۱۱۸۷۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چرا خزر همچنان قربانی می گیرد؟

به رغم کاهش حدود ۸۶ درصدی غرق شوندگان در دریا نسبت به خرداد ماه سال قبل ، شمار مغروقین در سواحل مازندرانی خزر امسال به چهار نفر رسید و اعضای ستاد سالمسازی سواحل خواهان توجه مسوولان ملی به ارایه خدمات مطلوب تر به شهروندان هستند.

خبرگزاری ایرنا: فرمانداران شهرهای ساحلی کمبود نیروی امنیتی و پرداخت نشدن حقوق ناجیان غریق و ضعف اطلاع رسانی از تهدیدها و مخاطرات و ویژگی های دریای خزر را از مشکلات عنوان می کنند.

خرداد ماه پارسال ۲۲ نفر در سواحل خزر مازندران غرق شدند.

ˈهادی خنجری ˈ فرماندار شهرستان نور در جلسه فوق از غرق شدن پسر جوان ۱۱ساله ای در اسکله سنگی ساحل نور در شب قبل خبر داد.

پیش از این نیز سه نفر جانشان را در آب های ساحلی دریای خزر شهرهای محمودآباد ، بابلسر و چالوس از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه این پسر جوان که ساکن تهران بوده است، در خارج از مکان سالمسازی و در ساعت تعطیلی طرح غرق شد، ادامه داد: به رغم هشدار لازم نسبت به طوفانی بودن دریا اما برخی از خانواده ها به این موضوع توجه نکردند.

فرماندار شهرستان نور بر لزوم حضور پررنگتر نیروی انتظامی در سواحل تاکید کرد و بیان داشت: پرداخت به موقع حق و حقوق ناجیان غریق نیز ضروری است.

خنجری به مقوله ممنوعیت استفاده زنان از جت اسکی در سواحل مازندران اشاره کرد و بیان داشت: حضور باشگاه های جت اسکی در کنار ساحل انگیزه مسافران از دریا را دوچندان می کند و به نظر می رسد این ممنوعیت به زیان گردشگری دریایی است.

فرماندار شهرستان نور خاطر نشان کرد: مربیان جت اسکی در کمک به ناجیان غریق نیز بسیار موثرند.

ˈ جواد واحدی ˈ فرماندار شهرستان ساری نیز از حضور کم رنگ نیروی انتظامی در سواحل انتقاد کرد و گفت: با توجه به وجود ۱۱طرح سالمسازی سواحل ، با کمبود نیرو امنیتی مواجه هستیم.

وی از دخالت برخی مسوولان نظارتی دیگر قوا در اجرای طرح سالمسازی انتقاد کرد و بیان داشت: بر اساس مصوبه دولت ، فرمانداران مسوول ساماندهی و حفظ جان شهروندان هستند ، اما به دلیل مسایل حقوقی که در طرح سالمسازی عدالت ۲ سواحل فرح آباد ساری وجود دارد ، مسولیتی را نمی پذیرم.

وی بیان داشت: امسال غریقی در سواحل فرح آباد ساری نداشته ایم.

ˈ محمد علی فقیه ˈفرماندار نوشهر با بیان اینکه به دلیل کمبود نیرو مدیریت بر ۴۰نقطه کور سواحل ۶۰کیلومتری این شهرستان بسیار ضعیف است، گفت: نظارت بر شهرک های ساحلی نوشهر نیز با مشکلاتی مواجه است.

ˈنعمت الله آزادی ˈجانشین فرماندهی دریابانی استان مازندران به ساماندهی یکهزار و ۲۰۰ شناور از جمله قایق موتوری در سواحل استان اشاره کرد و گفت: نظارت بر عملکرد جت اسکی ها نیز به درستی انجام می شود.

ˈسید کریم سجادی ˈ فرماندار شهرستان بابلسر بر لزوم مدیریت یکپارچه بر ساماندهی سواحل مازندران تاکید کرد و بیان داشت :نمی توان جلوی ورود مردم به دریا را گرفت وباید فعالیت های مختلف در سواحل بر اساس ارزش های اسلامی تعریف شود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید به صورت متمرکز برنامه های ملی را درمورد چالش و تهدیدات و ویژگی های دریای خزر را اطلاع رسانی کند، گفت: ۹۰ درصد مسافران با هدف دریا به استان های شمالی سفر می کنند،پس توجه به تمامی مقولات آن از جمله هزینه های ساماندهی و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان از سوی مسوولان ارشد و ملی ضروری است.

مسوولان ستاد سالمسازی سواحل مازندران نباید به کاهش حدود ۸۶درصدی غرق شدگی در سواحل مازندران مغرور شوند زیرا به نظر می رسد ،بازی های فوتبال جام جهانی، کنکور سراسری ،امتحانات دانش آموزان و دانشجویان نقش مهمی در دلایل کاهش داشته است.

به طور یقین با پایان یافتن ماه مبارک رمضان حضور شهروندان در ساحل دریای خزر دو چندان می شود و حضور نیروهای انتظامی ، هلال احمر و ناجیان غریق باید دوچندان شود.

بر اساس آمار اداره کل پزشکی قانونی مازندران پارسال ۲۲۴ نفر در سواحل مازندران در دریای خزر غرق شدند.

ستاد ساماندهی دریا در مازندران امسال ۸۱ نقطه از سواحل استان را برای اجرای طرح سالمسازی در نظر گرفته و مسوولیت آن را به نهادهای مختلف سپرده است.

مازندران ۳۳۸کیلومتر سواحل دریای خزر را در اختیار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج