۱۱۸۷۳۸۴
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

۷میلیارد دلار، هزینه مرگ ناشی از آلودگی هوا

سازمان جهانی بهداشت: به طور میانگین ۱۴ درصد از روز‌های سال غلظت ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون در شهر‌های کشور پایین‌تر از رهنمود سازمان جهانی بهداشت است و از طرفی هزینه‌های مرگ ناشی از آلودگی هوا‏ در کشور بالغ بر ۷ میلیارد دلار برآورد شده است.»

روزنامه همشهری: وزارت بهداشت، به‌مناسبت ۲۹دی که روز ملی هوای پاک است، در بیانیه‌ای بر لزوم اجرای درست قانون هوای پاک در کشور تأکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «براساس آخرین گزارش مؤسسه بار بیماری‌ها به‌ترتیب ۲۲درصد از مرگ‌های ناشی از سکته مغزی، ۲۱درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های ایسکمیک قلبی، ۲درصد از مرگ‌های ناشی از سرطان ریه، ۲۲درصد از مرگ‌های ناشی از دیابت و ۲۴درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های مزمن انسداد ریوی در کشور، به‌دلیل مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون هوای آزاد است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۹۲درصد از مردم جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که میزان غلظت آلاینده‌ها‌ی موجود در هوا در این مناطق از رهنمود این سازمان بالاتر است.» در ادامه این بیانیه همچنین اعلام شد:« با وجود تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان های متولی، غلظت سالیانه ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون در‌کشور به طور میانگین ۶برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت است و تنها به طور میانگین ۱۴ درصد از روزهای سال غلظت ذرات معلق کمتر از ۲/۵ میکرون در شهرهای کشور پایین‌تر از رهنمود سازمان جهانی بهداشت است و از طرفی هزینه‌های مرگ ناشی از آلودگی هوا‏ در کشور بالغ بر ۷ میلیارد دلار برآورد شده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خود روی شخصی درایران منع بسه. و از خوردهای عمونی ماتند متروهای فوق مدرن درون شهری و برون شهری و اتوبوس های نو و زیادوتوانوا و تاکسی و اسنپهای اروزن ومدرن. کالا نقلیه عمومی دورن سهری و برون سهری مدرن و زیلد و ارزان..به همین سادگی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج