۱۱۸۸۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ایران، عراق، سوریه محور گفت وگوها در پاریس

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دیدار روز پنجشنبه جان کری با سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان و «اویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاریس گفت: مسایل عراق، سوریه و مذاکرات هسته ای با ایران، محور این گفت وگوها بود.

خبرگزاری ایرنا: یک مقام عالی رتبه وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که در دیدار جان کری و حریری درباره بمب گذاری های لبنان و همچنین وضعیت سوریه و عراق بحث و گفت وگو شد.

این مقام آمریکایی افزود: موضوع پشتیبانی از جریان به اصطلاح میانه رو مخالفان سوریه نیز مورد بحث قرار گرفت و وزیر خارجه آمریکا دیدگاه های سعد حریری درباره وضعیت لبنان و منطقه را شنید.

در دیدار دوجانبه جان کری و اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پاریس، دو طرف به طور مختصر درباره مذاکرات هسته ای با ایران نیز گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه اختلاف ها در مذاکرات هنوز باقی است، مدعی شده که روند گفت و گوها به رویکرد ایران بستگی دارد.

به گفته وی، جان کری در این دیدار خواستار اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریسم و گروه داعش شده است. همچنین محور گفت و گوهای وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود از عربستان، امارات و اردن در پاریس، تحولات سوریه و عراق و گفت وگوهای هسته ای با ایران بوده است.

دولت نوری مالکی با توجه به اظهارات مقام های سعودی درباره وضعیت عراق از جمله سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان که در سخنانی اقدامات گروه داعش در عراق را انقلاب خوانده، ریاض را به پشتیبانی از گروه افراطی داعش و بهره برداری از ابراز تروریسم برای فشار به بغداد متهم کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج