۱۱۹۰۰۳۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

چرا همکاری با ۵ عضو هیات علمی قطع شد؟

رئیس دانشگاه تهران از بازگشت ۵ عضو هیئت علمی قطع همکاری کرده با دانشگاه خبر داد و گفت: به هیچ عنوان ما در خصوص فعالیت اعضای هیئت علمی رفتار‌های سیاسی نخواهیم داشت و کسی به دلیل تفکرات سیاسی اخراج نمی‌شود و کسانی هم که اعتراض دارند می‌توانند درخواست‌های خود را به همراه مستندات دقیق و علمی به بنده ارائه دهند.

خبرگزاری ایسنا: دکتر سیدمحمد مقیمی در نشست خبری امروز به سیاست دانشگاه در خصوص جذب و ادامه همکاری با اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمامی افرادی که در دانشگاه همکاری می کنند نگاه منفی نسبت به عملکرد اعضای هیئت علمی ندارند بنابراین نباید کلمه اخراج را برای فعالیت یک هیئت علمی به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: اخیرا قطع همکاری با یکی از همکاران در دانشگاه تهران اتفاق افتاد که دستور بررسی این موضوع را دادم و بررسی های ما نشان داد که فرد مورد نظر اصلا اخراج نشده است بلکه ایشان از سال ۹۸ اصلا عضو هیئت علمی دانشگاه نبود که بخواهیم او را اخراج کرده باشیم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: حکم فرد مورد نظر به دلایل مختلفی برای ادامه همکاری در دانشکده علوم اجتماعی تأیید نشد که البته بنده درخواستی هم از طرف ایشان برای تمایل به ادامه همکاری دریافت نکردم که در صورت دریافت این درخواست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر مقیمی از بازگشت پنج هیئت علمی که با آن ها قطع همکاری شده بود به دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این افراد در گذشته به دلایلی ادامه همکاری با آن ها محقق نشده بود که ما پرونده آن ها را بررسی کردیم و مجددا به دانشگاه بازگردانده شدند بنابراین ما نه تنها در دانشگاه تهران کسی را اخراج نکردیم بلکه افرادی نیز به این دانشگاه بازگردانده شدند.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه کسانی که حکم همکاری با آن ها در دانشگاه تمدید نشده است می توانند درخواست بازگشت بدهند، گفت: این افراد دلایل و مستندات علمی خود را به همراه درخواست بازگشت به ما ارائه دهند که پرونده آن ها قطعا براساس عدل و انصاف مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در خصوص پرونده افرادی که گفته می شود در مدیریت قبل بدون رعایت ضوابط قانونی جذب دانشگاه تهران شده اند نیز گفت: ما در دانشگاه تهران چه در مدیریت قبل و چه در دوره فعلی رفتارهای سیاسی در برخورد با افراد را نداشتیم و مواردی هم مشاهده نکردیم که به دلیل تفکرات سیاسی اخراج شده باشند. در واقع قطع همکاری ها در گروه ها و دانشکده ها گرفته می شود بنابراین مبنای ما در جذب افراد، قانون، مقررات و ضوابط حاکم است.

رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: گزارشات مختلفی در خصوص جذب برخی از افراد بدون طی مراحل قانونی در دوره قبل ارائه شده است که ما مجددا پرونده های افرادی که در گذشته جذب شده اند را بررسی نمی کنیم اما با توجه به اینکه قراردادهای افراد باید هر ساله تمدید شود ما کمیته ای در دانشگاه داریم که این صلاحیت مجددا بررسی خواهد شد و اگر کسی بدون رعایت ضوابط و صلاحیت حداقلی جذب شده باشند از تمدید قرارداد آن ها جلوگیری می شود.

دکتر مقیمی همچنین با بیان اینکه جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرینی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی را استراتژی و شعار محوری دانشگاه تهران در دوره جدید مدیریتی توصیف کرد و گفت: برای این شعار مکانیزیم هایی نیز تعیین شده است و تلاش می کنیم مدیریت ما در دانشگاه یک مدیریت جهادی متناسب با فضای علمی دانشگاه باشد و وقتی صحبت از این نوع مدیریت می شود نیز سه عنصر یعنی عقلانیت، معنویت و عقل گرایی باید مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه تهران تأکید کرد: تلاش ما این است که در محیط دانشگاه خرد جمعی و عقلانیت اساس کار ما باشد چرا که با افرادی مواجهیم که از سطح بلوغ بالایی برخوردارند بنابراین سبک مدیریت های متداول نمی تواند پاسخگو باشد و باید به گونه ای عمل کنیم که از خرد جمعی استفاده نماییم تا هم نظام های مدیریت شکل خاص خود را داشته باشند و از هم گسیخته نشوند و هم اینکه شایستگان را برای پست های مدیریتی برگزینیم.

وی تأکید کرد: ما باید از ظرفیت علمی، توانایی ها و بلوغ فکری همکاران در دانشگاه استفاده کنیم و با توجه به اینکه اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان سه رکن اصلی دانشگاه هستند بنابراین در انتخاب مدیران از دیدگاه آن ها استفاده و براساس مدیریت مشارکتی حرکت می کنیم تا هم به نظامات مدیریتی خدشه وارد نشود و هم اینکه از خردجمعی استفاده کرده باشیم.

رویه انتخاب مدیران دانشگاه تهران

وی تأکید کرد: در انتخاب مدیران دانشگاه، دانشکده ها و دانشکدگان به این ترتیب عمل می کنیم که ابتدا در این مراکز حضور پیدا می کنم و موارد و نکات ذینفعان اصلی آن را می شنوم و بعد جمع بندی نهایی از این نشست صورت می گیرد در نهایت در کمیته ای که در دفتر بنده با ترکیب ۸ تا ۱۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که مورد وثوق و اقبال دانشکده و یا مرکز است جلساتی برگزار می کنیم و در نهایت وضعیت افرادی که برای مسئولیت در این کمیته دعوت شده اند بررسی و فردی اصلح را به عنوان مدیر جدید انتخاب می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج