جاباما
۱۱۹۳۰۲
۷۰ نظر
۶۵۵۱
۷۰ نظر
۶۵۵۱
پ

ابزار زيبايي در ترکيه

تمام رازهاي زیبایی زنان تُرک!

با وجود آنکه ترکیه یکی از تولیدکنندگان مهم مواد آرایشی و بهداشتی است اما خانم‌های ترکیه برای زیبایی به دنبال راه‌های ساده و طبیعی می‌گردند. درست است که هر فرهنگی تعریف خود را از زیبایی دارد اما تقریبا منشا همه زیبایی آنها در آشپزخانه‌های‌شان است.

تمام رازهاي زیبایی زنان تُرک!
مجله زندگی ایده آل : هیچ تردیدی وجود ندارد که زیبایی در زنان ترکیه آمار بالایی دارد. درست است که بخش اعظمی از رنگ موها، رنگ چشم و صورت آنها به ژنتیک مربوط می‌شود اما صرف‌نظر از ژنتیک، آنها رموز دیگری هم برای زیبایی دارند که تجربه نشان داده است تاثیر منحصر به فردی در زیبایی دارد. با وجود آنکه ترکیه یکی از تولیدکنندگان مهم مواد آرایشی و بهداشتی است اما خانم‌های ترکیه برای زیبایی به دنبال راه‌های ساده و طبیعی می‌گردند. درست است که هر فرهنگی تعریف خود را از زیبایی دارد و زنان ترکیه هم مانند هر زن دیگری در این دنیا می‌خواهند زیبا باشند اما تقریبا منشا همه زیبایی آنها در آشپزخانه‌های‌شان است. برخی از این راه‌ها و راهنما‌های زیبایی زنان ترکیه را شما هم می‌توانید امتحان کنید.

صابون سیاه پوست را تازه می‌کند

زنان ترکیه به حمام‌هایی می‌روند که به حمام ترکیه معروف است و از قرن‌ها پیش متداول است. این حمام نه‌تنها پوست‌شان را صاف و ابریشمی می‌کند بلکه باعث باز شدن منافذ پوست برای تعریق هم می‌شود. یک صابون خاص سیاه وجود دارد که تقریبا در همه جای دنیا در دسترس است و باعث پاک کردن عمیق پوست شده و مثل اسکراب عمل می‌کند. با استفاده از این صابون خواهید دید که پوست مرده‌تان شسته شده و جای آن را پوست تازه و جدید می‌گیرد.

تمام رازهاي زیبایی زنان تُرک!

موم شکر برای موهای زائد

درست کردن موم شکر بسیار ساده است به طوری که نه‌تنها در از بین بردن موهای اضافه بدن موثر است بلکه در لایه‌برداری پوست مرده هم استفاده می‌شود. دو فنجان شکر سفید را با یک‌چهارم فنجان آب لیمو و یک‌چهارم فنجان آب مخلوط کنید و روی گاز بجوشانید. بعد بگذارید سرد شود و وقتی به اندازه کافی برای استفاده مناسب بود (اول با انگشت امتحان کنید که سرد باشد) آن را در نواحی که می‌خواهید موهای زائد آن را برطرف کنید بمالید و برخلاف جهت رویش موها آن را بکشید. به این ترتیب موها کمتر رشد می‌کنند و کمتر هم تحریک می‌شوند.

رفع خستگی با هندوانه

آب هندوانه را با کمک پنبه روی صورت‌تان بمالید و ۱۵ دقیقه بگذارید روی صورت‌تان بماند. این یکی از بهترین روش‌ها برای رفع خستگی پوست است.

گلاب پوست‌شان را زنده می‌کند

زنان ترکیه گلاب را خیلی دوست دارند. آنها از این عصاره گل سرخ برای شادابی پوست‌شان استفاده می‌کنند. اگر گلاب در دسترس نداشته باشید، می‌توانید خودتان آن را تهیه کنید. تنها چیزی که لازم دارید گلبرگ‌های رز است که باید در آب بجوشانید و بگذارید آب سرد شود. اگر هم گلاب دارید، می‌توانید آن را روی صورت‌ و بدن‌تان اسپری کنید. این کار به فروکش کردن جوش‌ها کمک کرده و پوست را در حالت تعادل نگه می‌دارد. بسیاری از دختران ترکیه قبل از آنکه صورت‌شان را آرایش کنند آن را با گلاب مرطوب می‌کنند.

ماست ناخن‌ها را محکم می‌کند

مردم ترکیه واقعا معنی ماست خوشمزه را می‌فهمند، به همین دلیل است که همیشه یک ظرف از آن همراه وعده‌های غذایی‌شان هست. هیچ جای تعجب ندارد که مزایای خوردن ماست در هضم غذا یک دلیل مهم مصرف آن است اما واقعیت این است که ماست برای زنان ترکیه استفاده خارجی هم دارد. بسیاری از مردم ترکیه آن را به صورت می‌مالند یا با آب لیمو مخلوط می‌کنند و روی دست‌های‌شان می‌زنند. این یک راه مفید برای سالم نگه‌داشتن دست‌ها و ناخن‌هاست.

روغن فندق، پوست را مرطوب می‌کند

روغن فندق در ترکیه تولید می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد. روغن فندق چندان چرب نیست و از این نظر برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است و نه‌تنها باعث مرطوب شدن پوست بلکه باعث ایجاد رنگ مناسب پوست هم می‌شود.

ماسک عسل

ماسک عسل یکی از بهترین‌ ماسک‌هایی است که می‌توان استفاده کرد زیرا حاوی نمک‌های معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است. این معجون از زمان مصر باستان وجود داشته و باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. اضافه کردن کمی آب لیمو می‌تواند نتیجه بهتری ایجاد کند.

روغن بادام برای مژه‌های بلند

کسانی که می‌خواهند مژه‌های بلند و تیره داشته باشند، باید هر شب از روغن بادام برای مژه‌ها استفاده کنند. یک تا دو قطره از آن را روی انگشت تمیزتان بریزید و روی مژه‌ها بمالید. برای این کار بهتر است از پایه مژه به سمت نوک آن حرکت کنید. سعی کنید ریشه مژه‌های‌تان را به آرامی ماساژ دهید.

خاک رس ماسکی طبیعی

زمانی که کلئوپاترا برای استفاده از چشمه‌های طبیعی به ترکیه آمده بود از خاک رس محلی برای صورت و بدن خود استفاده کرد و نتیجه‌ای باور نکردنی گرفت. خاک رس با آب تبدیل به خمیری می‌شود که می‌توان به صورت ماسک از آن استفاده کرد. این ماسک کمک می‌کند خون در صورت جریان پیدا کند. انجام این کار یک بار در هفته توصیه می‌شود.

موهای سالم با روغن زیتون

روغن زیتون برای همه چیز خوب است. می‌توانید آن را به عنوان یک مرطوب‌کننده سالم روی صورت و بدن‌تان استفاده کنید. روغن زیتون برای هر نوع پوستی حتی پوست چرب هم مناسب است فقط باید در مناطق چرب کمتر استفاده شود. می‌توانید از روغن درمانی برای براق شدن موهای‌تان استفاده کنید. روغن را به سرتان بزنید و شروع به ماساژ پوست سر و موهای‌تان کنید. بعد آن را با کلاه یا حوله بپیچید و برای چند ساعت یا کل شب بگذارید روی سرتان بماند. صبح روز بعد با آب داغ آن را بشویید.

تمام رازهاي زیبایی زنان تُرک!

سرمه

سرمه یکی از رموز زیبایی است که از زمان مصر باستان وجود دارد. سرمه همراه پودر سیاه استفاده می‌شود اما در حال حاضر برندهای مختلف آن را تولید کرده و در دسترس قرار داده‌اند. استفاده از سرمه باعث روشنی چشم و درشت‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود.

لیمو ویتامین را تامین می‌کند

وقتی در حمام هستید یا زیر دوش- یک لیمو را به دو نیم تقسیم کنید و آن را روی صورت‌تان بمالید. مراقب باشید حین استفاده از لیمو آن را به چشم‌های‌تان نزنید. این کار حتی بهتر از تمام کرم‌های گران قیمت حاوی ویتامین C عمل می‌کند. بعد از آن آرایش به خوبی روی صورت می‌نشیند.

حنا،‌ علامت مهم بدنی

حنا در زمان عثمانیان برای نقاشی بدن استفاده می‌شده و به نظر می‌رسد بیشتر مربوط به فرهنگ آنهاست. حنا نوعی رنگ موی طبیعی نیز به حساب می‌آمده، ضمن آنکه بعد از اپیلاسیون در نقاط مختلف بدن استفاده می‌شده است. حنا نه‌تنها برای تزئین پا و دست استفاده می‌شد بلکه عمق رنگ حنا نشان می‌داد که زنی در دوره تخم‌گذاری است یا نه، به همین دلیل معمولا بعد از قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. نکته مهم در مورد حنا آن است که اگر آن را برای کف پا استفاده کنید از ترک خوردگی آن جلوگیری می‌شود.

مجله در قبال این نوشته ها و توصیه ها مسئولیتی ندارد و بهتر است هر کاری با نظر پزشک متخصص انجام شود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اونجور هم که میگن زیبا نیستن
      اواز دهل از دور خوش است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما همیشه غریبه پرستیم عادت داریم مرغ همسایه رو غاز میبینیم...

      • بدون نام

        ناشناس جان
        برترین ها نرفته توی حمومشون ببینه صابونشون چه رنگیه :|
        این تحقیق توسط کشور های دیگه انجام شده و زیباییشون هم با ایران مقایسه نشده بلکه کل دنیا

      • بدون نام

        نژاد آسیایی چشم بادامیها (چینی کره ای ژاپنی و حتی تاجیک و...)تو تمام دنیا به زشت بودن معروفند بازهم ما یه کره ای میبینیم میگیم وای چه خوشگله...
        یعنی اینقدر بدبخت و خود کم بین هستیم....

      • حسن

        منظور نسبت به ایرانیها واقعا" بهترند.

      • بدون نام

        آخه تو ایران خانوما عادت دارن دماغ عمل کنن . ابرو تاتو کنن .لب پروتز کنن و.....تا زیبا بشن .اصلا بعضی ها میکوبن از نو میسازن ولی زیبایی که از طبیعت بیاد یه چیز دیگست .

    • حدیث

      این صابون سیاه همون صابون خاویاره دیگه؟؟؟
      بعد هم هندیا میگن با روغن فندق مژه هاتونو بلند کنید ترکیه با بادوم؟؟؟

      شاید هم هردو....ضد و نقیض مقاله هاتون زیاده ولی خب...

    • رها

      تنها راز زیبایی زنان ترک کرم پودر و لوازم آرایش فوق العادشونه!

      پاسخ ها

      • ,,,

        این ماله ایرانه

    • کاربر

      زیباترین زنان دنیا رو که ایران داره ......شما کجا زندگی میکنیدکه زنان ترک رااززیباترین زنان محسوب کردید پس معلومه خوشکل ندیدید

      پاسخ ها

      • برجی

        باکمک رنگ وروغن لعاب -هرچیز طبیعی اش خوبه

    • بدون نام

      ژنيتيكشون از دوره عثماني تغيير كرده چون كنيز هاى روسى تاتار اوكراينى و ... مى آوردند . الان هم أكثرا چشم رنگى و بورن

    • محدثه

      عالییییییی بود

    • برجی

      بخاطر همین قشنگیشون هست که همه دلشون زن تزکی میخواهد

    • بدون نام

      ایرانیان چه مرد چه زن از همه مردم دنیا خوشگلترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زر مفت نزن برو عکسای بازیگرای امریکایی ببین بعد چرت و
        پرت بگو

    • سولماز

      زنان ترک خوشکل ان.ولی نه مثل ایرانیا.ایرانیاواقعاخوشکل اند

    • دنیا

      راه هایی که گفتین بد نبود ولی این که ترکیه ای ها از ایرانیها خوشکلتر باشن فقط نشون دهنده ی اینه که ایرانیاها غریبه پرستن و واقعا بی سیلیقه و دهاتی پسند

    • سهیل

      سلام
      مطلب خوبی بود خوشم آمد اما در باره زیبایی باید بگم حرف شما درسته تو یه سایت خوندم که زنلن ترک آلمان و امریکا زیباترین زنان دنیا هستند.

    • زهره

      به نظر من اگ زنای ایران به خودشون برسن خیلی قشنگن.کسی که تو راحتی و اسایش باشه و حرص الکی نخوره تغذیه مناسب داشته باشه صورت زیبایی داره.زنای کرد ایرانی خیلی خوشگلن.

      پاسخ ها

      • آیدین

        خیلی سلیقت مزخرفه زنای کرد خیلیم زشتن انقدگندن آدم میگرخه

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      ایرانیها هنرپیشه هاشون اکثرا زشتند که با عمل زیبایی زشتتر هم میشند همین شاکر دوست گونه لب کشیدگی ابرو بینی وووووهمش عملیه ولی خداییش مهتاب کرامتی زمان خودش خیلی زیباتر بود

    • نازی

      خدایی ترک ها زیبا هستن ولی ایرانی ها هم چیزی ازشون کم ندارن.....ای کاش بیشتر تو کشورمون چشم رنگی داشتیم مامان من چشم های عسلی داره ولی من چشم و ابروی مشکی دارم:'(

    • بدون نام

      به نظرم ترکیه فقط یه خوشگل داره اونم کزیه

    • هلن

      حالا گفتن زن ترک خوشگله که چی واقعا خوشگله اینقده حسود به جای تشکر از راهنمایهاشون آی خوشگل. آی خوشگل نیست.

    • بدون نام

      وای چقد حسودین شما زنای ایرانی....واه واه اه...
      تو عمرم انقد زشت حسود یه جا ندیده بودم....خخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم اینقدر وراج ندیده بودم ههههه

    • سارا

      زنان ترک خیلیم خوشگلن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هی بدک نیست

    • گلسا

      بچه ها همه جای دنیا زشت داره خوشگلم داره چرا سریع جبهه میگیرید واعتراض میکنید سعی کنید قدردان باشید بالاخره مطالب مفیدی بود

    • آتوسا

      ولی زنان ترکیه هم اونقدر خوشگل نيستن ها........

    • سولین

      اتفاقا اونی که گفته زنای کرد خیلی زشتن یه سر بیا کردستان بعد میفهی واقعا زیبا هستن هرجای دنیا زشت وزیبا داره

    • دختر کرد

      زنای کرد محشرن هم باطنشون هم ظاهرشون اون بدسلیقه هم که گفته کردا زشتن هیج وقت یه دختره کرد ندیده وگرنه اینو نمیگفت

    • بدون نام

      واقعا

    • سامان

      من نظرم این هست ک زنان و دختران ترک خصووووصا تبریز ک بی نظییییرن.من خودم کوردم و معشوقه ام ی خانوم زیبای ترک از خطه ی تبریزه.ب شخصه بعنوان پسر کورد؛در کوردستان و ایلام و کرمانشاه و غیره ب زیبایی دختران ترک ندیدم.بیاید واقعیت رو قبول کنیم.همه ما انسان هستیم.کمی انتقاد پذیر باشیم خوبه.

    • ظریف

      خوبی عالی بود !

    • سارا

      بابا خیلی داغونین ترکیه قبلا بخشی از ایران بوده و چهره مردمش فرق زیادی با مردم ما نداره .ادمای ادیشون مثل ما هستن و زیبایی افسانه ایه هنرپیشه هاشونم به خاطر ارایشه

    • بدون نام

      واقعا راست میگه زنان ترک خوشکلن

    • دینا

      اتفاقا همه اشتباه میدن بعد از افریقا وچین زشت ترین ادم ها ایرانیان همش عملین تو 100 تا 2 تا شون خوشگلن الان تومدرسه ی ما 400 نفرن 10 تاخوشگل بیشتر نداریم خوشگلم نیستن فقط چشم رنگین ولی ایرانیا رونمیشه با بقیه کشور هامثل اروپاوروسیه و امریکا مقایسه کردن چون وااااقعن خوشگلن فرانسویا هم قشنگن اروپاییا هم همینطور

    • بهار

      خوشگل فقط خودمم ک از همه جای ایران خاستگار داشتمو دارم

      پاسخ ها

      • بی غم

        اره دیگه اینقدر علم پیشرفت کرده که که میمون هم با ارایش خوشکل میشه ....ههههههه

      • بدون نام

        بی نظیری حتما

    • بدون نام

      پناه بر خدا

    • S

      پناه برخدا

    • setareh

      پناه برخدا

    • زهرا

      بیاید اصلا از خشگلی ظاهر بگذریم. بعضیا باید باطنشونو یه نگاه بندازن! حسادت و خود خواهی از بعضیا میباره! زیبایی واقعی به درون برمیگرده وگرنه اگه تمام زیباییها تو آدم باشه و درونمون زشت باشه همون زشتی به چشم میاد

    • گردا

      هههه دلتون بشوزه من خیلی خوشگلم کلا 95 درصد ایرانیا خیلی زشتن فقط 5در صدشون خوشگلن الان من خوشگل ترین دختری که دیدم داخل مدرسمونه و یکیش از فامیلا خیلی دورمونه و یکیش خودمه و یکیش اسمش ملیکاس که تو اینترنت میتونین عکساشو ببینید . همینا رو من فقط تو عمرم خوشگل دیدم

    • گردا

      هههه دلتون بشوزه من خیلی خوشگلم کلا 95 درصد ایرانیا خیلی زشتن فقط 5در صدشون خوشگلن الان من خوشگل ترین دختری که دیدم داخل مدرسمونه و یکیش از فامیلا خیلی دورمونه و یکیش خودمه و یکیش اسمش ملیکاس که تو اینترنت میتونین عکساشو ببینید . همینا رو من فقط تو عمرم خوشگل دیدم

    • گردا

      ولی قشنگترین دختر دنیا کلودیاس چون خیییلی خوشگله . من هم خیلی خیلی خوشگلم اما یه سال پیش افتادم زمین دماغم غوز پیدا کرد

    • سمبه

      اقوام همسرمن ترک تبریزن خیلی زشتن اصالت تبریزی دارن واونجا زندگی میکن دخترای دماغ کوفته ای دارن باصورت هاو اندام درشت بدون زیبایی خاصی

    • امیدرضا

      ووووی ،گردی قشنگ ،چه اعتماد بنفسی داری

    • باران

      دیگه چرت و پرت نگید همه میدونن زنای ترکیه از ایرانیا خوشگل ترن مثلا هانده یکی از بازیگرای ترکیه بعدم زنای ایرانی بیشترشون با عمل خوشگلن اوناییم که طبیعین از ترکیه ای ها خوشگل تر نیستن

    • باران

      کی گفته مرداو زنای ایرانی از کل دنیا خوشگل ترن پس معلومه خوشگل ندیدی برو عکس های بازیگرای امریکایی و نگاه کن بعدن زر مفت بزن حسود زشت

    • باران

      ایدین جون کردا خیلیم خوشگلن این که تو بد سلیقه و حسود و خود ککه پنداری به ما ربطی نداره

    • باران

      شما ها که میگین زنای ترک خیلی زشتن و فقط خودمون خوشگلیم واسه چی سرچ کردین راز زیبایی زنان ترک این مطالب مال کساییه که میخوان مثل ترکیه ایا خوشگل باشن شما ها که به قول خودتون فقط و فقط خودتون خوشگلین نمیومدین از این صفحه بازدید کنید حسوداااااا

    • علی بی غم 071

      حسودی هاتون تو حلقم زشتای حسود ....خخخخخ

    • علی بی غم 071

      حسودی هاتون تو حلقم زشتای حسود ....خخخخخ

    • بدون نام

      کی گفته زنای ترک خیلی خوشگلن مثلا همین زهرا خانوم تو فیلم غنچه های زخمی کجاش خوشگل

    • بدون نام

      کی گفته زنای ترک خیلی خوشگلن مثلا همین زهرا خانوم تو فیلم غنچه های زخمی کجاش خوشگل

    • هستی

      من ترک نیستم ولی به نظر من خانم های ترک ایرانی زیبا هستن

    • الی

      بنظرمن قدوهیکلاشون ک خوبه خدایی قیافه ام بعضیاشون خشگلن واقعا مثل هانده مثل لیلاتانلار مثل مارال مثل آلینابز و ....

    • هانیه

      ترکهاوایرانی هاشایدقیافه هاشون یه مقدارشبیعه هم باشه ولی ترکهاازنظرهیکل وتیپ واندام خیلی ازایرانی هابهترن وهمین باعث جذابیت بیشترشون میشه

    • بی نام

      به نظر من زنان ترکیه خیلی از ایرانی ها سر هستند چون عملی نیستند این بدشکلهای عملی از کجاههههه

    • هادي

      همه جا خوشگل و زشت هست در حالت كلي ميگن خوشگلن-مثلا اگه از 10 نفر 6يا 7و ... زيبا باشن اونو ميگن زيبا ولي اگه از 10 نفر 2نفر خوشگل باشن انارو نميگن خوشگل-تركها خوشگل هستن مخصوصا تبريز كه خوشگلاش حرف نداره-

    • الي

      درسته زيبان اگه ماهم وضعيت اقتصاديمون بهتر بود دغدغه هاي سركوب شده نداشتيم و انقدر زنامونو نميكوبونديم وبه خاطر جامعه مردسالارمون كه زن از پدر وبرادراختبارش ميرسه دست شوهر واينا ماهم زيبا بوديم

    • بدون نام

      زنهای عصر الان همشون مصنوعی اند برای همشون متاسفم

    • بدون نام

      چرا واقعا زنان ترکیه صورتشان شفافه اگه کسی میدونه بگه چون همه اینا رو انجام دادم ولی براق نشده خواهش میکنم اگه کسی فهمید بگه

      پاسخ ها

      • الهه

        عزیزم هرروز بعد از پاکسازی صورتت گلاب رو پوستت اسپری کن غذاهای چرب نخور کرم پودر سالو اندی ی بار استفاده کن تا پوستت رنگ طبیعیش برگرده علاوه بر این یخ رو پوستت بچرخون

    • ستایش

      همه جا زشت و خوشگل وجود داره
      ایرانم زنای خوشگلی داره..ترکیه هم خیلی خوشگل داره مقلا الچین سانگو
      همه جای دنیا خوشگل داره حالا بعضی جاها زیاد بعضی جاها کم..
      بعدشم شما اومدید اینارو بخونید ب پوستتون برسید اینجوری ک داری از حسودی میترکید بدتر جوش میزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج