۱۱۸۹۴۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استیلی: تیم ملی راحت به اینجا نرسید

حمید استیلی هنوز هم وقتی می‌خواهد درباره پرسپولیس حرف بزند، با همان شور و شوق سابق حرف می‌زند و وقتی پای حرف‌هایش می‌نشینی احساس می‌کنی با بازیکنی حرف می‌زنی که هنوز هم برای این تیم به میدان می‌رود.

ایران ورزشی: حمید استیلی هنوز هم وقتی می‌خواهد درباره پرسپولیس حرف بزند، با همان شور و شوق سابق حرف می‌زند و وقتی پای حرف‌هایش می‌نشینی احساس می‌کنی با بازیکنی حرف می‌زنی که هنوز هم برای این تیم به میدان می‌رود. حرف‌های او منطقی و به دور از حواشی است. استیلی درباره تیم ملی هم معتقد است بایستی به این تیم برای صعود تبریک گفت و این صعود کار راحتی نبوده است.

حمیدخان می‌خواهیم با پرسپولیس شروع کنیم، انگار اوضاع تیم نسبت به روزهای قبل بهتر شده و می‌توان امیدوارتر از گذشته بازی‌های شاگردان گل‌محمدی را دنبال کرد؟

بعد از قهرمانی‌های پی در پی، کار برای این تیم و کادر فنی در این فصل سخت بوده و هست. به هر حال نمی‌توان از تأثیرات منفی تکرار قهرمانی پرسپولیس براحتی گذشت. این تکرار هم گاهی اوقات باعث کم شدن انگیزه‌ها می‌شد و هم گاهی انگیزه سایر تیم‌ها را بالا می‌برد و از طرف دیگر شرایط را برای تکرار سخت‌تر می‌کرد.

البته غیر از این موضوع، مشکلات زیادی هم سرراه پرسپولیس تا اینجای کار بوده است.

درست است، شرایط اقتصادی برای پرسپولیس شرایط خوبی نبود و روزهای سختی را سپری کرد، البته این مشکلات با همدلی و با تجربه‌ای که در پرسپولیس بود بخوبی مدیریت شد. پنجره بسته را هم باید در مشکلات تیم در نظر گرفت.

با این اوصاف پرسپولیس می‌تواند به ششمین قهرمانی برسد؟

شک نکنید که پرسپولیس یکی از مدعیان قهرمانی است مخصوصاً با دو بازی اخیر که از این تیم دیدم، بسیار امیدوار شدم و اگر پرسپولیس مثل دو بازی اخیر مقابل ذوب‌آهن و فولاد، در ادامه رقابت‌ها بازی کند، قهرمان می‌شود.

با چه پشتوانه‌ای این حرف را می‌زنید، به هر حال مدعیان دیگری هم هستند که حداقل تا اینجا بهتر نتیجه گرفته‌اند؟

پرسپولیس کادر فنی بسیار خوبی دارد، لیدر تیم هم در سطح عالی است. از طرف دیگر بزرگترین سرمایه پرسپولیس هوادارانش هستند که با حمایت آنها این تیم باز هم می‌تواند قهرمانی را به آنها هدیه بدهد. نیم فصل دوم پرسپولیس با تکرار دو بازی اخیر می‌تواند خیلی زود به صدر برگردد و به صدرنشینی تا پایان لیگ هم ادامه دهد. البته به طور حتم تیم‌های دیگر هم شانس دارند اما پرسپولیس نشان داده می‌تواند قهرمانی‌اش را تکرار کند.

با اتفاقی که درباره لیگ قهرمانان رخ داد پرسپولیس می‌تواند با تمرکز بر بازی‌های لیگ برتر کارش را پیش ببرد، این‌طور نیست؟

به هر حال بازی در لیگ قهرمانان آسیا توان زیادی از تیم‌ها می‌گیرد و حالا پرسپولیس می‌تواند تمرکزش را روی بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی بگذارد، به نظرم توان پرسپولیس برای هر دو عرصه کاملاً خوب است.

تیم ملی هم دو بازی پیش رو دارد، کمی دراین باره صحبت کنیم

صعود تیم ملی همین الان هم قطعی شده است و تیم‌هایی مثل عراق و امارات تیم‌هایی نیستند که بتوانند برای ما مشکل ایجاد کنند. باید از الان به فکر بازی‌های جام جهانی باشم و با برنامه‌ریزی منظم در این رقابت‌ها حاضر شویم. فرصت خوبی داریم و باید از این فرصت استفاده کنیم.

برخی‌ها معتقدند که صعود تیم ملی به جام جهانی، اتفاق مهم و یا کار خیلی سختی نبوده، چه نظری در این باره دارید؟

اولاً اینکه صعود تیم ملی خیلی هم مهم است و حضور در جام جهانی همیشه برای کشورمان و فوتبال باعث افتخار است و باید بگویم که اتفاقاً کار راحتی هم نبوده است. بخصوص که در دور مقدماتی ما شرایط خوبی نداشتیم و نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. همه برای این موضوع زحمت کشیدند از کادر فنی تا بازیکنان و مسئولان که به هر حال کار بزرگی انجام شده است.

باید بپذیریم که انتظار از تیم ملی هم بالاتر رفته و خیلی‌ها معتقد هستند باید به فکر نتایج بهتر در جام جهانی باشیم.

حرف درستی است. فوتبالی که در آسیا اول است باید بتواند در جام جهانی هم نتایج بهتری کسب کند، که به نظر با برنامه‌ریزی بهتر و بهره بردن از همه ظرفیت‌های فوتبال کشورمان می‌توانیم به آن برسیم، البته باید این را در نظر داشت که فعلاً صحبت در این باره زود است و قبل از هر چیز بازی پیش رو را با موفقیت به اتمام برسانیم و بعد از آن بلافاصله برای جام جهانی برنامه‌ریزی کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج