۱۱۹۸۱۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمار بهاری تجارت خارجی ایران

گمرک ایران از ۱۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۱۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار واردات در فصل بهار امسال خبر داد.

خبرگزاری مهر: گمرک ایران از ۱۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۱۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار واردات در فصل بهار امسال خبر داد.

گمرک ایران گزارش داد: مجموع صادرات غیرنفتی و واردات ایران در بهار امسال نسبت به سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۷۴ میلیون دلار افزایش داشت و به رقم ۲۴ میلیارد و ۲۴۵ میلیون دلار رسید که سهم صادرات غیرنفتی از این رقم ۱۱ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار و واردات ۱۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار بوده است.

این ارقام نشان می‌دهد که صادرات غیر نفتی ایران در این مدت ۲۰ و ۵۳ صدم درصد و واردات کشورمان هم ۳۵ و ۵۶ صدم درصد افزایش یافته است.

مجموع تجارت خارجی ایران در سه ماهه نخست پارسال ۱۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار بود که ۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلار به صادرات غیر نفتی و ۹ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار هم به واردات اختصاص داشت.

اقلام عمده صادرات غیر نفتی در مدت یاد شده شامل پروپان مایع شده، متانول و قیر نفت بوده و عمده‌ترین خریداران کالاهای صادراتی کشورمان هم به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه بوده‌اند.

عمده واردات کشورمان هم به ترتیب به گندم با سهم ۶ درصدی از کل ارزش واردات، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون‌سوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتی‌متر مکعب با سهم ۳ درصدی، برنج با ۳ درصد، ذرت با ۲ و ۸۶ صدم درصد و کنجاله سویا با ۲ و ۴۱ صدم درصد اختصاص دارد و عمده صادرکنندگان کالا به ایران هم در بهار امسال امارات متحده عربی، چین، هند، ترکیه و کره جنوبی بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج