جاباما
۱۱۸۹۴۳۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

صعود با شکست عراق خوش‌تر است

نبرد ایران برابر عراق از اواخر دهه شصت حیثیتی شده و این حس برای مردم ایران، این حس تمام نشدنی است.

ورزش سه: نبرد ایران برابر عراق از اواخر دهه شصت حیثیتی شده و این حس برای مردم ایران، این حس تمام نشدنی است.

نسلی که این روزها در میانسالی به سر می برد و حتی وارد دوران پیری شدند خوب به یاد دارد ،در روزهایی که تیم ملی پرمهره و دوست داشتنی ایران در زمان جنگ ایران و عراق به دلیل عدم اعطای حق میزبانی از طرف فیفا حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۸۶مکزیک را تحریم کرد ،عراق به عنوان نماینده آسیا به همراه کره جنوبی به جام جهانی رفت و حسرت آن برای ایران باقی ماند.

بعد از جنگ و تساوی دو تیم در بازی های صلح و دوستی دو تیم به دفعات مختلف در رقابتهای جام ملتهای آسیا ،تدارکاتی و مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفته اند و همیشه نبردشان از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

۱۱برد ،۵باخت و ۴تساوی آمار ایران در برابر عراق از آغاز دهه ۷۰و در سی سال گذشته بوده است و ایران در این سی سال برتری خود را به دفعات مختلف به عراقی ها نشان داده است .
روزهای خوب و دوست داشتنی زیادی در برابر حریف خشن و دشمن همیشگی در زمین فوتبال در این سالها کم نداشتیم ؛گل‌های متعدد دایی به عراقی ها ،گل فراموش نشدنی علی کریمی در بغداد ،بی خیالی غلامرضا رضایی بعد از گلش در جام ملتهای ۲۰۱۱، و یا جملات ماندگار یوسفی در گزارشات این دیدار از یه ملتی که پشت توپ است در مقدماتی جام جهانی تا ایرانی که با یک یار کمتر قصد باختن ندارد .

همه اینها در دل و روح مردم ایران باقی مانده و حالا آنها در یک قدمی جام جهانی با شکست عراق می توانند زودتر از سایر تیم‌های آسیایی جشن صعود به جام جهانی۲۰۲۲قطر را برگزار کنند.چینشی که آرزوی خیلی ها در زمان رویا بافی برای تیم ملی کشورمان هستند.

سال گذشته در این روزها عراق با شکست ایران در دور اول گروهی و پنج امتیاز اختلاف نسبت به ایران کابوس حذف ما بود و حالا بعد از دو برد پیاپی برابر این تیم در کمتر از چهار ماه به دنبال هت تریک پیروزی برابر عراق در سال ۱۴۰۰شمسی هستیم.اتفاقی شیرین تر از عسل که می تواند مزه صعود را چند برابر کند.

این حس ،این افتخار و این لذت تا ابد با ما خواهد بود ،حسی دوست داشتنی که ما را به اوج می رساند و دوست نداریم یک ذره از آن را با هیچ چیزی در این کره خاکی عوض کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج