جاباما
۱۱۹۰۰۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

امیرآبادی: کی‌روش فقط زرنگ بازی درمی‌آورد!

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: همانطور که به صعود به جام جهانی عادت کرده‌ایم باید این عادت را برای تیم ملی به وجود بیاوریم که در جام جهانی از دوره اول به دور دوم صعود کند.

خبرورزشی: برد یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل عراق سند قطعی صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را امضا زد. مهدی امیرآبادی بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم ملی مقابل عراق، همچنین شرایط تیم استقلال و البته زنده یاد علی انصاریان که روز ۱۵ بهمن سالگرد اولین عروج آسمانی اش است اظهاراتی را مطرح کرد:

دیدار تیم ملی ایران مقابل عراق را چطور دیدید؟

یک صعود ناباورانه بود. فکر می‌کنم برای کل ملت اینگونه بود. ما در دور اول مقدماتی شرایط خیلی بدی داشتیم و خیلی‌ها از صعود تیم ملی ناامید شده بودند ولی رفاقت و همدلی بازیکنان تیم ملی شرایطی ایجاد کرد که با حضور اسکوچیچ وضعیت تیم ملی زیر و رو شود. به نظرم همه بچه‌ها دوست داشتند این بازی را ببرند برای همین، کمی استرس باعث شد در یک ربع اول بازی شرایط عادی نداشته باشند و عراق حمله کند اما پس از آن کاملاً سوار بر بازی شدند و به جای یک گل می‌توانستند چهار یا پنج گل هم به ثمر برسانند.

عملکرد دروازه‌بان تیم ملی مان را چطور توصیف می‌کنید؟

به نظرم بازی با پای امیر عابدزاده فوق العاده بود. اصلاً انتظار چنین فوتبالی از او نداشتم. فراتر از یک دروازه‌بان بازی کرد. البته او قطعاً تا رسیدن به جایگاه پدرش که یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران است فاصله زیادی دارد. امیر اول راه است و اگر مغرور نشود می‌تواند اتفاقات بزرگی را در آینده برای خودش رقم بزند.

دیدار با پدرش از نگاه شما چطور بود؟

وقتی دست پدرش را بوسید بغض گلویم را گرفت. این صحنه تداعی گر خاطرات خوب ما با احمدرضا عابدزاده بود. در آن لحظه احمدرضا ثمره تلاشش را می‌دید. ما می‌دانیم که او در این مدت چقدر از پسرش حمایت کرده و پشتش ایستاده بود. آن روز احمدرضا خوشحال ترین مرد دنیا بود.

نگاهتان به سه بازی آینده تیم ملی چطور است؟ باید در این دیدارها با نفرات ذخیره به میدان برویم؟

اصلاً چنین چیزی نیست! سه بازی آتی در واقع دیدار تدارکاتی برای ورود ما به جام جهانی است. چون ما زمانی نداریم که بخواهیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم. حالا که ما به صعود به جام جهانی عادت کرده ایم و هر دوره خودمان را یکی از مسافرانش می‌دانیم باید عادت کنیم از گروهمان بالا برویم.

برای این کار چه باید کرد؟

باید بازی‌های تدارکاتی خیلی خوب برای تیم ملی در نظر گرفت. نسل فوق العاده ای در تیم ملی حضور دارند. نباید تحریم‌ها و مسائلی از این دست را بهانه کنیم. باید برویم و از تیم‌های گردن‌کلفت دعوت کنیم بیایند و تیم ملی ما را تحت فشار بگذارند تا این بچه‌ها بیشتر آبدیده شوند. یادمان نرفته چطور کی‌روش با زرنگ بازی تیم‌های ضعیف را به ایران می‌آورد تا برنده شویم و خودش پاداش بگیرد. ما باید با تیم‌های گردن‌کلفت بازی کنیم تا نقاط ضعفمان مشخص شود.

شرایط استقلال در نیم فصل اول و اوضاع فعلی اش را چطور می‌بینید؟

باید به هواداران تبریک بگویم که پس از مدت‌ها یک نیم فصل موفق را از تیمشان دیدند. ولی اینکه ۱۸ نفر در تیم کرونا گرفتند نشان می‌دهد برخی بازیکنان هنوز نفهمیده اند که باید حرفه ای زندگی کنند. فرهاد مجیدی چقدر می‌تواند آنها را جریمه کند یا به آنها تذکر بدهد؟ او که دیگر نمی‌تواند وارد زندگی شخصی بازیکنان شود و شب و روز از نزدیک مراقب شان باشد. آنها باید بدانند در یک تیم مردمی‌با میلیون‌ها هوادار بازی می‌کنند. امیدوارم حواشی کرونا زودتر تمام شود و تیم دوباره به روزهای اوجش برگردد.

این هفته سالگرد آسمانی شدن علی انصاریان است. شما در سال ۸۵ با او هم تیمی‌بودید. صحبتی در این باره دارید؟

من یک فصل با علی در استقلال بودم ولی رفاقت ما به دوران کودکی برمی‌گردد. چون ما بچه محل بودیم و خاطرات خیلی زیادی از او دارم. روز جمعه هم در مراسم مهرداد میناوند حضور داشتم و این هفته نیز در سالروز درگذشت علی مقابل تیم ۹۸ بازی خواهیم کرد تا یاد عزیزانمان را زنده کنیم. متاسفانه دو تا از "گل"های فوتبال ایران که همیشه خنده روی لبانشان بود از جمع ما رفته اند. این را جدی می‌گویم که آنها رفته اند ولی ما هنوز باور نمی‌کنیم. برای ما فوتبالیست‌ها این دو نفر هنوز زنده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج