جاباما
۱۲۰۸۷۸
۵ نظر
۵۲۵۴
۵ نظر
۵۲۵۴
پ

مراقبت از پوست به سبک بازیگران زن ایرانی

مریلا زارعی از آن جمله خانم های بازیگری است که پوستی شفاف و براق دارد. او معتقد است که به طور کلی منشأ اصلی زیبایی پوست در انسان به ژن او مربوط می شود ولی عوامل دیگر را هم نمی شود نادیده شمرد.

مراقبت از پوست به سبک بازیگران زن ایرانی





مجله تندرستی:

توصیه های مریلا زارعی

مریلا زارعی از آن جمله خانم های بازیگری است که پوستی شفاف و براق دارد. او معتقد است که به طور کلی منشأ اصلی زیبایی پوست در انسان به ژن او مربوط می شود ولی عوامل دیگر را هم نمی شود نادیده شمرد.

سبک زندگی

یکی از مهمترین عوامل شادابی پوست به حالت های درونی و شرایط روحی فرد بستگی دارد. پوست کسانی که در زندگی خود دچار هیجانات و استرس مداوم هستند، آیینه ای از سبک زندگی آنهاست و این را می شود در ظاهر آن افراد هم به خوبی دید.

مریلا زارعی معتقد است در کنار این دو عامل مهم، تغذیه و رژیم غذایی که افراد مصرف می کنند ارتباط مستقیمی با زیبایی و درخشندگی پوست آنها دارد. استفاده از میوه جات و سبزیجات تازه می تواند نقش مهمی در داشتن پوستی زیبا ایفا کند و خوردن غذاهای بسیار چرب و روغن های اشباع نشده نه تنها برای سلامتی بدن بلکه برای شادابی پوست هم عملکرد عکسی خواهد داشت.

مراقبت از پوست به سبک بازیگران زن ایرانی

ماسک های موقتی

او که معتقد است ماسک هایی که برای پوست صورت استفاده می شود اغلب تاثیر موقتی دارند، به همین دلیل مصرف کرم های مرطوب کننده را تجویز می کند. به علت داشتن نوع پوست خاصش، مرطوب کننده مورد علاقه او کرم بدون چربی از شرکت Uriage است. البته او گاهی از کرم های ایرانی با کیفیت نیز استفاده می کند.

ورزش کنید، زیبا شوید

ورزش های ایروبیک و شنا از کودکی تاکنون همراه مریلا بوده اند. او ورزش را نیز از عوامل مهم در زیبایی می داند و علت آن را هم اینطور توضیح می دهد که چون با ورزش کردن میزان خونرسانی به بدن افزایش پیدا می کند بنابراین خون بیشتری به سطح پوست رسیده و شادابی بیشتری به آن می بخشد.

چند توصیه زیبایی:

* آرامش را به زندگی خود دعوت کنید.

* از استرس و هیجان دور شوید.

* تحت نظر یک متخصص پوست باشید.

* از کرم های معتبر و به اندازه معقول استفاده کنید.

* ورزش، ورزش، ورزش

پیشنهادهای قدیم و جدید مرجانه گلچین

گلچینی برای شادابی

مرجانه گلچین که چند سالی است با بازی در فیلم ها و سریال های زیادی شادی را مهمان خانه های ما کرده است، به زیبایی و شادابی پوستش هم به همان اندازه بازی روان و دلنشینش اهمیت می دهد.

این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون معتقد است که برای داشتن پوستی سالم و زیبا عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند.

او به طب سنتی و نسخه هایی که قدیمی ها برای شادابی پوست توصیه می کرده اند اعتقاد دارد. به عنوان مثال مرجانه گلچین اعتقاد ویژه ای به چند ماسک دست ساز پیشنهادی مادرش دارد و آنها را به همه پیشنهاد می کند و به اعتقاد او هر کدام از اینها مزیتی برای پوست دارند:

مراقبت از پوست به سبک بازیگران زن ایرانی

۱- استفاده از خیار رنده شده به همراه ماست خنک، گرمی پوست را بیرون می کشد و باعث می شود تا پوست صورت شما تا مدت ها خنک شده و چربی آن نیز متعادل شود.

۲- مخلوط آرد و ماست را هم توصیه می کند که بیشتر برای کسانی که دوست دارند پوست محکم و شادابی داشته باشند تجویز می شود.

روزانه ۸ لیوان آب بخورید

مرجانه گلچین روزش را با خوردن ۲ لیوان آب آغاز می کند و تا پایان روز این میزان را به ۸ لیوان می رساند. این یکی از توصیه های قدیمی مادرش است که از همان کودکی انجام می داده و تا حالا هم ادامه می دهد.

این روزها هم کارشناسان خوردن روزانه این میزان آب را نیاز ضروری بدن می دانند. آنها معتقدند این میزان آب نه تنها به کارکرد دستگاه های مختلف بدن کمک می کند، بلکه تاثیر مستقیمی در میزان شفافی پوست دارد. خانم گلچین ترجیح می دهد آب معمولی بخورد که لیوانش را از شیر خانه پر کرده است.

ضد آفتاب فراموش نشه!

آفتاب را بزرگترین دشمن پوست می داند و توصیه می کند حتی اگر برای لحظه ای از خانه بیرون رفتید، حتما از گرم های ضد آفتاب با درصد بالا استفاده کنید. مرجانه معمولا از کرم ضد آفتاب Aven با SPF۵۰ استفاده می کند. البته گاهی از ضد آفتاب های ایرانی استفاده می کند؛ به نظر مرجانه گاهی باید از کرم هایی استفاده شود که در کشور تولید شده و با شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ما سازگار است.

اسپرزه بزنید!

ماسک مورد علاقه مرجانه گلچین که میراث مادری اوست، ماسک اسپرزه است. اسپرزه دانه ای شبیه به تخم شربتی است که آن را باید از عطاری خرید. مرجانه توصیه می کند این دانه ها را بعد از یک ساعت خیس کردن، با پنبه به صورت خود بزنید و نیم ساعت صبر کنید، بعد با کمی آب ولرم آن را بشویید. هفته ای یکی دو بار کافی است. این ماسک معجزه می کند و برای درمان جوش صورت و حتی آفتاب سوختگی بسیار موثر است.

مرجانه گلچین مصرف لوازم آرایشی را مخرب ترین عوامل پیری پوست می داند و به خانم ها توصیه می کند که تا آنجا که امکان دارد کمتر از لوازم آرایشی استفاده کنند.

نسخه های اعجاب انگیز از ستاره اسکندری

ماسک نزنید؛ ماسک بزنید

ستاره اسکندری؛ این بازیگر جوان که به تازگی وارد دهه چهارم از زندگی خود شده است، به زیبایی و شادابی پوستش اهمیت ویژه ای می دهد. ستاره یکی از مهمترین عوامل حفظ زیبایی و طراوت پوست - به خصوص پوست صورت - را استفاده از ماسک های گیاهی می داند.

او معتقد است که خانم ها در هیچ شرایطی نباید از رسیدگی به پوست و زیبایی شان غافل شوند. خودش هم با اینکه مشغله کاری بسیار دارد ولی از ماسک ها و لوسیون های مختلف گیاهی و خانگی دست نمی کشد و به دیگران هم مصرف آنها را بسیار توصیه می کند.

مراقبت از پوست به سبک بازیگران زن ایرانی

با دم اسب جوان بمانید!

اگر دوست دارید پوست شما دیرتر روند پیری را در پیش بگیرد و شاداب و سالم باشد سری به عطاری ها بزنید و مقداری گیاه دم اسب تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، یکی از بهترین و موثرترین مخلوط های گیاهی برای پیشگیری از بروز چین و چروک پوست است.

این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی هم استفاده می شود. کارخانه ها انواع و اقسام لوسیون ها و کرم های درمان کننده چین و چروک را با همین گیاه طبیعی تولید می کنند که بسیار هم موثر است.

البته نوع خانگی آن چیز دیگری است. کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید و خیلی زود از نتیجه خارق العاده آن متعجب شوید.

حمام جوشانده بگیرید

یکی دیگر از روش های درمان چین و چروک های پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می توانید وان را پر از آب نیم گرم کنید. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب کافی است ۲۰۰ گرم از این گیاه را با ۴ لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا از این ۴ لیوان تنها ۳ لیوان باقی بماند. سپس این جوشانده را به آب وان اضافه کرده و مدت ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید.

ورزش کنید، زیبا شوید

کسانی که پوست خشکی دارند باید بدانند که پوستشان بیشتر از آنهایی که پوستشان چرب است در معرض چین و چروک قرار دارند. این قبیل افراد باید بدانند هر چقدر میزان رطوبت پوست کمتر و میزان خشکی آن بیشتر باشد، چین و چروک های ریز و عمیق تری در پوست شان ظاهر می شود؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز این چین و چروک ها یک لوسیون جادویی با گل و برگ ختمی را به طور روزانه پیشنهاد می کند.

برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در ۲ لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم ها و مواد آرایشی از صورتتان روی پوست تان بزنید. این لوسیون علاوه بر آب رسانی به سطح پوست، مانع از بروز چین و چروک در صورت می شود. شما می توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید، در ضمن برگ و گل ختمی را می توانید از همه عطاری های شهر تهیه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پول داشته باش تا همه اینارو ی جا داشته باشی

    • ترسو

      این هنرمندان عزیز رو همگی از نزدیک دیده ام و هیچکدومشون پوست خوبی ندارن !

      پاسخ ها

      • حدیث

        آفرین دقیقا منم اومدم همینو بگم ک شما زحمتشو کشیدید...

      • بدون نام

        آره مثلا مجله می خواد ما رو جذب کنه، نکته های سلامت پوست رو الکی از زبون این هنرمندا میگه

    • بدون نام

      پوست خودشون که از همه داغونتره...!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج