت کنه ، این مهمترین حسن اش هست با همه مشکلاتش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج