۱۱۸۹۶۷۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

حاضرید جان خود را به یک ربات بسپارید؟!

یک ربات برای اولین بار بدون دخالت و هدایت یک انسان، عمل جراحی لاپاراسکوپی را روی یک خوک انجام داده است.

انتخاب: یک ربات برای اولین بار بدون دخالت و هدایت یک انسان، عمل جراحی لاپاراسکوپی را روی یک خوک انجام داده است.

به نقل از metro news، محققان می‌گویند این روش گامی مهم در انجام جراحی‌های رباتیک و حرکت به سمت جراحی‌های کاملاً خودکار روی انسان است.

حاضرید جان خود را به یک ربات بسپارید؟!

ربات خودران و هوشمند جراحی ظریف لاپاراسکوپی را انجام داد که شامل اتصال دو انتهای روده در چهار حیوان بود. بر اساس این مطالعه، این ربات در روشی که به دقت بالا و حرکات تکراری نیاز دارد، عالی بود.

دکتر اکسل کریگر، نویسنده ارشد از دانشگاه جان هاپکینز، گفت که این اولین باری است که یک ربات بدون کمک انسان، عمل جراحی لاپاراسکوپی را انجام می‌دهد.

به گفته متخصصان، اتصال دو انتهای روده احتمالاً چالش‌برانگیزترین مرحله در جراحی دستگاه گوارش است که به جراح نیاز دارد تا بخیه‌ها (یا بخیه‌ها) را با دقت و قوام بالا اعمال کند.

حاضرید جان خود را به یک ربات بسپارید؟!

کوچکترین لرزش دست یا بخیه نابجا می‌تواند منجر به اتفاقی شود که می‌تواند عوارض فاجعه باری برای بیمار داشته باشد. دکتر کریگر، استادیار مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی وایتینگ جانز هاپکینز، گفت: "یافته‌های ما نشان می‌دهد که می‌توانیم یکی از پیچیده‌ترین و ظریف‌ترین کار‌های جراحی را خودکار کنیم: اتصال مجدد دو انتهای روده. "

او با همکارانش در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن دی سی و جین کانگ به ساخت ربات کمک کرد، یک سیستم هدایت بینایی که به طور خاص برای بخیه زدن بافت نرم طراحی شده است. دکتر کریگر استاد جانز هاپکینز در مهندسی برق و کامپیوتر است.

متخصصان می‌گویند که ویژگی‌های جدید امکان بهبود دقت جراحی را فراهم می‌کند، از جمله ابزار‌های بخیه‌زنی تخصصی و سیستم‌های تصویربرداری که تجسم دقیق‌تری از میدان جراحی ارائه می‌دهند.

انجام عمل جراحی بافت نرم برای ربات‌ها به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن آن بسیار سخت است و آن‌ها را مجبور می‌کند تا بتوانند به سرعت با موانع غیرمنتظره کنار بیایند.

این مطالعه یک سیستم کنترل جدید را در Star تنظیم می‌کند که می‌تواند برنامه جراحی را در زمان واقعی تنظیم کند، درست مانند یک جراح انسانی. دکتر کریگر گفت: چیزی که این ربات موسوم به ستاره را خاص می‌کند این است که اولین سیستم رباتیکی است که یک طرح جراحی را در بافت نرم با کمترین مداخله انسانی طراحی، تطبیق و اجرا می‌کند.

وی افزود: آناستوموز رباتیک (به هم پیوستن دو ساختار از طریق جراحی) یکی از راه‌های اطمینان از این است که کار‌های جراحی که نیاز به دقت و تکرارپذیری بالایی دارند، در هر بیمار مستقل از مهارت جراح، با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج