۱۲۰۸۹
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اختلاس میلیاردی وارد مرحله جدیدی شد

سخنگوی دستگاه قضاء درباره آخرین وضعیت پرونده فساد مالی اخیر از جرائمی نظیر پولشویی، تنزیل، فرار مالیاتی و جعل اسناد توسط متهمان پرونده خبر داد و گفت: تا کنون در رابطه با این پرونده ۳۱ نفر بازداشت شده اند.

سخنگوی دستگاه قضاء درباره آخرین وضعیت پرونده فساد مالی اخیر از جرائمی نظیر پولشویی، تنزیل، فرار مالیاتی و جعل اسناد توسط متهمان پرونده خبر داد و گفت: تا کنون در رابطه با این پرونده ۳۱ نفر بازداشت شده اند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای دوشنبه شب دربرنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در مورد آخرین وضعیت پرونده فسادمالی بزرگ در کشور گفت: در چند هفته گذشته چند اتفاق جدید در این پرونده رخ داده است.

اول اینکه پیش از این متهم اصلی گروه امیرمنصور آریا " امیر منصور خسروی" حاضر به توضیح نبود و تاکید داشت کار خاصی نکرده است. چون اعتماد داشت به شبکه و کارهای پیچیده که انجام می دادند ولی امروز وی و مرتبطین پرونده حاضر به توضیح شده اند.

۶۷ نفر احضار و ۳۱ نفر بازداشت شدند

وی افزود: در هفته های نخست رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ ۲۲ نفر احضار و ۱۳ نفر بازداشت شدند ولی تا امروز ۶۷ نفر از مدیران و مسئولان و حامیان وابسته به شرکتهای امیرمنصور آریا احضار و ۳۱ نفر بازداشت شدند.

این کار تحت یک شبکه منظم انجام شده است

ناظر ویژه پرونده فسادمالی بزرگ با بیان اینکه در نگاه اول فکر می کردیم با کلاف سردرگمی روبرو هستیم گفت: پس از مدتی بررسی در پرونده دریافتیم این اقدام کاری برنامه‌ریزی و مهندسی شده بوده و با وجود کارشناسان خبره ای که روی پرونده تحقیق و بررسی می کردند دریافتیم این کار تحت یک شبکه منظم انجام شده است.

متهم اصلی اعضای هیئت مدیره را دور زده است

وی گفت: بخشی از وجوهی که این افراد گرفته بودند در خود شرکت و حسابهای شرکت وجود نداشت که با پیگیری و ردیابی فهمیدیم که متهم اصلی اعضای هیئت مدیره را دور زده و هزار میلیارد تومان از پولها را به حساب شخصی خودش واریز کرده بود.

سخنگوی دستگاه قضائی کشور از پولشویی بزرگ در این پرونده پرده برداشت و گفت: این پولشویی بزرگ را توانستیم رد یابی کنیم.

دادستان کل کشور گفت: در ابتدای رسیدگی به پرونده در بخش ال سی های صورت گرفته سند سازی و فروش نامه های صوری واضح و روشن نبود که با اعترافات متهمان و اسناد و مدارک کاملا روشن شد.

تنزیل۲۰ تا ۲۶ درصد وجوه

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: این افراد علاوه بر اینکه این پولها را از طریق بانک گرفته و بخشی را برای تاسیس بانک و حتی تجارت دیگری به کار گرفته اند ۲۰ تا ۲۶ درصد وجوه را تنزیل کرده بودند. همچنین این افراد فرار از مالیات را در دستور کار خود قرارداده بودند و اصلا به دولت مالیاتی هم پرداخت نکرده بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر اعتبارات اسنادی بدون ضابطه داده شده است، برخی کارمندان بانک، رشوه گرفته بودند و سندسازی صوری هم انجام شده است. اما نکته جالب در این فساد بزرگ، جابجایی پول نقد بوده است. یکی از نکاتی که متهمان پیش از ردیابی حسابهای بانکی درباره آن توضیح نمی دادند پولهایی بود که از حساب شخصی متهم برداشت می شد.

آنها پول را نقد می گرفتند و اینها یا بخشی را تبدیل به یورو و دلار می کردند. سپس چک پولها را تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان در کیفهایی مخصوص جای می دادند. حتی در برخی کیف ها تا ۵۰۰ میلیون تومان دلار و یورو جابه جا می شده است.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

اختلاس میلیاردی وارد مرحله جدیدی شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      اقا الکی دعوا نکنید چیزی نشدس که فقط یه دزدی کوچیک 3000 میلیاردی بودس لطفا اگر می خواهید ماست مالی کنید فقط تابلو نباشه

    • هم وطن

      این همه بگیرببندراجع به اختلاس سه هزارمیلیاردتومانی درمقابل تخریب درختان کهنسال انقراض نسل پرنده گان نادربرداشت غیرقانونی شن وماسه ازرودخانه تالش بمدت30سال وسیله یک کارتن خواب اصلارقمی بحساب نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج