۱۱۸۹۱۸۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کلانی: بازی بدون تماشاگر یعنی اذیت کردن مردم

من مخالف مربی خارجی هستم. نمی‌شود به بازیکن سطح ملی آموزش داد. نظر شخصی من این است که خارجی‌ها جز ضرر، منفعتی برای فوتبال ما نداشتند.

فرهیختگان: نام حسین کلانی، پیشکسوت تحصیلکرده فوتبال ایران که به‌تازگی وارد ۷۷سالگی شده در ذهن و خاطره نسل جدید و قدیم دوستداران پرسپولیس و تیم‌ملی برای همیشه ماندگار است. کلانی جدا از مسائل فنی و گل‌های خاطره‌انگیزه‌اش به‌صراحت کلام و رک‌گویی شهره است. به بهانه تولد او و بازی ایران و عراق پای صحبت‌های ستاره پیشین فوتبال ایران نشستیم.

لحظه آخر فهمیدم سورپرایزم کردند

پیشکسوت محبوب فوتبال ایران درخصوص مراسم تولدش با همان متانت همیشگی پاسخ داد: «از اول در جریان برگزاری مراسم تولدم نبودم اما در لحظات آخر متوجه شدم دوستانم سورپرایزم کردند. از همه دوستانم که برایم زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. آنها خیلی زحمت کشیدند.»

بازی بدون تماشاگر باشد یعنی آزار مردم!

کلانی درباره بازی ایران و عراق گفت: «مشخص است که بازیکنان ما در شرایط روحی و روانی خوبی قرار دارند و حمایت و حضور هواداران هم اتفاق خوبی است‌.»

وی درخصوص اینکه به‌دلیل شدت‌گرفتن کرونا ممکن است بازی بدون حضور تماشاگر باشد، ادامه داد:«اگر این اتفاق رخ دهد یعنی هدف این است که مردم را اذیت کنند. گاهی فکر می‌کنم برخی مسئولان ایرانی نیستند و فقط به زبان ما صحبت می‌کنند! مگر ممکن است بازی بدون تماشاگر باشد؟ در همه‌جای دنیا وضعیت بدتر از ایران است اما تماشاگران به استادیوم می‌روند. به مردم بگویید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و بعد به استادیوم بروند. مردم ما قوانین را رعایت می‌کنند. مشکل فوتبال ما این است که یک مسئول نداریم و کسی نیست حرفی بزند و به آن عمل شود. هرکسی ساز خودش را می‌زند.»

آگاهی فنی ندارم تا درباره تیم‌ملی حرف بزنم

حسین کلانی درباره مسائل فنی بازی ایران و عراق گفت: «هیچ‌جوره نمی‌توانم اظهارنظر کنم! آگاهی و دانش فوتبالی ندارم چون بعد از اینکه دوران فوتبالم تمام شد رفتم دنبال تحصیل و از فوتبال دور بودم‌‌. از دوستان و هم‌دوره‌ای‌های خودم هم می‌خواهم در تحلیل و اظهارات‌شان دقت کنند. من هم ارتباطی با فدراسیون فوتبال یا بازیکنان ندارم، توجه کنید من اگر حرفی بزنم ممکن است مثلا با نظر مربی تیم یکی نباشد و همین سبب می‌شود بازیکن در حالت تردید قرار بگیرد‌. پس اگر حرف فنی نزنیم خیلی بهتر است.»

مشکلات دنیا با ما، بچه‌ها را جری‌تر می‌کند

مهاجم بزرگ فوتبال ایران در دهه ۵۰ درخصوص عملکرد بازیکنان تیم‌ملی گفت: «با توجه به مشکلاتی که دنیا برای ما ایجاد کرده بچه‌ها همیشه باانگیزه و با تمام توان دین خودشان را به مملکت ادا کردند. این مشکلات بچه‌ها را جری کرده است، چه آنهایی که لژیونر هستند و چه بازیکنان داخل کشور با همه وجود در شرایط بحرانی برای مملکت و خوشحالی مردم بیشتر تلاش کردند‌ و قطعا این بازی هم همین فضا خواهد بود.»

غیبت اصلی‌ها ‌انگیزه بقیه را بیشتر می‌کند

حسین کلانی غیبت مهره‌هایی مثل آزمون و نوراللهی را به‌دلیل کرونا تاثیرگذار نمی‌داند و دراین‌باره به «فرهیختگان» گفت: «بازیکنان تیم‌ملی همه در یک سطح هستند و به‌لحاظ فنی تفاوت چندانی با هم ندارند. بهترین در دفاع اگر به بازی نرسد قرار نیست بهترین در خط‌حمله جایگزینش شود. در همه سطح بازیکنان خوبی در تیم‌ملی هستند، غیبت این بازیکنان باعث می‌شود مهره‌های جانشین بیشتر تلاش کنند تا اثرگذار باشند.»

زندگی خصوصی کنعانی به خودش ارتباط دارد

کلانی درخصوص انتقادهای برخی برای دعوت کنعانی‌زادگان به تیم‌ملی گفت: «کنعانی یکی از بهترین‌های این فوتبال و باعث افتخار کشورش است. متاسفانه در کشور ما تا یک‌نفر مطرح می‌شود مسائلی را به وجود می‌آورند تا زمینش بزنند، فقط هم فوتبال و ورزش نیست، در همه‌جا این‌طور است. درباره کنعانی هم یک‌سری غریبه‌ها به خودشان اجازه می‌دهند در زندگی خصوصی بقیه دخالت کنند. مگر این بازیکن در وسط خیابان کار ناشایستی انجام داده که دور از شئون باشد؟ با آگاهی صحیح مربیان تشخیص دادند دعوت شود و او هم صددرصد توانش را می‌گذارد تا برای وطنش مفید باشد. متاسفانه بعضی‌ها در فضای مجازی عامل بزرگ تفرقه بین اقوام مختلف شدند و مثل خارجی‌ها دوست ندارند بین ما ایرانی‌ها همبستگی باشد.»

با مربی خارجی مخالفم اما یک دموکرات هستم

کلانی درخصوص اسکوچیچ و اینکه آیا او موافق حضور این مربی روی نیمکت تیم‌ملی در جام‌جهانی است یا خیر، گفت: «من مخالف مربی خارجی هستم. نمی‌شود به بازیکن سطح ملی آموزش داد. نظر شخصی من این است که خارجی‌ها جز ضرر، منفعتی برای فوتبال ما نداشتند. اسکوچیچ هم وقتی آمد مخالفتم را اعلام کردم، اما نباید نظرم را تحمیل کنم چون به دموکراسی معتقدم. به‌نظرم چند نفر بهتر از یک‌نفر تصمیم می‌گیرند. اسکوچیچ هم نتایج خوبی گرفته و نمی‌توانم اجازه دخالت به خودم بدهم و به تصمیمی که جمع می‌گیرند احترام می‌گذارم. اما درمجموع مربیان خارجی در جام‌جهانی چه تاجی بر سر فوتبال ما زدند؟ کی‌روش را ببینید در دو دوره ایران را به جا‌جهانی برد اما در همان دوره اول حذف شدیم. بچه‌های تیم ایران شایسته و حرفه‌ای هستند که هرگاه مقابل حریفان حرفه‌ای کم بیاورند غیرت می‌گذارند و با تلاش جبران می‌کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بلوچ

      هدفشون مشخصه خانما ورزشگاه نیان از ترس فیفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج