۱۱۸۹۲۸۶
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

نقد‌هایی تند از قوام درباره دیدار رئیسی و پوتین

قوامی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم در واکنش سفر ابراهیم رئیسی به مسکو به دیده‌بان ایران گفت:در کشور ما مسئولان مقید به قانون نیستند. با یکدست شدن حاکمیت، آقایان به قانون توجه نمی‌کنند. روسیه در حال خیانت به ما است و اجازه بهبود یافتن رابطه ما با آمریکا را نمی‌دهد. نگاه به چین و روسیه دقیقا ضد منافع ملی ماست. نمایندگانی که می‌گویند از ریز جزئیات قرارداد با چین اطلاع داریم، «دروغ» می‌گویند. چین و روسیه بدون موافقت آمریکا با ایران هیچ قراردادی نمی‌بندند

دیده‌بان ایران: قرارداد ۲۵ ساله دولت جمهوری اسلامی با چین همچنان در هاله‌ای از ابهام قراردارد. هر روز اخبار ضد و نقیضی در خصوص این قرارداد منتشر می‌شود. همین چند روز پیش بود که دو تن از نمایندگان مجلس یازدهم نظیر علیرضا سلیمی صراحتاً اعلام کردند که «نمایندگان مجلس از ریز جزئیات قرارداد ۲۵ ساله با چین با خبر هستند و دولت فعلاً صلاح نمی‌بیند که مردم را در جریان بگذارد!» اما غلامعلی کوهساری، دیگر نماینده مجلس یازدهم تاکید دارد که «نمایندگان از هیچ چیز قرارداد مطلع نیستند!»

همه اینها در حالی است که براساس اصل ۷۷، عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

در همین رابطه با ناصر قوامی، به موضوع سفر ابراهیم رئیسی به مسکو و حواشی آن پرداخته است.

آقای قوامی این روزها بحث قرارداد ۲۵ ساله دولت با چین بسیار بیشتر از گذشته توجه افکارعمومی، کارشناسان و حتی سیاستمداران خود نظام را به خود جلب کرده است. طبق اصل ۷۷ قانون اساسی، این قرارداد ابتدا باید به مجلس ارجاع داده شده و تاییدیه لازم را بگیرد تا به مرحله اجرا برسد اما طی چند روز گذشته امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت ابراهیم رئیسی صراحتا اعلام کرد که قرارداد ۲۵ ساله میان ایران و چین به مرحله اجرا رسیده است! نظر شما در این باره چیست؟

در کشور ما هیچکس مقید به قانون نیست. به‌جای این‌که مسئولان به مردم بگویند که قانون را رعایت کنید، مردم به مسئولان تذکر می‌دهند که قانون را رعایت کنید! اصلا به آقای عبداللهیان چه ربطی دارد که می‌آید در خصوص این مسئله اظهارنظر می‌کند؟!

آقای عبداللهیان باید مسائل دیپلماسی را دنبال کند اصلاً ربطی به این قضیه ندارد که می‌گوید آیا این قرارداد اجرایی شده است یا خیر! همانطوری که شما گفتید، قانون اساسی می‌گوید که هرگونه موافقت نامه و قراردادی باید به مجلس داده شده و به تصویب این نهاد برسد. باید ماده به ماده، تبصره به تبصره در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بعد از قرار گرفتن در کمیسیون تخصصی به صحن علنی مجلس برود و در نهایت دولت می‌تواند آن را اجرا کند. متاسفانه در کشور ما این چیزها رعایت نمی‌شود حالا هم که حاکمیت یکدست شده است، دیگر آقایان توجهی به قانون ندارند و این فاجعه است.

نمایندگانی که می‌گویند از ریز جزئیات قرارداد با چین خبر داریم، دروغ می‌گویند / اسرائیل خیلی راحت با وانت اسناد فوق سری ما را در تهران می‌برد آن‌وقت در جریان قرارداد ما با چین نیست؟! / چین و روسیه بدون موافقت آمریکا با ایران هیچ قراردادی نمی‌بندند

نمایندگانی که می‌گویند از ریز جزئیات قرارداد با چین خبر داریم، دروغ می‌گویند. آقایان نماینده اگر واقعا خبر دارید، بیاید اعلام کنید. چرا به مردم می‌گویید که به مصلحت نیست که در خصوص جزئیات این قرارداد با آن‌ها صحبت شود؟ مگر مردم بیگانه هستند که در مورد قراردادی به این مهمی با آن‌ها صحبت نشود؟!

این چه صحبت مسخره‌ای است که ما اگر از جزئیات این قرارداد بگوییم، آمریکا مطلع خواهد شد؟! آمریکا در

*نظر شما در خصوص سفر اخیر ابراهیم رئیسی به مسکو ونحوه استقبال ولادیمیر پوتین از رئیسی را به چه شکل ارزیابی می‌کنید؟ ما در دیدارهای سابق پوتین با روسای جمهوری کشورهای دیگر شاهد صمیمیت در نحوه استقبال از این افراد بودیم که می‌توان به دیدار اخیر پوتین با نفتالی بنت و اردوغان اشاره کرد اما در خصوص دیدار با ابراهیم رئیسی چنین نبود که همین موضوع هم باعث واکنش‌های گسترده‌ای میان افکار عمومی و کارشناسان شد. نظر شما درباره نحوه استقبال مسکو از رئیسی چیست؟

درباره استقبال از آقای رئیسی همان اصولگراها که دست و کف می‌زنند و به به و چه چه می‌کنند که در طی تاریخ جمهوری اسلامی هیچ رئیس‌جمهوری را به اندازه آقای رئیسی مورد استقبال پوتین و روسیه قرار نگرفته است! اما آن چیزی که خود بنده مشاهده کردم، دیدم یک میز بسیار بزرگ و طویلی وجود دارد که یک گوشه‌‍اش آقای رئیسی نشسته است اما در دیدارهای اخیر پوتین با روسای جمهور کشورهای دیگر مثل اردوغان در یک فضای صمیمی و نزدیک به هم به گفت‌وگو پرداختند!

بنده وقتی این‌ها را با هم مقایسه می‌کنم، برایم سوال پیش می‌آید که چرا میز به این طویلی را میان آقای پوتین و رئیسی قرار دادند؟! من نمی‌دانم آقای رئیسی مشکل داشته که پوتین آنقدر دور از او نشسته است یا خود پوتین یک مرضی داشته که از رئیسی دور شده است! به اعتقاد بنده این نحوه استقبال پوتین از رئیسی صمیمیت این دو فرد را به هم نشان نمی‌دهد اما برخلاف واقع رسانه‌های اصولگرا شروع به سلام صلوات فرستادن و دست و سوت کشیدن هستند که بسیار جای تعجب دارد!

دولت می‌داند اگر مردم را درجریان قرارداد با چین بگذارد، سروصدا خواهند کرد چیزی به مردم نمی‌گوید / اگر رئیسی با روسیه استعمارگر قرارداد بسته باشد در تاریخ خواهد ماند که روحانیون هم تن به قراردادهای استعمارگر دادند!

بنده می‌خواهم بگویم که ان‌شاءالله آقای رئیسی یک قرارداد استعماری با روسیه اسعتمارگر امضا نکرده باشد که در تاریخ بماند که روحانیون هم تن به قراردادهای استعماری دادند! امیدوارم رئیسی در این سفر هیچ قرارداد استعماری را امضا نکرده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط چوب حراج زدن به این آب و خاک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج