جاباما
۱۱۸۹۴۱۰
۵۰۶۰
۵۰۶۰
پ

کولاک برف، یخبندان و سوزباد در راه است

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و کاهش دما در برخی نقاط کشور هشدار داد.

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید و کاهش دما در برخی نقاط کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی با مخاطراتی همچون تشدید بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید ، کولاک برف و رخداد مه خبر داد.

کولاک برف، یخبندان و سوزباد در راه است

پنج‌شنبه( ۷ بهمن ماه) نوار شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان، نوار غربی اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال غرب کرمانشاه، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران و جمعه( ۸ بهمن ماه) ارتفاعات مازندران و گلستان درگیر این سامانه خواهند بود.

اثر این مخاطره کولاک برف، یخبندان، سوزباد، پدیده بهمن و ریزش سنگ، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز است.

توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو و سفرهای غیر ضروری پرهیز شود. تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی و آمادگی برای برف روبی الزامی است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه ( ۶ بهمن ماه) در نوار شرقی خوزستان، جنوب لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و قزوین پنج‌شنبه( ۷ بهمن ماه) در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، قم، مرکزی، لرستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، کرمانشاه، ایلام و همدان و جمعه( ۸ بهمن ماه) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رعدو برق و رخداد مه خواهد بود.

این مخاطره می‌تواند سبب کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، احتمال لغو یا تاخیر در پروازها و احتمال آب گرفتگی معابر شهری شود.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط پرهیز از توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جمع‌آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای عملیات برف‌روبی است.

سازمان هواشناسی در ادامه از افزایش گرادیان فشاری خبر داد که پنجشنبه (۷ بهمن ماه) سبب وزش باد شدید در نیمه شرقی اصفهان، فارس، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، البرز، قم، جنوب تهران، سمنان، مرکزی و جمعه ( ۸ بهمن ماه) سبب بروز این پدیده در استان‌های قم، تهران، البرز، سمنان، شرق اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان می‌شود.

اثر این مخاطره در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خواهد بود.

توصیه می‌شود مستحکم کردن سازه‌های موقتی، عدم پارک خودروها و احتیاط در تردد از اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه سازمان هواشناسی از کاهش دما در روز چهارشنبه (۶ بهمن ماه) در شمال غرب، پنجشنبه (۷ بهمن ماه) در شمال غرب و غرب و جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز، جمعه (۸ بهمن ماه) در شمال غرب و غرب و جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز و شنبه ( ۹ بهمن ماه) در نیمه شمالی و مرکز کشور خبر داد.

اثر این مخاطره افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل خواهد بود.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط استفاده از پوشش عایق برای لوله‌های آب در تاسیسات کارخانه‌ای و منازل، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت در مصرف انرژی است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج