جاباما
۱۱۸۷۹۹۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

فعالیت ترانزیتی در مرز باشماق از سرگرفته شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: به دلیل بارش سنگین برف در هفته جاری در مریوان، مسیرهای این شهر و اقلیم کردستان عراق بسته شد و خودروهای ترانزیتی در پارکینگ‌های مرز باشماق متوقف شدند اما اکنون این مسیر باز و فعالیت ترانزیتی از سرگرفته شد.

ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: به دلیل بارش سنگین برف در هفته جاری در مریوان، مسیرهای این شهر و اقلیم کردستان عراق بسته شد و خودروهای ترانزیتی در پارکینگ‌های مرز باشماق متوقف شدند اما اکنون این مسیر باز و فعالیت ترانزیتی از سرگرفته شد.

محمد فلاحی شامگاه جمعه با اشاره به آغاز بارش برف در استان کردستان از روز یکشنبه و مسدود شدن راه های ارتباطی در استان کردستان و اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: به دلیل حجم بالای بارش‌ها راه های ارتباطی در استان و اقلیم کردستان عراق مسدود شد و به همین دلیل، امکان تردد وسایل نقلیه وجود نداشت.

فعالیت ترانزیتی در مرز باشماق از سرگرفته شد

وی افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته در راستای بازگشایی مسیرهای مسدود با توجه به ادامه بارش ها در روز پنجشنبه، بار دیگر کار بازگشایی مسیر در دستور کار قرار گرفت و مسیر مریوان تا مرز باشماق در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به مسدود شدن مسیر تردد خودرو در اقلیم کردستان عراق و تاخیر در بازگشایی آن، اضافه کرد: بیشترین بارندگی در طول ۲ سامانه بارشی در مریوان و اقلیم کردستان عراق بود که موجب بسته‌شدن راه‌ها و توقف تردد خودروها از مرز باشماق شد.

فلاحی به خدمت رسانی صورت گرفته به رانندگان وسائل نقلیه متوقف شده در مرز باشماق نیز اشاره کرد و گفت: در مرز باشماق مریوان هیچ مشکلی به لحاظ امکانات رفاهی و یا سوخت مورد نیاز خودروها وجود نداشت بلکه تنها بسته‌شدن مسیرها موجب توقف چند روزه کامیون‌ها و ماشین‌های ترانزیتی شد.

وی همچنین در خصوص ویدیویی از یک راننده در پارکینگ مرز باشماق که در فضای مجازی منتشر شد و اعلام کرده بود، مدت ۱۰ روز در برف گرفتار شده‌اند و کسی به داد آنها نمی‌رسد، اظهار داشت: این راننده و همکارانش پنج روز در پارکینگ نزدیک مرز باشماق در حالی که همه امکانات رفاهی نیز در اختیارشان بوده منتظر گشایش مسیر از سمت کشور همسایه بوده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: پیرو انتشار این فیلم به دستور استاندار کردستان بلافاصله پیگیری و تماس تلفنی با این فرد برقرار شد که هیچ مشکلی جز انتظار برای پایان‌کولاک و گشایش مسیر نداشتند.

فلاحی از انگیزه فرد منتشر کننده فیلم برای بزرگنمایی مشکل و بیان‌اینکه "هیچ کس به داد ما نرسیده" ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: انتظار می رود رسانه های عمومی نسبت به راستی آزمایی مطالب منتشر شده در فضای مجازی قبل از بازنشر آنها اهتمام و دقت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این مدت کوتاه برای برف روبی در مسیرهای بین شهری و روستایی، یادآور شد: در مدت زمان پنج روز بیش از ۷۰ هزار کیلومتر برف‌روبی صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه در حال حاضر در تمام جاده های بین شهری کردستان تردد در جریان است، افزود: علیرغم مسدود بودن تمامی راه های روستایی کردستان با تلاش های صورت گرفته تاکنون تنها راه کمتر از ۱۰۰ روستای کردستان مسدود است که هم اکنون کار بازگشایی این راه های روستایی نیز در جریان است.

مریوان در ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج