۱۱۹۱۸
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

نرخ بیکاری ایران در مقایسه با سایر کشورها

بررسی وضعیت بیکاری ۴۳ کشور جهان نشان دهنده میزان موفقیت کشورها در مهار بیکاری است به نحوی که مجموع سیاست‎های اشتغالی در کشور تایلند نرخ بیکاری را تا نیم درصد کاهش داده و شکست سیاست ها در آفریقای جنوبی این نرخ را تا ۲۵.۷ درصد افزایش داده است.

بررسی وضعیت بیکاری ۴۳ کشور جهان نشان دهنده میزان موفقیت کشورها در مهار بیکاری است به نحوی که مجموع سیاست‎های اشتغالی در کشور تایلند نرخ بیکاری را تا نیم درصد کاهش داده و شکست سیاست ها در آفریقای جنوبی این نرخ را تا ۲۵.۷ درصد افزایش داده است.

بررسی آخرین وضعیت نرخ بیکاری ۴۳ کشور جهان نشان دهنده فاصله بیکاری ۲۵.۲ درصدی از آفریقای جنوبی تا تایلند است که می تواند ناشی از وضعیت اقتصادی، رکود، تولید، میزان متقاضیان کار و همچنین حجم سرمایه گذاری ها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار باشد.

برای ایران نیز آخرین نرخ بیکاری که مربوط به فصل تابستان سال جاری است، عدد ۱۱.۱ درصدی اعلام شد که نسبت به تابستان سال گذشته که ۱۳.۵ درصد بود بنا به گزارش مرکز آمار ایران کاهش یافته است.

البته در کنار گزارشات مرکز آمار ایران که به بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری فصلی کشور می پردازد، برخی گزارشات نیز نرخ بیکاری فعلی کشور را ۱۷.۸ درصد نشان می دهد که نسبت به نرخ ۱۱.۱ درصدی مرکز آمار ایران، ۶.۷ درصد اختلاف دارد.

با این وجود نرخ بیکاری کشور که هم اکنون بر مبنای ۱ ساعت کار در هفته بررسی و اعلام می شود، همیشه با حواشی و مسائل مختلفی همراه بوده است. کارشناسان بازار کار کشور معتقدند که نه تنها ۱ ساعت کار در هفته نمی تواند به تامین معیشت افراد بیانجامد، بلکه اساسا این نوع اشتغال به کار با بیکاری برابر است؛ بنابراین آمارها محل چالش و ابهام است.

کشور

نرخ بیکاری

ایران

۱۱.۱

ایالات متحده

۹.۱

ژاپن

۴.۷

چین

۶.۱

بریتانیا

۷.۹

کانادا

۷.۲

منطقه یورو

۱۰

اتریش

۳.۷

بلژیک

۷.۵

فرانسه

۹.۹

آلمان

۷

یونان

۱۶.۶

ایتالیا

۸

هلند

۵.۳

اسپانیا

۲۱.۲

جمهوری چک

۸.۲

دانمارک

۴.۱

مجارستان

۱۰.۸

نروژ

۳.۳

لهستان

۱۱.۷

روسیه

۶.۵

سوئد

۶.۹

سوئیس

۳

ترکیه

۹.۴

استرالیا

۵.۳

هنگ کنگ

۳.۴

هندوستان

۱۰.۸

اندونزی

۶.۸

مالزی

۳.۲

پاکستان

۵.۶

سنگاپور

۲.۱

کره جنوبی

۳.۳

تایوان

۴.۴

تایلند

۰.۵

آرژانتین

۷.۳

برزیل

۶

شیلی

۷.۵

کلمبیا

۱۱.۶

مکزیک

۵.۶

ونزوئلا

۸.۴

مصر

۱۱.۸

آفریقای جنوبی

۲۵.۷

به صورت کلی برخی کشورها مانند ژاپن، اتریش، هلند، دانمارک، نروژ، سوئیس، استرالیا، هنگ کنگ، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند و مکزیک در وضعیت مناسبی از بیکاری به سر می برند.

برخی کشورها نیز مانند اسپانیا، آفریقای جنوبی و یونان دارای نرخ بیکاری بالایی هستند. ایران در رده کشورهای با نرخ بیکاری بالا و اصطلاحا دورقمی قرار دارد اما در وضعیت بحرانی قرار ندارد.

طی سال های گذشته تلاش های محسوسی برای مهار نرخ بیکاری و کمک به متولدین دهه 60 برای ورود به بازار کار شده است. دولت معتقد است در یک دوره چندساله خواهد توانست بیکاری را در کشور به مرز قابل قبولی برساند به نحوی که اشتغال از مشکل اول جوانان خارج شود.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نرخ بیکاری ایران در مقایسه با سایر کشورها



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      این آمار رو شما قبول دارید؟بعدش امار ما اینجوره امه شخصی ماهی 100هزار تومن درامد داشته باشه بیکار نیس و شاغله.متاسفم برای خودم خدایا کی میفهمه حال ما رو که بیکاری چی به سرمون اورده نه ابرو داریم نه شخصیت داریم نه ادم محسوب میشیم.درس نخوندیم نه خوندیم سربازی نرفتیم که تو مرزا سربازی کردیم گناه من چیه .؟؟گناه من یتیم بودنمه که کسیو ندارم .خدا یا خودت همه بیکارا رو کمک کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج