۱۱۸۹۴۷۵
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

ایران - عراق؛ جشن صعود در کنار بانوان ایرانی؟

تیم ملی ایران امشب با عبور از سد عراق به جام‌جهانی قطر می‌رسد؛ البته بدون بردن این بازی هم ایران به قطر خواهد رسید فقط جشن صعود کمی عقب می‌افتد

روزنامه همشهری: از ساعت ۱۸ امروز تیم‌ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم عراق می‌رود تا کار صعود به جام‌جهانی قطر را در فاصله ۳بازی تا پایان رقابت‌های مقدماتی تمام کند. ایران در مرحله قبلی این رقابت‌ها هم در آخرین بازی به مصاف عراق رفت، اما حساسیت و استرس آن مسابقه ابدا با بازی امروز قابل مقایسه نیست. در مرحله قبلی مسابقات مقدماتی، کار صعود ایران در رقابت با بحرین و عراق کاملا گره خورده بود و ایران در آخرین بازی، برای سرگروهی محتاج پیروزی مقابل عراقی‌ها بود.

حتی تساوی در آن مسابقه و دوم‌شدن ایران در گروهش هم امکان داشت منجر به حذف از رقابت‌های جام‌جهانی شود. درنهایت ایران آن مسابقه را با تک‌گل سردار آزمون برد تا تیم اسکوچیچ از آن میدان هم مثل بازی حیاتی مقابل بحرین، سربلند خارج شود. اسکوچیچ در ادامه حضورش روی نیمکت تیم‌ملی به قدری خوب نتیجه گرفت که حالا تیم ملی برای صعود هیچ احتیاجی به امتیازات ۴بازی آخر ندارد. برد امروز مقابل عراق هم فقط برای قطعی‌کردن صعود زودهنگام روی کاغذ ضروری است، وگرنه کیست که نداند ایران حتی با همین ۱۶امتیازی که تا الان جمع کرده هم به قطر صعود خواهد کرد. برای جلوگیری از صعود ایران، یکی از ۴تیم امارات، لبنان، عراق و سوریه باید ۱۷امتیازی شود؛ در حالی که الان مجموع امتیاز این ۴تیم ۱۷امتیاز است.

ایران - عراق؛ جشن صعود در کنار بانوان ایرانی؟

یک‌سوم تیم غایبند

مهم‌ترین مسئله تیم ملی در بازی امروز، غیبت چندنفر از ستاره‌های اصلی است. احمد نوراللهی به کرونا مبتلا شده و به بازی امروز نرسیده است. اسکوچیچ در هر ۱۳مسابقه‌ رسمی و دوستانه‌ای که سرمربی ایران بوده، نوراللهی را از ابتدا در ترکیب اصلی به زمین فرستاده و امروز برای نخستین‌بار او را در خدمت ندارد. مجید حسینی، حاج‌صفی و سردار آزمون هم به کرونا مبتلا شده بودند اما الان شرایط متفاوتی دارند. حسینی هنوز از شر کرونا رها نشده اما ۲نفر دیگر با وجود اینکه تست‌شان منفی شده در بازی امروز حضور ندارند.

حاج‌صفی به‌خاطر مثبت‌شدن تست کرونا به اردو نیامده بود و تازه بعد از منفی‌شدن تست، برای سفر به ایران اقدام کرده است. سردار هم در گیرودار قرنطینه و قوانین خاص باشگاهش زنیت است و با وجود رهایی از بند کرونا هنوز نتوانسته به اردوی تیم‌ملی برسد. به اینها اضافه کنید غیبت مهدی طارمی را که در راه رسیدن از پرتغال به ایران، پشت برف‌های زمستان گیر کرد و از شهری دوردست در ترکیه سر درآورد!

طبق آخرین اخبار، طارمی بعد از کش‌وقوس‌های فراوان قرار بود صبح امروز از آنتالیا به تهران برسد و با این حساب بعید است برای بازی امروز کاملا در خدمت تیم ملی باشد؛ لااقل حضور او در ترکیب اولیه به‌خاطر خستگی سفر غیرممکن به‌نظر می‌رسد. با این اوصاف، ایران امروز حداقل ۳بازیکن از ترکیب اصلی‌اش را در اختیار ندارد؛ به‌علاوه حاج‌صفی که در تیم اسکوچیچ معمولا فیکس نیست اما دقایقی از نیمه دوم به میدان می‌رود.

ایران - عراق؛ جشن صعود در کنار بانوان ایرانی؟

عراق؛ تیم بدون برد

از غایبان پرتعداد ایران گفتیم اما شرایط عراق هم خیلی بهتر از ما نیست. یاسر قاسم، مناف یونس، علی فائز و امجد عطوان، ۴بازیکن عراق هستند که به‌خاطر ابتلا به ویروس کرونا نمی‌توانند برابر ایران به میدان بروند. از این جمع ۲نفر در بازی رفت مقابل ایران در ترکیب اصلی عراق بودند و مسئولان این تیم خیلی سعی کردند موافقت برگزارکنندگان مسابقه را برای تست مجدد و استفاده از آنها جلب کنند اما این اتفاق رخ نداد. مسئولان AFC اجازه تست دوباره را صادر نکردند و البته در صورت منفی‌شدن تست‌، باز هم طبق قانون بازیکنان باید چند روزی را در قرنطینه بمانند.

عراق در حالی به مصاف ایران آمده که بعد از ۶بازی هنوز موفق به کسب پیروزی نشده و فقط ۴امتیاز دارد. این تیم در مرحله قبلی شرایط بهتری داشت اما در آخرین مرحله مقدماتی با هدایت دیک ادووکات اصلا شرایط مناسبی نداشته و حالا در گروه ۶تیمی رتبه پنجم را دارد. هر دو باخت عراق با نتیجه ۳ بر صفر بوده که مقابل ایران و کره‌جنوبی اتفاق افتاده و در ۴مسابقه دیگر هم ۴تساوی نصیب شاگردان ادووکات شده است. البته عراقی‌ها با رتبه سوم گروه فقط ۲امتیاز فاصله دارند اما تیم سوم این گروه هم در بازی پلی‌آف شانس چندانی مقابل تیم سوم گروه مقابل نخواهد داشت.

ایران - عراق؛ جشن صعود در کنار بانوان ایرانی؟

جشن ۱۰هزار نفری

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه آن هم برای یک بازی ملی، از اتفاقات مهم و جالب این مسابقه است. اینطور که از مدت‌ها قبل اعلام شده، ۱۰هزار تماشاگر زن و مرد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مسابقه را از نزدیک تماشا کنند. البته تا ۲۴ساعت قبل از بازی هنوز نحوه فروش بلیت برای این بازی اعلام نشده بود و علاقه‌مندان فوتبال نمی‌دانستند بلیت تماشای این مسابقه را از چه طریقی باید تهیه کنند.

اما به هر حال ورود تماشاگر به ورزشگاه آزادی و بازی تیم‌ملی پیش چشم علاقه‌مندانش از اتفاقات مثبت امروز خواهد بود؛ به‌خصوص که درصورت پیروزی تیم ملی، جشن صعود ایران برگزار خواهد شد و حضور تماشاگران می‌تواند شکوه و هیجان بیشتری به این جشن ببخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط با کی روش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه بیا پایین سرمون درد گرفت

      • بدون نام

        اره لیاقتتون همون دلال موزامبیکی با اون اخلاقای فتنه انگیزشه

      • بدون نام

        تو تووووی گذشته زندگی می‌کنی؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      همیشه سخت بازی میکنه ایران جلوی عراق

    • بدون نام

      عراق دشمن یا دوست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطعا دشمن

    • بدون نام

      خرس وسطی جام جهانی ایران دو تا بازی میکنه میبازه میاد خخخخخ

    • ابوالفتحی نهاوند.

      حالا موقه مکمک کردن به عراقه ایران که همه رقمه کمکش کرده کشورش رو آباد کرده حالا هم یه باخت بدین دنیا که وارونه نمیشه خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شوخی بی مزه ای بود ، نمکدان ....

    • بدون نام

      بازی باید لغو بشه واقعا

    • بدون نام

      خدا کنه خانمها تو ورزشگاه هنجارها رو رعایت کنن و یه عده معلوم الحال بی جنبه بازی در نیارن، تا دوباره کار به جاهای باریک نکشه.
      البته خودم بعد اینکه این مطلب رو نوشتم خندم گرفت، چون اصلا اینا دارن میرن اونجا که بی جنبه بازی در بیارن!!!!!

    • بدون نام

      چی رو لغو بشه

    • بدون نام

      بانوی ایرانی کجا بود اینا تا حالا سایتو باز نکردن وهسه بلیت بعد نمیدونم چندتا تماشاگر بلیت از کجا میارن میان تووو...کاش فوتبال ایران تعلیق بشه

    • مهسا

      یعنی آقایون خودشون کشتن واس اومدن خانوما به استادیوم یه چی میدونن ممنوع میکنن خخخخخخخخ

    • امیرحسین

      هنوز بلیطا پیش فروش نشده

    • میلاد

      بیچاره مردم که دست چه کسایی گرفتار هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج