۱۱۸۷۸۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گلایه علم‌الهدی: چرا امثال بنده را مسخره می‌کنند؟

امام جمعه مشهد گفت: امثال بنده را در فضای مجازی مسخره می کنند؛ آیا این درست است؟

ایسنا: امام جمعه مشهد گفت: امثال بنده را در فضای مجازی مسخره می کنند؛ آیا این درست است؟

گلایه علم‌الهدی: چرا امثال بنده را مسخره می‌کنند؟

علم‌الهدی:

* این وضعیت بی‌حجابی در شهرهای کشور و اصرار یک عده عناصر ناهنجار بر بی‌عفتی زنان، با مبانی اسلامی ما سازگار نیست. امروز که ما نظام دینی داریم، آیا باید مظاهر اجتماعی ما تا این حد مالامال از مفاسد و بی‌عفتی و بی‌حیایی باشد و ما هم بی‌تفاوت باشیم؟

* عده‌ای می‌گویند در برابر چنین مفاسدی دادگاه و نیروی انتظامی باید اقدام کنند. در حالیکه این مشکلات باید به کمک مردم حل شود، یعنی یک خانم بدحجاب و یک آدم لاابالی و ولنگار، باید احساس کند مردم از او بدشان می‌آید و از قیافه‌اش متنفر اند. این اظهار نفرت برای شما مردم یک تکلیف الهی در راه انجام نهی از منکر است‌. این‌ها باید به دست مردم حل شود، نه توسط نیروی انتظامی. یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به من می‌گفت من چطور می‌توانم به یک افسر جوان ۲۰ ساله که تمام وجودش را شهوت فراگرفته، بگویم برود به خانم‌های بی‌حجاب تذکر دهد؟ خود این کار که از انکر منکرات است.

* یکشنبه به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) روز زن است. ما باید هم در عرصه اعتقادی و فکری و هم در عرصه زندگی اجتماعی، تکلیف خودمان را با مسئله احکام اسلام در مورد زنان روشن کنیم. ما نباید در برابر عده‌ای که بر حسب ماموریت‌هایی که از خارج دارند، با مسخره کردن امثال من در فضای مجازی، تمام شعائر دینی را به باد استهزا می‌گیرند، بی‌تفاوت باشیم و نگاه کنیم آیا درست است؟

* اینکه زیبایی زنی در برابر چشمان مردان ظهور پیدا کند و مورد استمتاع جنسی صدها مرد قرار گیرد، آزادی زن نیست. آزادی زن در این است که بتواند با یک صیانتی خود را حفظ کند و مورد تجاوز ستمکارانه هیچ مردی قرار نگیرد.

* (با بیان اینکه طبق فتوای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری، دوچرخه‌سواری بانوان در معرض دید مردان حرام است): این کار مصداق تبرج است و بر اساس نص قرآن حرام می‌باشد، اما این بدین معنا نیست که زنان باید از دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری محروم باشند، بلکه باید در عین انجام این تفریحات، صیانت هم بشوند و در جایی که از نگاه مردان محفوظ باشند، هر تفریحی می‌خواهند انجام دهند. من از شهردار مشهد تشکر می‌کنم که دستور دادند در پارک‌های بالای ۵ هکتار مکان‌هایی مخصوص زنان برای ورزش و تفریحات آنان احداث شود، تا زنان بتوانند در عین حفظ خود، در کمال آزادی ورزش و تفریح کنند و مورد نگاه‌های هرزه یک عده مرد قرار نگیرند.

* ورزشگاه‌های فوتبال جای هیجان اند و طبیعتا زنان که از نظر عاطفی از مردان حساس‌تر اند، هیجان بیشتری پیدا می‌کنند و مراجع تقلید بروز و ظهور این هیجان در حضور مردان را حرام اعلام کرده‌اند. اینکه می‌گویند فیفا فدراسیون فوتبال ما را مجبور کرده است که زنان را در تماشای فوتبال شرکت دهند، ناشی از شیطنت‌ها و رذالت‌های عده‌ای بی‌دین خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کرده‌اند، وگرنه فیفا به این مسائل کاری نداشت.

* البته این‌ها بدین معنا نیست که زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و مجبور شوند فوتبال را تنها از طریق تلویزیون تماشا کنند. مسئولین نظام اسلامی ما باید در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا زنان در عین تماشای مستقیم فوتبال، صیانت داشته باشند و هنگامی که دختری موقع تماشای فوتبال از هیجان فریاد می‌زند، یک مرد هرزه از این هیجان او سوء استفاده نکند. دستگاهی که مسئولیت توسعه ورزش قهرمانی در کشور را بر عهده دارد، باید برای تماشای مستقم فوتبال برای زنان صیانت ایجاد کند.

* ما باکی از حرف‌هایی که در فضای مجازی علیه‌مان گفته می‌شود، نداریم. اما غیرت دینی شما نباید اجازه دهد که عده‌ای اراذل به حلال و حرام خدا توهین کنند، احکام دین و آیات خدا را زیر پا بگذارند و دین و حجاب را مسخره کنند. زنان باید انواع و اقسام تفریحات را انجام دهند، به شرطی که صیانت شوند. این اصل باید توسط مسئولین متدین این دولت و مجلس مورد توجه قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج