جاباما
۱۱۸۹۹۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سناریوی ساختگی سرقت از پسر دانشجو

سناریوی عجیب پسر دانشجو که مدعی بود از سوی سارقان مورد حمله و ضرب و جرح قرار گرفته با هوشیاری تیم جنایی پایتخت لو رفت.

روزنامه ایران: سناریوی عجیب پسر دانشجو که مدعی بود از سوی سارقان مورد حمله و ضرب و جرح قرار گرفته با هوشیاری تیم جنایی پایتخت لو رفت.

ساعت ۲ بعد از ظهر پنجشنبه ۷ بهمن مأموران یک بیمارستان در مرکز تهران در تماس با بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام کردند: پسر ۲۶ ساله‌ای برای درمان به بیمارستان آمده که آثار ضرب و جرح و بریدگی روی گلو، قفسه سینه و پاها و دست‌هایش وجود دارد و قسمتی از زبان او نیز بریده شده است. وی مدعی است که مورد حمله سارقان قرار گرفته است.

ادعای عجیب

به‌ دنبال این تماس، با توجه به حساسیت ماجرا بلافاصله بازپرس جنایی و تیم تحقیقات راهی بیمارستان شدند. پسر جوان که خود را دانشجوی ارشد یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور معرفی کرد، گفت: من به تنهایی در طبقه سوم خانه‌ای در خیابان جمالزاده زندگی می‌کنم. شامگاه چهارشنبه ۶ بهمن برای قدم زدن و پیاده‌روی از خانه‌ام خارج شدم. حدود ساعت یک بامداد در خیابان جمالزاده در حال پیاده‌روی بودم که ناگهان چند مرد خشن به سمتم آمده و می‌خواستند وسایلم را سرقت کنند من مقاومت کردم اما آنها با خودکاری که در جیبم بود به جانم افتادند. آنها حتی زبانم را هم با خودکار بریدند و پس از شکنجه، مرا رها کرده و از محل متواری شدند.

با توجه به اظهارات پسر جوان، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت بلافاصله مأموران برای شناسایی سارقان به سراغ دوربین‌های مداربسته محلی رفتند که پسر جوان به‌نام شاهین مدعی بود در آن محدوده مورد حمله قرار گرفته است.

اما دوربین‌های مداربسته شرکت‌ها و مغازه‌های اطراف هیچ موردی از درگیری شبانه و ضرب و شتم ضبط نکرده بودند. بنابراین تیم جنایی با این فرضیه که پسر دانشجو واقعیت را نمی‌گوید تحقیقات خود را با دقت بیشتری پی گرفتند. با توجه به اینکه آثار پارگی و درگیری روی لباس‌های پسر جوان وجود نداشت و از طرفی وی مدعی بود دزدان زبانش را با خودکار زخمی کرده‌اند اما هیچ آثار زخم و پارگی روی صورت و اطراف دهانش دیده نمی‌شد بنابراین فرضیه ساختگی بودن این سناریو قوت گرفت.

اظهارات همسایه‌ها

در گام بعدی برای رازگشایی از این پرونده مأموران به سراغ همسایه‌های پسر جوان رفته و به تحقیق از آنها پرداختند. طبق اظهارات همسایه‌ها، ساعتی که شاهین مدعی بود مورد سرقت قرار گرفته است، هیچ کس خروج شبانه او از خانه و به‌دنبال آن بازگشتش را ندیده و همین مسأله حکایت از آن داشت که شب حادثه شاهین از خانه خارج نشده بود.

در گام بعدی زمانی که از پسر جوان پرسیده شد که چرا حدود ۱۲ ساعت پس از حمله شبانه به بیمارستان مراجعه و ماجرای سرقت را مطرح کرده است او جواب داد که بعد از سرقت و حمله، گیج شده بودم و قدرت تصمیم‌گیری نداشتم.

بدین ترتیب در حالی که تحقیقات ادامه داشت پزشک معالج شاهین نیز پس از بررسی‌های اولیه اظهار داشت ضربات وارده به پسر جوان خودزنی بوده است نه دیگر‌زنی بنابراین بازپرس جنایی با کنار هم قرار دادن شواهد و مدارک به این نتیجه رسید که شاهین به احتمال زیاد به خاطر مشکلات روحی چنین سناریویی را مطرح کرده است. پس از اینکه فرضیه سرقت شبانه از پسر دانشجو رنگ باخت این بار شاهین به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات و بررسی روانی به پزشکی قانونی منتقل شد تا نتیجه این پرونده مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج