۱۲۰۱۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ابراز نگرانی از افزایش مصرف قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: پارسال مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان گلستان افزایشی ۱۰۰ درصدی داشته است.

خبرگزاری تسنیم: مهدی قربانی ثمینی اظهار کرد: پارسال افزایش ۱۰۰ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت با قرص برنج، افزایش ۵۰ درصدی سقوط از ارتفاع و افزایش ۴۵ درصدی مسمومیت با مونواکسید کربن در استان گلستان اتفاق افتاده است.

وی افزود: قرص برنج از خود گاز فسفید تولید می کند و از آن برای جلوگیری از آفت زدگی برنج در انبار استفاده می شود و مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم به صورت خوراکی اتفاق می‌افتد.

قربانی افزود:حوادث ترافیکی نیز پارسال نزدیک به ۶۷ درصد موارد مرگ های غیرطبیعی در استان گلستان را تشکیل داده اند که ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: شمار پرونده های ارجاعی پارسال به کمیسیون های تخصصی پزشکی ۴۰۲ مورد بود که نسبت به سال ۹۱ رشدی ۱۱ درصدی داشته است.

قربانی افزود: بیشترین مراجعان سرپایی به پزشکی قانونی مربوط به ضرب و جرح عمدی با ۲۸ درصد، تعیین خسارت و نقص عضو با حدود ۱۹ درصد و حوادث ترافیکی به میزان ۱۷ درصد بوده است.

وی افزود: پارسال ۹۶۳ جسد که بیشتر بر اثر مرگ های غیرطبیعی بوده است به پزشکی قانونی استان گلستان ارجاع داده شد که کاهشی ۱۲ درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان اظهار کرد:هم اکنون ۱۰ مرکز فعال پزشکی قانونی در استان گلستان، به مردم خدمات ارائه می کنند و پارسال ۴۹ هزار و ۱۴۰ کارشناسی انجام شده که نسبت به سال قبل از آن ۴ درصد کاهش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج