۱۱۸۹۰۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

زاکربرگ سریع‌ترین ابر کامپیوتر جهان را می‌سازد

مارک زاکربرگ اعلام کرد که امپراتوری شبکه‌های اجتماعی او در حال ساختن چیزی است که وی ادعا می‌کند سریع‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان به عنوان بخشی از برنامه‌های ساخت یک متاور مجازی است.

انتخاب: مارک زاکربرگ اعلام کرد که امپراتوری شبکه‌های اجتماعی او در حال ساختن چیزی است که وی ادعا می‌کند سریع‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان به عنوان بخشی از برنامه‌های ساخت یک متاور مجازی است.

به نقل از نیویورک پست، بنیانگذار فیس بوک در یک پست وبلاگی گفت که متاورس، مفهومی که دنیای فیزیکی و دیجیتال را از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ترکیب می کند، به قدرت محاسباتی "عظیم" نیاز دارد.

به گفته این شرکت، ابررایانه هوش مصنوعی، که توسط کسب و کار متای زاکربرگ، AI Research SuperCluster (RSC) نامیده می شود، در حال حاضر پنجمین رایانه سریع در جهان است.

هوش مصنوعی معماری زیربنایی مغز را به شکل کامپیوتری تقلید می کند و قادر به پردازش و شناسایی الگوها در حجم وسیعی از داده ها است. متا که مالک فیس بوک، اینستاگرام و سرویس پیام رسان واتس اپ است، حجم قابل توجهی داده را از ۲.۸ میلیارد کاربر روزانه خود تولید می کند.

زاکربرگ سریع‌ترین ابر کامپیوتر جهان را می‌سازد

در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا ، این شرکت به دلیل نقض حریم خصوصی 5 میلیارد دلار جریمه شد و فرانسیس هاگن، کارمند سابق فیس بوک و افشاگر این شرکت نیز، هشدار داده است که این شرکت در حال تمرکز بر توسعه در حوزه های جدید است.

محققان متا گفتند RSC که از هزاران پردازنده در مکانی نامشخص ساخته شده است و به شناسایی محتوای مضر در پلتفرم‌های آن کمک می‌کند. با این حال، متاورس، که متا اذعان می‌کند هنوز سال‌ها با مفهومی کامل فاصله دارد، بخش مهمی از برنامه‌های این شرکت برای رایانه است. در این وبلاگ، محققان، کوین لی، مدیر برنامه فنی متا، و شوبو سنگوپتا، مهندس نرم افزار، گفتند که انتظار دارند این ابررایانه فورا مکالمات بین گیمرهای کشورهای مختلف را ترجمه کند.

کارمندان متا گفتند که می‌تواند به گروه‌های بزرگی از مردم در سراسر جهان اجازه دهد تا یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده را انجام دهند، جایی که یک لایه دیجیتال، معمولا از طریق تلفن همراه کاربر، روی واقعیت قرار می‌گیرد.

محققان افزودند که داده‌های کاربران قبل از وارد شدن به RSC رمزگذاری شده است. قبل از اینکه داده‌ها به RSC وارد شوند، باید فرآیند بررسی حریم خصوصی را طی کنند تا تأیید شود که به درستی ناشناس شده اند. سپس داده‌ها قبل از استفاده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی رمزگذاری می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج