جاباما
۱۲۰۰۳۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (۱)

دکوراسیون واحدهای کوچک بسیار دشوار است و نمی توان به راحتی برای آنها تصمیم گیری کرد. شاید مواردی که در ذهن داشته باشید را نتوانید در این واحدها پیاده سازی کنید. اما ترفندها و راهکاری مختلفی برای تزئین و زیباسازی وجود دارد.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

برترین ها: دکوراسیون واحدهای کوچک بسیار دشوار است و نمی توان به راحتی برای آنها تصمیم گیری کرد. شاید مواردی که در ذهن داشته باشید را نتوانید در این واحدها پیاده سازی کنید. اما ترفندها و راهکاری مختلفی برای تزئین و زیباسازی وجود دارد که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست.

اتاق خواب در آپارتمان کوچک

برای اینکه اتاق خواب کوچک نورانی و زیباتر دیده شود، می توانید از لوستر بهره بگیرید. یک لوستر چند شاخه که اندازه متناسب با اتاق دارد را از سقف آویزان کنید. پرده های اتاق را نیز از سقف تا زمین و بلند انتخاب کنید تا باعث بلندتر دیده شدن سقف بشود. این کار این توهم را نیز به وجود می آورد که گویا پنجره اتاق قدی است.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

دستشویی ساده در آپارتمان کوچک

برای اینکه بی رنگ و رو بودن دستشویی خانه خود را از بین ببرید، می توانید از کاغد دیواری گل‌دار با رنگ های شاد استفاده کنید. کف، دیوار و وسایلی که برای این فضا خریداری می کنید را طوری انتخاب کنید تا دوباره پس از مدتی باعث دلزدگی شما نشوند.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

حمام کوچک در آپارتمان کوچک

بهترین و سریع ترین راهکار برای چنین فضایی، نصب تاقچه روی دیوار است. از تاقچه های متعدد می توانید برای قرار دادن وسایل بیشتری استفاده کنید.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

آشپزخانه در آپارتمان کوچک

کابینت های بالای کانتر آشپزخانه را بردارید تا آشپزخانه خیلی خفه و تنگ و تاریک دیده نشود. با این کار شاید فضای ذخیره وسایل خود را از دست بدهید اما باعث می شود تا نور در خانه جریان داشته باشد و آشپزخانه همچون قوطی کبریت دیده نشود.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

اتاق نشیمن کوچک در آپارتمان کوچک

با استفاده از مبلمان قابل جابه جایی می توانید فضایی در وسط اتاق باز کنید و فعالیت های سرگرمی دلخواه را انجام دهید. به طور مثال، به جای یک میز بزرگ و واحد در جلوی مبل، از چند میز گرد عسلی استفاده کنید که بتوانید به راحتی آنها را جابه جا کنید.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

اتاق کوچک در آپارتمان کوچک

راه‌حل این مشکل، تقسیم‌بندی فضا است. با کمک مبلمان و فرش، اتاق را به چند منطقه مجزا تقسیم کنید. البته وسایل بلند همچون کتابخانه را در گوشه اتاق و کنار دیوار قرار دهید. به طور مثال، با مبلمان دو یا تک‌نفره می توان اتاق نشمین را از آشپزخانه جدا کرد.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

اتاق مشترک فرزندان در آپارتمان کوچک

راه‌حل: برای اتاق های مشترک فرزندان از مبلمانی مشترک و مشابه هم استفاده کنید. به طور مثال، در اتاق مشترک دو خواهر می توانید یک دراور صورتی را بین تخت آنها قرار دهید تا به طور مشترک استفاده کنند.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

فضای خفه در آپارتمان کوچک

راه‌حل: با استفاده از مبلمان آکریلیک شیشه ای و شفاف می توانید از وزن خفگی فضا کم کنید. اگر به طور مثال، برای میزناهار خوری میز و صندلی های شفاف خریداری کنید باعث می شوید تا فضا بزرگ تر از آنچه هست دیده شود.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

میزناهارخوری آشپزخانه در آپارتمان کوچک

راه‌حل: از صندلی های پایه بلند در کنار کانتر آشپزخانه استفاده کنید. یا اگر زیر پنجره جا هست، یک کانتر باریک بسازید و همچون ساندویچی های قدیمی، صندلی بگذارید تا بتوانید در آنجا غذا میل کنید.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

کابینت آشپزخانه در آپارتمان کوچک

برای برطرف کردن مشکل نبودن جا برای کابینت، می توانید از جزیره های متحرک و چرخ دارد برای قرار دادن تابه و قابلمه های آشپزخانه و ظرف و ظروف دم‌دستی استفاده کنید. چرخ‌دار بودن آن نیز این مزیت را دارد که می توانید از جایی به جای دیگر منتقلش کنید تا هنگام آشپزی جلوی دست و پای شما را نگیرد.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

کنج های بی استفاده در آپارتمان کوچک

برای اینکه هزینه ای برای خود نتراشید، با آن چه در خانه دارید برای فضاهای بی استفاده خانه، کابینت و میز درست کنید. به طور مثال، در زیر پنجره می توان یک میز باریک قرار دارد و برای پوشاندن آن، از پارچه همرنگ پرده استفاده کرد. باریک بودن این میز پوشیده شده فضای اتاق نشیمن را اشغال نمی کند، بلکه باعث می شود انواع وسایل و کتاب را روی آن قرار دهید.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

بی نظمی در ورودی در آپارتمان کوچک

برای سامان دهی و منظم کردن ورودی خانه باید چند وسیله ساده اما کاربردی به آن اضافه کنید. برای شروع، می توانید از یک نیمکت که کشو یا فضای ذخیره کفش دارد کار خود را آغاز کنید. در بالای آن نیز می تواند چوب رختی نصب کنید. یا حتی می توانید از جاکفشی های بزرگ که آینه و جایی برای آویختن لباس دارد نیز استفاده کنید.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

ناهارخوری در آپارتمان کوچک

با استفاده از رنگ های خنثی و کمرنگ می توانید یک کنج راحت و کامل برای قرار دادن میز غذاخوری ایجاد کنید. برای بهترین استفاده از فضا، گوشه ای از اتاق نشیمن را انتخاب کنید. به نجار سفارش نیمکت های تشک‌دوزی شده بدهید که در زیر خود نیز کشو دارند و می توان به عنوان انباری وسایل کوچک از آن استفاده کرد. در مقابل این نیمکت، یک میز صاف و ساده و صیقلی قرار دهید و در طرف مقابل، دو صندلی حصیری بسیار شیک بگذارید. به این ترتیب، گوشه بی استفاده آپارتمان شما به یک نقطه کانونی بسیار زیبا در خانه تبدیل می شود.

ترفندهایی برای زیباسازی آپارتمان‌های کوچک (1)

در گوشه ای از خانه یا آپارتمان خود نیمکت های تشک‌دوزی شده قرار دهید و برای اینکه استفاده بهینه ای از آنها داشته باشید، میزی مناسب و متناسب شکل آنها در مقابلشان قرار دهید تا یک فضای غذاخوری راحت و صمیمی ایجاد شود. پرده هایی که برای پنجره های این اتاق در نظر گرفته شده اند، نصف پنجره را می پوشانند و این باعث شده است تا نور طبیعی زیادی وارد خانه شود و فضای ناهارخوری روشن و دنج شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج