جاباما
۱۱۸۹۶۰۵
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

چای بنوشیم یا آب؟

نتایج مطالعه‌ای که دسامبر ۲۰۱۷ در مجله Food Quality and Preference منتشر شد، نشان می‌دهد که نوشیدن چای حتی ممکن است به بهبود خلاقیت کمک کند.

خبرآنلاین: به دنبال راهی ساده برای بهبود سلامتی خود هستید؟ هیچ راهکاری ساده‌تر از هیدراته نگه داشتن وجود ندارد. نوشیدن مایعات کافی به بدن کمک می‌کند تا دمای مناسب خود را حفظ کند. تحقیقات نشان می‌دهد که بدن بسیاری از انسان‌ها به طور مزمن دچار کم‌آبی است.

یکی از مشکلاتی که در عدم دریافت مایعات کافی در طول روز نقش دارد، این است که بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چقدر باید آب بنوشند. آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می‌کند که زنان حدود ۲.۷ لیتر و مردان حدود ۳.۷ لیتر مایعات در روز دریافت کنند. از این ارقام، حدود ۲۰ درصد مایعات به واسطه غذاهایی که می‌خوریم تأمین می‌شود و مابقی را باید از طرق مختلف دریاف کنیم.

چای بنوشیم یا آب؟

مزایای مصرف منظم چای برای سلامتی شامل کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت است و با توجه به اینکه این سه بیماری به ترتیب به‌عنوان اولین، دومین و هفتمین علت مرگ در جهان شناخته می‌شوند، افزودن چای به برنامه‌ی تغذیه‌ای روزانه می‌تواند راهکار ساده‌ای برای بهبود سلامتی و افزایش طول عمر باشد.

چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی از نظر فنی از برگ‌های چای ساخته نمی‌شوند، بلکه از گل‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها یا ریشه‌های دیگر گیاهانِ خشک شده ساخته می‌شوند. در نتیجه، بر اساس داده های USDA، این نوشیدنی‌ها به طور طبیعی فاقد کافئین هستند و از لحاظ هیدراتاسیون یا آبرسانی، می‌توان آنها را هم‌رده‌ی آب به شمار آورد.

فواید چای به آب‌رسانی محدود نمی‌شود

فواید نوشیدن چای، شامل یک فهرست بلندبالا است؛ به عنوان مثال، چای سبز منبعی غنی از فلاونوئیدها است و مصرف منظم آن باعث کاهش فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید می‌شود. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز، به‌ویژه در ترکیب با قهوه، ممکن است خطر مرگ ناشی از همه علل را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.

تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و از این طریق سلامت قلب را تأمین کند. نتایج مطالعه‌ای که دسامبر 2017 در مجله Food Quality and Preference منتشر شد، نشان می‌دهد که نوشیدن چای حتی ممکن است به بهبود خلاقیت کمک کند.

در حالی که چای کافئین‌دار به اندازه آب آشامیدنی، یک آب‌رسان قوی نیست، اما باز هم یک انتخاب عالی به شمار می‌آید؛ زیرا چای می‌تواند از نظر طعم و ترکیب مواد یک گزینه متنوع باشد؛ همچنین این امکان را به شما می‌دهد که طعم‌های طبیعی مانند آبلیمو یا لیموترش، میوه یا ادویه‌هایی مانند دارچین و جوز هندی را به آن اضافه کنید، بدون اینکه در فواید تغذیه‌ای چای تغییری ایجاد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج