۱۲۰۱۹۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از برخورد ناجا با تورهای گردشگری

معاون گردشگری با اشاره به برخی مشکلات موجود با ناجا، اختلاف در مصادیق جرم مشهود را یکی از این مشکلات برشمرد و با انتقاد از برخی برخوردهای نیروی انتظامی با گردشگران، از آمادگی خود برای برگزاری یک نشست مشترک با فرمانده ناجا خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مرتضی رحمانی موحد در واکنش به وجود برخی مشکلات میان پلیس امنیت اخلاقی ناجا و معاونت گردشگری در خصوص فعالیت بعضی از تورهای مختلط اظهار داشت: باید به این موضوع توجه داشت که حوزه گردشگری یک حوزه مجرد و مجزا از دیگر حوزه‌ها نیست و اقدامات در این حوزه متاثر از همکاری و همدلی بسیاری از دستگاه‌ها است و گردشگری سالم و پررونق زمانی حاصل می‌شود که همکاری دستگاه‌هایی همچون وزارت راه، سازمان حمل و نقل، نیروی انتظامی، بخش خصوصی، وزارت اطلاعات و ... در بالاترین و مطلوبترین حالت ممکن قرار گیرد. لذا برقراری این روابط منسجم جزء دغدغه‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی است.

وظیفه رسیدگی به تخلفات در حوزه گردشگری بر عهده معاونت گردشگری است نه پلیس!/موازی کاری در حوزه نظارت باعث تضعیف گردشگری می‌شود

وی با بیان اینکه یک «نگاه مرکب» در حوزه گردشگری حاکم است که باید به آن توجه ویژه داشت، گفت: نیروی انتظامی یکی از این حلقه‌ها است که در کنار سایر دستگاه‌ها، در موضوع گردشگری اثرگذار است و نقش پررنگ و محوری را در این زمینه ایفا می‌کند؛ البته نیروی انتظامی بر اساس تکالیف قانونی خود وظایفی را بر عهده دارد ولی باید در موضوع رفتارهای اجتماعی و مقابله با تخلفات، مشخص شود که این موارد در حیطه اختیارات دستگاه متولی قرار دارد یا دستگاه‌های متناظر؟!

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: ما معتقدیم که در زمینه گردشگری، معاونت گردشگری به عنوان دستگاه متولی، مسئولیت دارد و سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی به عنوان دستگاه متناظر محسوب می‌شوند. از این رو ما معتقدیم در زمینه برخورد با تخلفات احتمالی نیز، دستگاه مسئول و متولی باید به این تخلفات رسیدگی کند. یعنی به عنوان مثال اگر تخلفاتی از چند تور در مسیری خاص رخ می‌دهد، باید این تخلفات به دستگاه متولی گزارش شود تا این دستگاه به فراخور تخلفات ارتکابی با مسئولین آن برخورد کند.

وی با انتقاد از موازی کاری دستگاه‌های نظارتی در حوزه گردشگری، این موازی کاری را برهم زننده جایگاه گردشگری در کشور دانست و گفت:‌ ما در حوزه های مختلف گردشگری از جمله موضوع نظارت بر فعالیت دستگاه‌های زیرمجوعه گردشگری دارای قوانین خاصی هستیم که حتی قانون در برابر کم کاری دستگاه‌هایی که وظیفه نظارت را نیز بر عهده دارند، نظارت از طریق سازمان بازرسی را پیش‌بینی کرده است.

رحمانی موحد: نیروی انتظامی گزارش تخلفات تورها را برای ما ارسال کند تا طبق ضوابط با آنها برخورد کنیم

رحمانی موحد با تاکید بر اینکه پلیس باید در برابر تخلفات غیر مشهود، گزارش تخلفات تورها را در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا این معاونت به آنها رسیدگی کند، افزود: وقتی به دفتری مسافرتی، مجوز داده شد و این مجوز به تایید تمام دستگاه‌های نظارتی نیز رسیده است، باید به منزلت این مجوز احترام گذاشت و همه دستگاه ها از این مجوز صادر شده حمایت کرد و به تخلفات احتمالی آنان نیز با توجه به سازوکارهای پیش بینی شده رسیدگی کرد.

در مصادیق جرم مشهود با نیروی انتظامی اختلاف نظر داریم/ چرا ناجا به بهانه تخلف ۲ نفر در اتوبوس، با ۳۸ مسافر دیگر، تور لیدر و حتی میزبان آن‌ها را نیز برخورد می‌کند

معاون گردشگری سازمان محیط زیست در خصوص وجود برخی اختلاف نظرها با نیروی انتظامی، جرم مشهود را یکی از این اختلاف نظرها عنوان کرد و اظهار داشت: از نظر ما، تخلفات رخ داده در اتوبوس گردشگران به عنوان جرم مشهود محسوب نمی‌شود و به عنوان مثال آیا کف زدن و دست زدن در اتوبوس باعث صلب آرامش و امنیت مردم و جامعه می‌شود که در برابر آن علاوه بر متوقف کردن اتوبوس، لیدر تور را نیز ۴۸ ساعت بازداشت کنیم؟!

وی با انتقاد از رویکرد نیروی انتظامی در برخی موارد، گفت:‌ چرا برای مصرف مشروبات الکلی توسط ۲ نفر در اتوبوسی که ۴۰ نفر سرنشین دارد، اتوبوس را متوقف می‌کنیم و این در حالی است که ۳۸ نفر دیگر به مقررات و ضوابط احترام گذاشته‌اند ولی با رویکرد نیروی انتظامی، آنها نیز از ادامه سفر خود محروم می‌شوند. در صورتی که نیروی انتظامی می‌تواند فقط با خاطیان برخورد کند؛ در برابر چنین اتفاقی، پلیس علاوه بر برخورد با تمامی اعضای این تور، با میزبانی که قرار است پس از رسیدن به مقصد، پذیرای آنها باشد نیز برخورد می‌کند و وی پیش از اینکه میزبانِ مهمانانش باشد در خصوص تخلفات میهمان در راه نیز باید پاسخگو باشد!

مشکلات گردشگری در تهران کمتر از دیگر استان‌هاست/پلیس راهور برخی استان‌ها علی‌رغم توصیه رئیس پلیس راهور اجازه ورود اتوبوس گردشگران به شهرهایشان را نمی‌دهند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه مشکلات گردشگری در تهران کمتر از دیگر استان‌های کشور است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نیروهای پلیس در برخی از استان‌ها با گردشگران همکاری لازم را ندارند و به عنوان مثال من در جریان هستم که سردار مومنی فرمانده راهور ناجا تاکنون سه بار به تمام پلیس‌های راهور استان‌ها در خصوص پذیرش اتوبوس‌های گردشگران توصیه کرده است ولی شاهدیم که در برخی از استان‌ها که جذابیت بسیاری نیز برای گردشگران دارند، هنوز در برابر ورود اتوبوس‌های گردشگران به شهرهای خود مقاومت می‌کنند.

ما و پلیس در رسانه‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنیم/ آماده برگزاری نشست با فرمانده ناجا هستیم

رحمانی موحد در ادامه برداشت متفاوت از موضوعات واحد را یکی دیگر از مشکلات موجود میان نیروی انتظامی و معاونت گردشگری برشمرد و افزود: متاسفانه ما و نیروی انتظامی به جای تعامل با یکدیگر در پشت میز مذاکره، در رسانه‌ها با یکدیگر سخن می‌گوییم و این در حالی است که باید تلاش کنیم این موضوع از سطح رسانه‌ها خارج شود و به مذاکرات دو سویه و سازنده در اتاق‌های مذاکره کشانده شود.

وی در پایان با اشاره به جلسه وزیر اطلاعات با نمایندگان NGOها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در گردشگری، گفت: نشست حجت الاسلام علوی به عنوان وزیر اطلاعات با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، یک اقدام بی سابقه بود که از زمان بعد از پیروزی انقلاب تاکنون، سابقه نداشته است وبرگزار کردن نشستی صمیمی و ۴ ساعته برای شنیدن درد دل‌های نمایندگان این سازمان‌ها تبیین نقطه نظرات وزیر اطلاعات در این حوزه بی سابقه بوده است. لذا ما از فرمانده نیروی انتظامی نیز این درخواست را داریم که در نشستی با نمایندگان دست‌اندرکان گردشگری، امکان انتقال دغدغه‌های طرفین را فراهم آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بايد جلوش رو بگيرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج